New Epson US line up

Started by home@the movies, June 21, 2016, 12:23:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies


08.07.2016
Zaventem, 6 juli 2016 - Filmliefhebbers kunnen dankzij de nieuwste state-of-the-art projectoren van Epson thuis beschikken over buitengewone beeldkwaliteit. Epson introduceert de EH-TW7300, EH-TW9300 en EH-TW9300W, die zijn ontworpen voor de ultieme home cinema-ervaring. De nieuwe projectoren zijn uitgevoerd met 4K-enhancement, UHD Blu-ray en high dynamic range ondersteuning, gemotoriseerde lenzen en lens position memory.

De projectoren maken gebruik van de nieuwste beeldtechnologieën en brengen films gedetailleerd tot leven. De 4K-enhancement zorgt voor een nieuw niveau van finesse in textuur en resolutie van het geprojecteerde beeld, of het nou gaat om native 4K content of digitale upscale  van Full HD 1080p content. De projectoren ondersteunen de meest geavanceerde beeldtechnieken, zoals HDR en UHD Blu-ray discs met 4K-content. Dat zorgt voor een optimale visuele ervaring met meer diepte, detail en intense maar natuurlijke kleuren. De projectoren tonen het volledige sRGB en DCI-kleurenspectrum.

Elke projector zorgt voor ongelooflijke scherpte, helderheid en het diepste zwart, dankzij de uitzonderlijk hoge contrast ratio tot wel 1,000,000:1 (EH-TW9300/ EH-TW9300W) en een zestiendelige glazen lens. De kleuren zijn rijk en levendig dankzij Epson's 3LCD panelen, die zorgen voor een  gelijke output van wit en gekleurd licht van 2,300 (EH-TW7300) tot 2,500 lumen (EH-TW9300/ EH-TW9300W). Daarbij zorgen frame interpolatie en Detail Enhancement voor scherp en soepel bewegend beeld.

De projectorlamp gaat bijzonder lang mee: gebruikers kunnen er zeven jaar lang elke dag een film mee projecteren[1]. Het opstellen is eenvoudig dankzij de gemotoriseerde lens met aangedreven 2.1x optische zoom, aangedreven focus en een nieuw aangedreven lens shift van ±96.3% verticaal en ±47.1% horizontaal. Wisselen tussen verschillende aspect ratio's gaat moeiteloos, omdat de projectoren tot tien verschillende lensposities kunnen onthouden. Daardoor is het eenvoudig om de film precies zo te kijken als de regisseur bedoelde.

Met de EH-TW9300W 4K WirelessHD projector is het streamen van content vanaf bijvoorbeeld een smartphone, console of Blu-rayspeler een fluitje van een cent. Door de 4K WiHD-zender treedt bovendien geen kwaliteitsverlies op bij het streamen van 4K-content.

Paul White, productmanager Epson Europe: "Wij vinden dat klanten thuis van de best mogelijk filmervaring moeten kunnen genieten, dus we zijn heel blij om de EH-TW7300, EH-TW9300 en EH-TW9300W aan te kunnen bieden. De nieuwste technologieën die in deze modellen verwerkt zijn, zoals de 4K-enhancement, UHD Blu-ray en HDR-ondersteuning, zorgen voor een significante verbetering van de beeldkwaliteit en de algemene gebruikerservaring. Maar het mooiste is nog wel dat ze, door de gemotoriseerde lens en de mogelijkheid om de lenspositie op te slaan, heel eenvoudig en prettig in het gebruik zijn."

De EH-TW7300, EH-TW9300, EH-TW9300W worden vanaf september 2016 verkocht. Adviesprijzen zijn respectievelijk € 2.599, € 3.299 en € 3.699 (incl. BTW).


Hertog_Martin

 Benieuwd naar reviews!

- zou enhanced echt native 4k zo dicht naderen?
- HDR -is leuk, maar biedt het meerwaarde tov een non-hdr projector als je 2400 lumen hebt?
- full DCI color space: is dat BT 2020? Iig als dat waar is zou het al behoorlijke upgrade voor mn TW3200 zijn

Verder las ik nog dat er enorm wijde lensshift op zit wat heel erg welkom is en er ook een optische audio out op zit dus zou ik eindelijk een Chromecast kunnen gebruiken.

