Ipad geheugen vol??

Started by Starred, June 14, 2016, 10:48:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Mijn zoontje heeft een ipad mini met 16gb geheugen.
Probleem is dat het geheugen vol zit, er verschijnt hier steeds een melding van. Onder Gebruik zie je dat er nog maar 38MB beschikbaar is. Maar de grote vraag is, waarmee zit het geheugen vol?

Als je kijkt naar Beheer Opslag, dan is er 1 grote App (Fifa 15:UT) die 1,5GB in beslag neemt.
Foto's en Camera is 0,8GB en de rest is bij elkaar nog geen 1GB..
En zelfs die 0,8GB bij Foto's en Camera is wat gek want  er staan geen foto's meer en slechts 1 zelfopgenomen videootje van 20 sec.

Iemand enig idee wat het kan zijn dat alle geheugen op eet?


Siddartha

sluit em eens aan op iTunes, dan kun je vaak beter zien waar het geheugen mee vol zit. Geen muziek of een andere video of zo?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Hanky Panky

Sommige apps slaan ook nog een enorme bak data op. Zo had een kranten app bij mij alle kranten van de afgelopen 3 weken opgeslagen. Dan bost het wel aan.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Kjelt

Het OS zelf kost ook wel een of meerdere GBs.
Heeft ie iBooks of comics?
Zijn emailadressen al eens gechecked? Als je een foto van 800kB maakt en deze attached bij een email kan het dat deze bij de verzonden folder blijft staan (andere folder dan op de email server).
Je zult dus zijn email folders op de iPad eens willen legen zonder die op de server te legen.
Maar dan nog is het wel vreemd, het zou bij opslag wel vermeld moeten staan welke app wat opgeslokt heeft.
Zijn alle apps gesloten? Sommige mensen sluiten nooit hun apps.

Starred

Mail, etc staat nauwelijks iets. Geen ibooks of wat dan ook.

Heb hem even aangesloten op itunes en daar zie ik dat er onder 'other' zo'n 8GB in beslag wordt genomen. Maar geen idee hoe ik er achterkom wat 'other' is??

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Cyrus·

Het wil wel eens helpen om via iTunes de iPad te herstellen. Heel veel crap van verwijderde apps blijft soms achter in de opslag van de iPad en die kun je met zo'n herstel-actie vrij maken.

Stappenplan:

  • iPad aansluiten op iTunes
  • Aankopen overzetten
  • Backup maken
  • kiezen voor "Herstel iPad"
  • als dat klaar is, vraagt iTunes of je wil herstellen vanaf backup of als nieuwe iPad wil instellen. Kies voor "herstellen van backup"
  • daarna nog even geduld hebben, het duurt even voordat alle apps en de data zijn teruggezet

Succes!
Groeten,
Edwin

NickV

Anders eens http://www.i-funbox.com/  installeren en kijken waar alles zit.

HereIsTom

Battery Doctor installeren en paar keer achter elkaar Junk cleanen levert bij mij steeds weer een hoop ruimte op!

https://appsto.re/nl/VioOA.i
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W