Buckingham Palace op 11 mm (en andere plekken in Londen)

Started by s0000884, June 10, 2016, 20:19:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

s0000884

Afgelopen weekend beetje door London gewandeld (camera's & lenzen mee). Gebruik de scrollbalk om naar rechts te scrollen indien nodig.
EDIT: ik heb kleinere foto's hieronder geplaatst in een aparte post (scroll naar onder) voor de handigheid.
1. Buckingham Palace op 11mm (afgelopen zaterdag gemaakt, door het hek heen, ik stond dus 30 meter van dit 108 meter brede gebouw af, en kreeg op 11mm het hele gebouw erop) :

Zoals ik de foto hierboven nam (zonder hek erop) kan alleen met gestitchte tilt-shift (veel gedoe) of met de nieuwe 11mm, omdat anders het hek erop komt te staan. Voorbeeld van 'normale' foto hieronder (niet mijn foto) van het paleis (zoals we die in de tijdschriften enz. gezien hebben):

Naast het feit dat je dus met 11mm het hele paleis er makkelijk op krijgt zonder hek, krijgen de driedimensionale structuren (zoals de raamvensters en de diepere zijkanten) veel meer diepte door het perspectief vanaf 30 meter.


s0000884

2. Ander voorbeeld van foto (deze nam ik dus weer wel): kiezen voor 'gekke hoek':


s0000884

Weer ander voorbeeld op 11mm: (scroll naar rechts)

Inzoomend op de rechterbovenhoek:

En dat zonder optische correcties; m.i. echt uniek om dat op 11mm voor elkaar te krijgen; knap van canon.

s0000884

de typische bussen:
foto 1 (200 mm f/2.0):

foto 2 (11mm):

bmateijsen

Denk even aan het formaat van je foto's... dit is niet te doen...

s0000884

Quote from: bmateijsen on June 10, 2016, 20:29:45
Denk even aan het formaat van je foto's... dit is niet te doen...
Excuses. Mijn scherm heeft hoge resolutie; niet aan gedacht. Hieronder staan kleinere versies.

s0000884

De foto's op kleiner formaat:






BernHardN

D'r zit nog al wat CA in je lens, vooral de eerste foto's.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

s0000884

Quote from: BernHardN on June 16, 2016, 12:51:02
D'r zit nog al wat CA in je lens, vooral de eerste foto's.
Dat klopt, daar staat de nieuwe 11-24 lens bekend om. Ik heb expres de CA niet weggehaald. Het is vrij makkelijk te verwijderen (net als de vervorming) van deze lens (hij doet geen 'gekke dingen', althans mijn exemplaar niet).