Ook benieuwd of wireless 4k goed kan werken.


Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

home@the movies

Quote from: Hertog_Martin on June 21, 2016, 12:44:03
Benieuwd naar reviews!

- zou enhanced echt native 4k zo dicht naderen?
- HDR -is leuk, maar biedt het meerwaarde tov een non-hdr projector als je 2400 lumen hebt?
- full DCI color space: is dat BT 2020? Iig als dat waar is zou het al behoorlijke upgrade voor mn TW3200 zijn

Verder las ik nog dat er enorm wijde lensshift op zit wat heel erg welkom is en er ook een optische audio out op zit dus zou ik eindelijk een Chromecast kunnen gebruiken.

Ook benieuwd of wireless 4k goed kan werken.

Al deze vragen en meer zullen vermoedelijk duidelijk worden op de IFA begin September.

Quote- full DCI color space: is dat BT 2020? Iig als dat waar is zou het al behoorlijke upgrade voor mn TW3200 zijn
Als het BT2020 is zou dat heeeeeel straf zijn, ik zou al heel erg blij zijn met een volledige P3, ik hoop dat het 2020 is ;D



Hertog_Martin

Hoezo IFA september als er staat dat ze in augustus beginnen met leveren?

Ik vrees trouwens toch P3 omdat ze het specifiek over DCI hebben, 2020 is niet van DCI lees ik nu. Maybe next year.


Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

jasjenl

Dit lijken me dan de eerste echt betaalbare 4k (compatibel) beamers, ook al is het dan nog niet native 4k.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

home@the movies

QuoteHoezo IFA september als er staat dat ze in augustus beginnen met leveren?

Dit is een US release, zoals ik al aangaf in de tittel van het topic, het zijn ook Amerikaanse type nrs.

MechanicalAnimal

fijn weer, die typenummers van Epson dat is echt zo bijzonder storend, je zoekt je suf om zo projectoren te vergelijken met allerlei internationale forums en reviewsites.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

THX-UltraII

#7
Quote from: jasjenl on June 21, 2016, 13:08:12
Dit lijken me dan de eerste echt betaalbare 4k (compatibel) beamers, ook al is het dan nog niet native 4k.
Die bestond al, namelijk de JVC X5000. Kun je nu krijgen voor onder de 4000 euro.
De specs zien er goed uit van de Epson, maar ben niet zo kapot van het contrast van de Epsons. Als ze daar ook winst hebben geboekt kan dit wel een de X5000 killer worden :D. Momenteel staat de X5000 namelijk eenzaam aan de top en laat de concurrentie (Epson en Sony) ver achter zich liggen.

jasjenl

Quote from: THX-ultraII on June 21, 2016, 16:44:03
Die bestond al, namelijk de JVC X5000. Kun je nu krijgen voor onder de 4000 euro.
De specs zien er goed uit van de Epson, maar ben niet zo kapot van het contrast van de Epsons. Als ze daar ook winst hebben geboekt kan dit wel een de X5000 killer worden :D. Momenteel staat de X5000 namelijk eenzaam aan de top en laat de concurrentie (Epson en Sony) ver achter zich liggen.
Ik weet niet hoeveel de JVC onder de 4000 nu beschikbaar is, maar er vanuit gaande dat deze Epson's in Euro net zoveel gaan kosten als in Dollar, dus zeg onder de 3000, dan denk ik dat deze Epsons door veel mensen toch net wat meer als 'betaalbare' beamer worden gezien dan de JVC.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

MechanicalAnimal

#9
Alleen als je puur naar de prijs kijkt misschirn wel ja.


Ik kan iedereen alleen maar aanraden om echt te gaan proefkijken. Ik was bijna overstag om online te kopen op basis van reviews tot ik besloot tijd en benzine te investeren en naar de HW40 HW55 en EHTW7200 shootout te gaan bij Frank.

Er zit echt een wereld van verschil in beeldsmaak tussen de verschillende merken en technieken.

Andere zaken gooiden helaas roet in mij eten qua HTplannen maar een PJ gaat er echt ooit komen en ook dan zal ik de courante modellen gaan proefkijken.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

donaldk

#10
De goedkoopste JVC lists nu op 4K USD.

