The Asylum... Dedicated zolder HT met akoestische grondslag...

Started by SiR-ROUND, March 29, 2004, 21:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SiR-ROUND

Dit jaar moet er maar eens wat gaan gebeuren.

Ik heb Toine (Thingman) benaderd om mijn nu nog kale ruimte akoestisch verantwoord vanaf de grond af in overleg in te richten om zo een zo perfect mogelijke ruimte te creƫren.

Er staan veel dingen op de lijst en het zal niet meevallen om er een logische volgorde op na te houden maar het plan is om alles in de vergaarbak van dit topic te gooien.

Aangezien er weer problemen zijn met mijn domein worden het nu ff attachements...

Allereerst de 3D versie van de zolder (Courtesy of MdB):




SiR-ROUND

Binnenkort meer pics en info zodra ik wat tijd over heb.

Sneak preview (plot van de ruimte zonder vloerbedekking en afwerking zoals hij nu is):

Courtesy Thingman

Algeheel niet slecht!  8)






Shorty

Zo'n zolder is wel helemaal ThingMan z'n ding! Dus dat moet goed  aflopen. Mooi, man!

VrGr,

Bart J.

jaco

Er moet nog wel wat gedaan worden als ik dat grafiekje zo zie...

hopenlijk gaat het bij mij er iets anders uitzien. Thingman komt ook bij mij langs. Ik ben eerder bang dat ik veel te veel demping heb. Maar we zullen zien.

Jaco

bessiboy

Heel veel succes, de ruimte zal qua looks toch sowieso iets speciaal hebben.
Nu alleen de akkoestiek nog.


Mvg


Kevin
Sony VW590, Seymour Curved, Stormaudio, B&W CI, SBA

SiR-ROUND

Thanx...

@ Jaco

Quoteplot van de ruimte zonder vloerbedekking en afwerking zoals hij nu is

En de ruimte is kaal dus er moet idd wat gebeuren. Maar het laag zit al heel snor...

Door de vloerbedekking komt het midden en hoog al een stuk meer binnen de groene target...

Rob_Dingen

Hoi

Altijd dezelfde die geluk hebben ;D
Dit is een makelijke ruimte betreft het laag problemen dus je hebt niet zo.n grove middelen nodig om het goed te krijgen.

Rob

SiR-ROUND

Gegegege, hoor hem...

Het grootste voordeel is natuurlijk dat het geen vierkante doos is. En met de hulp van een Acoustiekfriek gaat het helemaal goedkomen. Nog bedankt voor het overhalen Rob...

;)

R

Als ik het zo zie, zou ik een frame bouwen. Daarop het doek. Je kan ook voor een budget versie kiezen. Doek dubbel stikken, rand omslaan , dan stikken, ijzeren ringen erin slaan en het doek met rubbers ophangen(opspannen)

SiR-ROUND

Verklaar je nader, ik kan het me niet  zo voorstellen.

bmateijsen

verkeerde board volgens mij...

Hoe staat het met de vorderingen?

Groet Bjorn

SiR-ROUND

Nee hoor, we zijn weggejaagd door OscarTango.

;D

De vorderingen zijn theoretisch in volle gang.

R

Ik zou vanuit het schuine vlak naar de vloer een frame maken. Kan van hout, maar liever van iets sterkers of zo(aluminium of zo) Dat monteren tussen het schuine dak en de vloer. Op die manier maak je een soort muur. Daar kun je  dan op vele manieren aan de slag met het doek.  Ik zou een opspanmethode gebruiken denk ik, maar een plaat zoals GT dat doet, lijkt me ook prima mogelijk. Als ik tijd heb , binnekort, dan zal ik hem wel even in schetsen in de tekening.

OscarTango

en laat ik jullieniet weer zien in Gt-design's post, hoor  ;D

Bedankt he... :-*
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

SiR-ROUND

Graag, dank je...

Het is nl. ook de bedoeling dat er zwart achter mijn doek komt, aangezien ik nog doek heb liggen zonder zwarte achterkant. Maar dat kan evt. ook met iets van doek.


SiR-ROUND

Is goed OscarTango, no problem. Ik schoon mijn posts wel ff op.

Rogier1988


SiR-ROUND


R

Ja weet ik, geen zin in. De thread is toch al verder gegaan.

SiR-ROUND


SiR-ROUND

Weer wat nieuws. Deze week start als het goed is de aannemer met het verbouwen van de WC. Ik heb met hem afgesproken dat daarna de CV op zolder aan de beurt is. Die gaat dan naar de garage beneden en zo heb ik de ruimte helemaal open.

Verder heb ik een demosetje besteld (en vandaag gekregen) bij Tri-O-light:



Dit om eens te kijken of het was is voor diverse verlichting op zolder.

Ziet er erg degelijk en professioneel uit. Wel duur op zich, maar goed. Veel mogelijk qua indirecte verlichting.

Zo'n sterrenhemel die ze ook verkopen heb ik altijd al mooi gevonden, maar dat kan evt later nog wel eens.


R

Wil je met rgb licht gaan werken? Kijk eens op www.3tac.nl. Misschien wat leuke ideetjes. Wij leveren ook :LED rotzooi. Misschien wel goedkoper dan triolight. Die ken ik trouwens niet. Wat kost 'ie en wat kan ie?

SiR-ROUND

Die van Trio kan alles, dimmen etc. 3 x 80 meter te dimmen. Afhankelijk van de kleur (natuurlijk) kost een meter 11 euro, maar bv blauw is al meteen 44 eurie ofzo. Meer info staat op de website.

Wat versta jij onder led rotzooi?

;D

Powerbuy?

;D

R

Met led rotzooi bedoel ik full rgb led strips. Wij maken gebruik van neon  om bijvoorbeeld ruimtes diffuus aan te lichten. Denk daarbij een verlichte vloer of muur. Zo krijg je hele speciale effecten en sferen in de ruimte. Het kan echter met led ook. Dan met stuurpaneeltje in de muur je ruimte verlichten op 16,7 miljoen kleuren. Het kan ook heel mooi met LED, maar neon is een stuk goedkoper.

http://www.3tac.nl/meerkleuren/htm/rgbslide.htm

Powerbuy? geen idee. Niets is onmogelijk

SiR-ROUND

Maar over wat voor prijzen hebben we het dan?

Ik zit met een beetje angst voor neon in samenwerking met audio. Stoort dat niet?