High Fidelity Antwerpen

Started by patrick_vdb, March 30, 2004, 08:46:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Kun je daar goed foto's maken dan ;D.
Ben ook even in Antwerpen binnenkort voor de Zoo namelijk.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

patrick_vdb

Quote from: Harry HT on April  9, 2004, 09:26:29
Dat is toch die wijk met al die audiowinkels met grote knoppen en mooie verlichting? :)

Volgens mij ben je er al meer dan eens wezen kijken Harry ;D

Ik denk dat er best leuke foto's te maken zijn, maar of je ze ook op dit forum gaat plaatsen? ;)

Mvrg

Patrick

Spacebass

#27
Als het  zo'n wijk is, wat is, wat ik vermoed dat het is (huh ???) dan weet ik niet of ze daar zo happig zullen zijn met een fotograferende Christiaan  ;D  ;D

patrick_vdb

LOL ;D

Maar wel een goede plek om een vriendinnetje te vinden voor Christiaan...toch? ;D

Mvrg

Patrick

Harry HT

Quote from: patrick_vdb on April  9, 2004, 11:49:46
Maar wel een goede plek om een vriendinnetje te vinden voor Christiaan...toch? ;D
Ben benieuwd of dan er bij "Wat is jouw laatste aanwinst?" ook een foto wordt gepost. :)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Spacebass

QuoteMaar wel een goede plek om een vriendinnetje te vinden voor Christiaan...toch?

Dan moet je wel heeeeeeel desperaat zijn...

patrick_vdb

Whoahahahahaha ;D

Mvrg

Patrick

Harry HT

Het programma-overzicht van de beurs heb ik zojuist bekeken, ik vind het programma interessant genoeg om een kijkje te gaan nemen in Edegem.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

VlisChris

Quote from: patrick_vdb on April  9, 2004, 11:49:46
LOL ;D

Maar wel een goede plek om een vriendinnetje te vinden voor Christiaan...toch? ;D

Mvrg

Patrick
:'( :'( :'( :'( ::) ;D
Ben ik er zo erg aan toe?  ;D Gelukkig niet voor zover ik weet :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

patrick_vdb

Hi Chris,

Ik dacht al " waar blijft 'ie?" ;D Nee, we hebben nog altijd de volste vertrouwen in je ;)

Mvrg

Patrick

VlisChris

Ben tot een paar dagen geleden een paar da.... laat maar zitten ;D
Merk zowieso dat ik de laatste tijd wel wat threads mis en vergeet. Damn, ben 21, en mijn geheugen laat me nu al in de steek ;D
Zet die pc nu echt uit, en ga nu echt leren zoals ik half uur geleden ook al schreef ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

MarcoV

Quote from: christiaan sauer on April 14, 2004, 22:11:07

Zet die pc nu echt uit, en ga nu echt leren zoals ik half uur geleden ook al schreef ;D

valt dit ook onder HT-humor?  ;) ;D

Marco

Spacebass

Je bent er nog steeds..en nee joh je hebt net als ik last van SlowBrains...ff op gang helpen met Red Bull en gaan met die boeken  ;D

Del member

Ik ga zondag een kijkje nemen iets na de middag. Is er al een meet & greet gepland onder de forummers ?

Harry HT

Hoi,
Quote from: ub4b on April 15, 2004, 20:47:37
Ik ga zondag een kijkje nemen iets na de middag. Is er al een meet & greet gepland onder de forummers ?
Niet bekend, volgens mij heeft niemand zin.  :-\ Ik vind het wel jammer, leek mij wel leuk een Belgische meet & greet. :)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Del member

#40
Quote from: Harry HT on April 16, 2004, 11:12:08
Hoi,
Niet bekend, volgens mij heeft niemand zin.  :-\ Ik vind het wel jammer, leek mij wel leuk een Belgische meet & greet. :)

Misschien is het je al opgevallen dat het weer te goed is voor de meesten om zich vandaag en wellicht morgen met het forum bezig te houden. Duidelijk veel minder posts vandaag  ;D


DrBoom

Ik ga zondag ook zeker langs, normaal had ik er zelf gestaan als exposant, maar 2 van mijn collega's gaan al.
Dus ik ga gewoon op bezoek ;D

Lynxxx

@ub4b> off-topic: Wat is dat in godesnaam voor plaatje in jouw footer? Ik kan er niks van maken. Kerstklokjes? Magere spillepootjes in boxershorts? De handen van Mickey Mouse? Kom op, vertel vertel


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

VlisChris

Vertel, hoe is het geweest? Hoe is het er? Was het de moeite, of juist niet? Of is gewoon niemand geweest? ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

