Wi-Fi op MacBook erg AP afhankelijk, op Dell niet

Started by mikekiwi, June 12, 2016, 17:32:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mikekiwi

De Macbook die ik voor privé-doeleinden gebruik doet een beetje raar op mijn redelijk recent aangeschafte Ubiquiti accesspoint. Erg lage snelheden, dekking is wel goed, 't is een Long Range accesspoint en ik zit op 5 meter afstand zonder muren er tussen.

Op de KPN Xperiabox ervaar ik een redelijk acceptabele snelheid. Als ik mijn werklaptop erbij pak dan zie ik wat ik zou willen: een Ubiquiti die sneller is en minder verschil met de Xperiabox.

Hieronder een tabelletje met snelheden (laptops naast elkaar op de keukentafel, metingen binnen 2 minuten na elkaar gedaan) en de gegevens van mijn Macbook. Wat zou de oorzaak kunnen zijn van deze snelheidsverschillen?

     

Rory12

Een toegangspunt maakt verbinding met een bekabelde router, switch of hub via een Ethernet-kabel en projecteert een wifi-signaal naar een aangewezen gebied.

mikekiwi

Quote from: Rory12 on November 28, 2021, 09:29:34
Een toegangspunt maakt verbinding met een bekabelde router, switch of hub via een Ethernet-kabel en projecteert een wifi-signaal naar een aangewezen gebied.
Top man, al heb ik al even een andere computer en access points en ook geen problemen meer. Toch waardeer ik je inzet om me te proberen te helpen.

Dat was de top, nu de tip: ga niet alle zeer oude topics hier op het forum voorzien van een reactie  ::)