High Fidelity Antwerpen

Started by patrick_vdb, March 30, 2004, 08:46:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tomvbugg

Ik ben zaterdag langsgeweest en vond de beurs heel mooi. :-)
Wat een mooie apparatuur stond daar allemaal.  :o
Op de Vad vind ik het te druk maar hier kon je rustig naar alle sets luisteren.
Super gewoon en zeker voor herhaling vatbaar.  O0

Mvg,

Tom



Harry HT

Hallo,

Op de beurs heb ik me prima vermaakt.

Wat ik erg mooi vond was de demo van TACT, de Dali helicon 400's klonken zeer mooi met de correctie voorversterkers. Wat een power zeg echt ongelofelijk, dat systeem met die woofers lijkt me wel wat. En een beetje (een beetje veel) roomcorrectie kan ik wel gebruiken. Als bron stond een instap dvd spelertje van nad te spelen, dit omdat de afstandbediening van de dure nad een conflict had met de afstandbediening van de tact. Ze gebruikte dezelfde frequenties  :)

Wat ik ook erg mooi vond waren de wilsons met de accuphase set, ik vind de goudkleurige accuphase apparatuur altijd indrukwekkend om te zien met die vu metertjes op de eindversterkers.  De thiels heb ik niet horen spelen.

De System Audio monitoren met roksan apparatuur en red down speakerkabel klonken ook indrukwekkend. Alleen de stands van deze monitoren vond ik zeer lelijk om te zien. Verder hadden ze een slanke zuil opgesteld van SA, met een rechte achterwand. Ik heb geen sub gezien, het enige vierkante kastje wat daar stond was van Isotek  :). Helaas had de dealer geen totem speakers meegenomen.

Bij Final ging het dit keer weer mis, het geluid was niet goed afgesteld, met pijn in m'n rechteroor heb ik de ruimte verlaten. Dit keer hadden ze de dure nad pre/pro en eindbak opgesteld.

De demo met de wolkenkrabbers van dynaudio ging ook mis, de bassen knalde de te kleine ruimte uit.

De demo met de magnepans ging prima, ondanks de kleine ruimte, ze klonken zeer goed. Onder de speakers hadden ze platen (geen blokjes) van masterbase liggen 8).

De demo van de adio physic avanti's (laatste type) was ook indrukwekkend, alleen de muziekkeuze van de verkoper was een beetje ongelukkig, zelf vond ie het helemaal top want hij stond vanaf de zijkant helemaal mee te jammen. De avalons heb ik kort horen spelen, de muziekkeuze was niet mijn smaak.

De dure reference KEF's met ML appatuur klonk ook prima, de stemmen klonken echt mooi van deze speakers. In dezelfde ruimte stonden enorme ALR jordan speakers (note 7/9) opgesteld met thule cdspeler en gamut versterking. Na een luistersessie op de KEF's gingen we naar de Jordans luisteren, deze klonken ook zeer mooi, gaven alleen veel meer bass weer.

De dure arcam (AV8) demo vond ik tegenvallen, de surround opstelling met M&K speakers was geen goede match.

De demo met ML speakers, sim2 beamer, bryston en meridian apparatuur vond ik wel aardig. Alleen was het lastig om de sweetspot te vinden. Op maar 1 stoel was de sweetspot beschikbaar, op overige 20 stoelen zat je ernaast. Ook was het centergeluid lastig te horen wanneer je niet op de eerste rij zat. De dvd van de Corrs unplugged vond ik niet zo mooi klinken, maar Ice Age klonk weer prima. De ML speakers heb ik beter horen presteren dan in deze gemaakte opstelling.
Het beeld van HDTV was een drama, zag er niet uit. DVD zag er weer wel prima uit, erg mooi.

De primaire surround demo met audio physic yara en Sim dlp tv vond ik ook prima klinken en een mooi beeld hebben. De surrounds stonden wat hard maar, ik vond het totaalplaatje prima. 8)

De B&W en rotel demo ging niet goed, de ruimte was veel te klein, ik had de pech dat ze precies allemaal slappe dvd's gingen draaien, er waren n.l. een paar senioren aanwezig. De apparatuur stond ook niet goed afgesteld, want af en toe kregen we enorme klappen van de sub, was wel cool.

Wat ik ook wel een leuke demo vond was die van sanyo 201 dlp beamer, Jamo thx, eenvoudige marantz dvd (zonder scaler) met Sherbourn apparatuur. Ik vond het beeld prima en het geluid ook. Van sherbourn had ik nog nooit gehoord, volgens de verkoper was de kwaliteit te vergelijken met McIntosh.

Gegroet,

Harry

p.s. De volgende keer ga ik waarschijnlijk weer, de reistijd viel reuze mee een uur en tien minuten. Ondanks de vele wegversmallingen met verkeersborden van 50 km p.u. >:( >:(



De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

DrBoom

Quotevele wegversmallingen met verkeersborden van 50 km p.u.

Welcome to Belgium zou'k zeggen ;D
Wees blij dat het nog geen zone 30 is of zo.