DrBoom

Was een zeer interessante beurs vond ik, niet té veel volk dus was het op de meeste plaatsen goed te doen om een deftig plaatsje te bemachtigen.
Een van de betere sets vond ik toch de TacT RCS2.2 / SDA, en de Dali Helicon 400 + 2 TacT woofers.
Vooral de roomcorrection van de TacT kon hier behoorlijk z'n gangen gaan, stond namelijk opgesteld in een zaal met volledig kale wanden, reflecties troef dus :)
De 2 TacT woofers waren gefilterd op 350 Hz, iets waarvan je normaal zou zeggen "Ben je gek, dan hoor je ze toch staan ?", maar dat was dus helemaal niet het geval dankzij de schitterende RCS2.2.
Beetje oneerlijk tegenover de concurrentie eigenlijk, maar het laat wel goed zien waar room correction tot in staat is.
Wat stond er verder nog zoal dat mij beviel, vanalles eigenlijk.
De grote Magnepans bevielen mij zoals op elke beurs weer zeer goed, verschiet er telkens van hoeveel laag eruit komt.
Waar ook een heel goed laag uit kwam, maar wat NIET groot was, was de SA-2K van System Audio op de Roksan Caspian set.
Een heel compacte bookshelf die (I can't believe I'm saying this) niet moet onderdoen voor de N805 ook al klinkt hij helemaal anders.
De set van B&W was anders ook niet mis, 803 / HTM1 / 804 / ASW800 met de Rotel 1098/1095, maar de kamer was wat klein voor al dat geweld.
Ook heel goed was de set met Thiel en Bryston, had ik voorheen nog nooit gehoord maar beviel zeer goed.
Uiteraard waren er ook wat mindere zaken bij,  JMLab viel een beetje tegen hoewel ik er meer van verwacht had.
Misschien door de opstelling, of de kamer die niet groot genoeg was, de SW900 overstemde alles nogal hard.
Zat ook vrij weinig definitie in het geluid, vloeide allemaal nogal door elkaar.
Misschien ook wel de match met Rotel die niet al te goed was ?
Vaste waardes zoals Avalon op Spectral apparatuur met MIT oracle kabels waren uiteraard ook weer aanwezig en klonken zoals vanouds, ultragedetailleerd en realistisch.
Jammer genoeg is de muziekkeuze daar nooit echt mijn smaak.
De Martin Logan / Meridian set was ook indrukwekkend, had ik eigenlijk nadien nog eens terug moeten bezoeken maar is er wegens tijdgebrek overgeschoten.
In elk geval zeer geslaagde beurs, en voor herhaling vatbaar  8)

VlisChris

Kijk, das natuurlijk altijd weer mooi om te horen dat het een geslaagde show is geweest. Jammer genoeg echt geen mogelijkheid gehad erheen te gaan, maar er is altijd een kans dat ik er volgende keer bij ben :) Je weet het nooit.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

patrick_vdb

Hi,

De SA2K van System Audio is idd een prachtige speaker welke een veel grootser beeld weet neer te zetten met een indrukwekkend laag dan dat het daadwerkelijke formaat van de speaker doet laten vermoeden. Hadden ze SA7K Master Reference niet staan? Deze grote broer ooit gehoord op een Primare set volledig bekabeld met Nordost Walhalla, dat was smullen 8)

Welke Thiel's hadden ze staan, ook toevallig hun nieuwste sub?

Mvrg

Patrick

Del member

#47
Wat me bijgebleven is de indrukwekkende 35.000 EUR Sim2 3 chip 1280*720 DLP'er bij Alpha high-end.

Extreem helder voor een HT projector en toch nog redelijk black alhoewel niet pikzwart, wel het zwartste zwart van heel de beurs. Ik ben plots de zaal uitgerend toen een van de verkopers aankondigde 'dit is hdtv'. Het zag er een beetje uit zoals mijn ffdshow processed DVD maar niet de kwaliteit van een Euro1080. Er zat namelijk zoveel line twitter en staircasing in het beeld dat het niet om aan te zien was, de verkoper had natuurlijk niets door. De opmerking 'line twitter in HD' zal wellicht niet eens doorgedrongen zijn. Als het maar verkoopt en duur genoeg is en als ze maar hun vette marge kunnen opstrijken, de rest interesseert hen geen bal.

Audeo had een mooie Themescene DLP mee die best wel een aardig beeld neerzette voor de prijs. Hun Allcanview hadden ze ditmaal niet mee.
. Ook de demo bij Marantz/Sim2 was met The 5th element best wel aardig te noemen, wel een hatelijk arrogante importeur. Tegen een klant : "er zijn maar drie goede merken projectors, Barco, Runco en Sim2". En maar doorrammen over hun merk.