Ze zijn vandaag aangekondigd op CE Week in NYC.

Verschil tussen de Home Cinema lijn en de Pro Cinema lijn zit hem wederom niet in de hardware, maar in  de jaar langere garantie en de extra lamp, plus de ISF Calibratie mogelijkheid, waarbij R en G uitgeschakeld kunnen worden. En dat ze zwart en niet wit zijn. Ik ben benieuwd wat Frank en Werner dit keer meten, of de 4040 en 6040 en 5040 equivalenten wederom gelijk meten. Ook de frame-interpolation en programeerbare zoom is gelijk aan de 5040 en 6040. Lijstje in de aankondigingen kun je letterlijk over elkaar leggen.

Optoma koos voor aankondiging van nieuwe HT en boardroom projectoren op Infocomm. Twee heel verschillende machines die alleen de lichtbron technologie delen.

Overigens is de 6040 4K MSRP niet 3K.

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

frank74

#12
Quote from: Hertog_Martin on June 21, 2016, 12:44:03
Benieuwd naar reviews!

- zou enhanced echt native 4k zo dicht naderen?


Art Feierman heeft een vergelijking gedaan met de Sony VPL-VW665ES true 4K vs de JVC DLA-RS600  e-shift4 : "In case you are wondering, yes, the Sony looks obviously sharper with 4K content than the JVC looks with e-shift4 operating.  What did you expect – the JVC’s “pixels” are four times the size of the Sony’s!   Pixel shifting can be a benefit, certainly, and it makes a 1080p JVC roughly comparable to a 4K Sony when viewing 1080p content, but not with 4K. "
http://www.projectorreviews.com/the-art-of-home-theater-projectors/4k-projector-experience-sony-vpl-vw665es-samsung-blu-ray-uhd-player-using-hdr/

Ik ben zelf wel benieuwd, hopelijk komen er wat meer vergelijkingen.

Kjelt

Ik denk ook wil je echt goed verschil zien dat je de 4k projectoren moet gebruiken waar ze voor gemaakt zijn: schermen >3 meter horizontaal.
Dan ga  je pas echt het verschil in pixels zien en kun je goed vergelijken. Helaas ontbreekt het de meeste projectoren nog van voldoende licht.

zoldar

Quote from: MechanicalAnimal on June 22, 2016, 11:43:09
Here we go:

http://www.projection-homecinema.fr/2016/06/21/epson-eh-tw9300w-compatible-4k-et-hdr/


EH-TW9300 en EH-TW9300W


€2999 euro respectievelijk €3299

Dat ziet er goed uit. Voor wie een X5000 te duur of je hebt gewoonweg geen batcave waar je de zwartwaarde kan waarderen en ook een uhd wil kijken een uitkomst. Deze komt op mijn lijstje als buddy voor de Nvidia Shield :)
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

home@the movies

Ik verwacht echt heel erg veel van deze toestellen, Epson kennende zal dit weer veel projector voor je geld zijn, de prijzen zijn bijzonder mooi en de features zijn dat ook.
Ik kan niet wachten om deze onder handen te kunnen nemen, en wat het 4K gebeuren betreft, uiteraard zal er een verschil merkbaar zijn. Echter zoals Kjelt het reeds zij, vooral bij schermen die tegen de 3 meter aanzitten, bij schermen van om en bij de 2m50 zal het verschil al een stuk minder zijn met gebruik van E-shift.

Dit vergelijk hebben we een paar maanden geleden reeds uitvoerig getest en besproken, 6 verschillende projectoren naast elkaar native 4k en 4K E-shift, met native 4K materiaal naar alle toestellen gelijk op 3 schermen naast elkaar. hetresultaat was voor heel wat bezoekers bijzonder confronterend te noemen ;-)

zoldar

Gezien de prijsklasse is een demo van e-shift 2160p vs blu-ray 1080p ook erg interessant. Geeft het meerwaarde tov de standaart blu-ray op een scherm van zeg 2.5m?

ga je wat zien van HDR, wide color gamut en natuurlijk de resolutie. Zeer benieuwd!
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

hillie

QuotePixel shifting can be a benefit, certainly, and it makes a 1080p JVC roughly comparable to a 4K Sony when viewing 1080p content, but not with 4K.