Dan het audiogedeelte :

In veel sets was er altijd wel iets op te merken : er was altijd wel ergens een mismatch in het systeem. Dingen die me erg irriteerden post ik hier :

De Dynaudio's + McIntosh vond ik veel te forward, trompet gewoon in je gezicht. Wel veel drive en een mooie swing met Jazz. De JM Lab utopia's dan weer erg verfijnd en luchtig maar slecht opgesteld en je had enkel tussen en achter de utopia's een beeld, geen zijdelingse projectie. De Wilson's gaven dan weer een zeer stevige autoritaire bass in combinatie met alweer peperdure McIntosh maar was niet het soort set waar ik lang wou blijven naar luisteren. Een grote ruimte en een stevige dreun, dat is natuurlijk een mooie publiekstrekker voor Alpha niet ?

Bij de final electrostaten demo zijn we gewoon onmiddelijk buitengelopen omdat het mid erg vervomd klonk. De Mission/Atol set had dan weer een bijna eendimensionale projecte van het geluid, de gekozen muziek zat volledig in het center en was erg plat. Dit had ik al eens in Brussel gehoord maar toen was ik er ook niet wild van. Bij de B&W set was het hoog toch wel ondergeschikt aan wat een Nautilus 803 zelf aankan, men speelde met een Rotel 1075 als eindtrap. Een 803 verdient toch wel beter ?

Tact was best wel lekker klinken op de Dali's en is ook de set waar we het langst zijn blijven plakken. Babbeltje met importeur, why not  ;D Ook een van de weinige sets waar het hoog echt goed onder controle was en een symbaaltje als een symbaaltje klonk. Ik moest dikwijls denken aan mijn nieuwe eAR amp die het hoog ook goed gekregen heeft, misschien geen toeval omdat beide amps op klasse-d voortbouwen. De sweet spot viel nog mee, het was een extreem grote ruimte dus je mocht je een stoel verderop zetten zonder dat het om zeep was, iets wat in kleine ruimtes met Tact wel het geval is.

En dan een algemene opmerking : hoe duurder de set hoe serieuzer en stijver de muziek ? En overal weer Diana Krall, op de vorige beurs was het overal Norah Jones. Avalon gaf best wel een aardig realistische indruk maar het genre van klassieke muziek was mijn ding niet.

Al bij al een toffe dag in een beter bereikbare locatie op eenhalf uurtje rijden  ;D Volgende keer in Gent ?

DrBoom

@Patrick

De SA7K stond er niet denk ik, was volgens mij een SA1230 of een 1250 (afgaande op de foto's van de SA website).
De Thiels waren een CS-6 en een CS-2.4 trouwens, met Bryston versterking.
De SW1 stond er helaas niet.

@ub4b

Dynaudio heb ik blijkbaar gemist, maar Wilson was volgens mij toch wel Accuphase wat daar bij stond hoor ;)

Was dat een 1075 bij de 803's ?
Ik dacht een 1095, maar kan inderdaad zijn dat het de 1075 was, inderdaad wel wat min voor de 803 in dat geval.
En het hoog ondergeschikt, da's dus de reden dat de 1075 hier weer buitengegaan is.
Mogelijk gaat ooit de 1098 nog om net dezelfde reden ook weg, maar eerst nog eens de bron aanpakken om zeker te zijn dat het daar niet aan ligt.

Quote from: ub4bhoe duurder de set hoe serieuzer en stijver de muziek ?
Dat heb ik dus elke keer met Avalon, wat ze daar allemaal draaien hou je niet voor mogelijk.
Op de VAD is dat ook altijd, terwijl ze dan bij PMC bijvoorbeeld juist heel luchtige muziek spelen wat voor mij weer veel beter klinkt, maar da's weer kwestie van smaak.
Heb zo de indruk dat Avalon meer ouder publiek lokt gewoon al omwille van de muziek die ze op shows draaien.

Oh ja, die Sim2 HT500 was trouwens een prototype met verschillende mankementen aan, ze konden hem blijkbaar niet scherpstellen onder andere ;)

patrick_vdb

Quote from: DrBoom on April 19, 2004, 01:10:14
De Thiels waren een CS-6 en een CS-2.4 trouwens

8) Mooi, erg mooi, de SW1 is trouwens alweer een tijdje, ik had gedacht/gehoopt dat ze misschien een primeur hadden en de nieuwe SW2 sub hadden laten zien...een beest van een ding met twee 15" drivers 8)

Mvrg

Patrick