Het verschil met 4K materiaal is heel klein tussen beide projectoren, zeer vergelijkbaar, wat ik heb gezien. Met 4K materiaal presteert e-shift (JVC) juist op z'n best, niet met 1080p. Ik ben het dan ook niet heel erg eens met deze quote.

zoldar

Ik heb E-shift gezien op een 5000x in 1080p. Was geen ooohhh-aaaaahhh verhaal.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

williams

QuoteHet verschil met 4K materiaal is heel klein tussen beide projectoren, zeer vergelijkbaar, wat ik heb gezien. Met 4K materiaal presteert e-shift (JVC) juist op z'n best, niet met 1080p. Ik ben het dan ook niet heel erg eens met deze quote.

Ik ben het hier ook mee eens .
Als je de jvc's een 4K signaal aanbied dan komt de EShift pas echt tot zijn recht .
Ik laat nu mijn marantz receiver alle content upscalen naar 4k en dit geeft een heel erg mooi en gestoken plaatje .
En ik vraag me dan ook af of er nog mensen het verschil zullen / kunnen zien met een 4K native beamer .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hillie

#20
Quote from: zoldar on June 22, 2016, 16:46:54
Ik heb E-shift gezien op een 5000x in 1080p. Was geen ooohhh-aaaaahhh verhaal.

Ja, er zit scherpte-verschil tussen, niet veel maar net genoeg om e-shift beter uit te zetten bij 1080p materiaal. Ik verwacht dit ook op de Epsons. Ik denk dat dit heel goed kan worden opgelost met een goede 4K upscaler in een UHD speler of met een HTPC (met de nieuwe grafische kaarten). Dan komt e-shift altijd tot z'n recht, ook bij 1080p of minder materiaal.

Edit:
QuoteIk laat nu mijn marantz receiver alle content upscalen naar 4k en dit geeft een heel erg mooi en gestoken plaatje .
En ik vraag me dan ook af of er nog mensen het verschil zullen / kunnen zien met een 4K native beamer .

Ja dit is ook een mooie oplossing.

home@the movies

Quote from: hillie on June 22, 2016, 16:44:44
Het verschil met 4K materiaal is heel klein tussen beide projectoren, zeer vergelijkbaar, wat ik heb gezien. Met 4K materiaal presteert e-shift (JVC) juist op z'n best, niet met 1080p. Ik ben het dan ook niet heel erg eens met deze quote.

Absoluut mee eens, de E-shift moet je niet gebruiken bij 1080P materiaal , het is niet gemaakt om 1080P te gaan upscalen naar 4K maar wel om native 4K materiaal er (veel) beter te laten uitzien op een 1080p toestel.
Ik raad onze klanten nooit aan om de E-shift te gebruiken met Blu ray, nogmaals daar dient het eigenlijk niet voor.

home@the movies

Quote from: hillie on June 22, 2016, 17:08:05
Ja, er zit scherpte-verschil tussen, niet veel maar net genoeg om e-shift beter uit te zetten bij 1080p materiaal. Ik verwacht dit ook op de Epsons. Ik denk dat dit heel goed kan worden opgelost met een goede 4K upscaler in een UHD speler of met een HTPC (met de nieuwe grafische kaarten). Dan komt e-shift altijd tot z'n recht, ook bij 1080p of minder materiaal.

Als ik zie wat de JVC nu bvb doet in combinatie met de upscaling van de Panasonic UHD speler en de E-shift dan ben ik zeer teverden over het resultaat.
Als je een vergelijkbaar resultaat gaat krijgen met een Epson van 3200 Euro die volledige P3 en HDR ondersteund dan gaat er voor heel veel mensen een zeer goede reden zijn om in het UHD 4K blu ray verhaal te stappen.
Wat dat betreft ben ik dan eigenlijk meer blij met een betaalbare 4K E-shift projector die de hele boel ondersteund dan met een native 4K toestel dat stukken duurder is.
Ik ben 100% zeker dat dit veel meer mensen over de streep gaat trekken om de nieuwe standaard te omhelzen.

zoldar

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Kjelt

Hebben deze projectoren nu al led of nog uhp lampen?