6 juni 1944 D-day, de beste oorlogsfilms?

Started by Harry HT, June 5, 2016, 13:10:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry HT

Hi,

Morgen is het 6 juni, om deze dag te herdenken, (en te vieren dat we niet verplicht duits hoeven te spreken) wil ik morgenavond een film kijken over de tweede wereldoorlog.

Natuurlijk denk ik aan Saving Private Ryan, hebben jullie nog tips?

Of film tips over oorlogsfilms in het algemeen?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

vtuinen

Quote from: Harry HT on June  5, 2016, 13:10:09
Hi,
hebben jullie nog tips?

Of film tips over oorlogsfilms in het algemeen?

Gegroet,

Harry

Das Boot  ::)
Equipment check my avatar

Toni71

#2
The boy in the striped pyjamas.
Son of Saul ( Meer realistischer met hoe het er echt aan toe ging).
La vita è bella

hifiman


Sjettepet

Bekijk Band of Brothers nog maar eens opnieuw.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

blue-eyes

#5
Battle of the Bulge, uit 1965, maar een klassiekere! Slag om de Ardennen, Nuts :P :D

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Siddartha

The longest day en schindlers list zijn ook wel klassiekers
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

FWK

Quote from: Siddartha on June  5, 2016, 18:37:59
The longest day en schindlers list zijn ook wel klassiekers

Dit zijn voor mij inderdaad de meest van toepassing zijnde films voor de 2e wereldoorlog.
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

morca

Je zou ipv zo,n propaganda film,ook een wat docu,s over wat verdere achtergrond.
Boel dingen komen in geen film naar voren !!

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kjelt

Mooiste en Oorlogsfilms, matchen niet in mijn beleving. Beste zou ik wat meer toepasselijk vinden.
Maar qua oorlogsfilm onderscheid ik de periode voor grofweg 1980 waar het meer de helden/witte hoed cowboy achtige films waren waar het oorlogsgeweld vaak ook geromantiseerd werdt en de periode na 1990 waar de meer grof realistische films uitkwamen.
Voor mij springen er een paar films uit enkele zijn al genoemd zoals Schindler's list, the Pianist , das Boot.
Verder van eigen bodem blijf ik Soldaat van Oranje en Zwartboek erg goede films vinden gevolgd door bv de Aanslag, Pastorale 1943, Meisje met het rode haar en de tweeling niet te vergeten.
Als je perse 6 juni D-day film wilt zien, dan worden het The longest day, Saving Private Ryan of The Big Red One alhoewel de eerste en laatste weer die eerste periode films vertegenwoordigen.

Harry HT

Bedankt voor de input, een aantal films was ik alweer bijna vergeten. Te lang geleden gekeken.  de titel van het topic zal ik aanpassen, maar beste, klinkt weer zo competitief.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Kjelt

#12
"Goede" dan misschien ?  ;)
en denk er net nog aan eentje : a bridge too far.

RubenV.

Quote from: Sjettepet on June  5, 2016, 18:15:28
Bekijk Band of Brothers nog maar eens opnieuw.

Vergeet ook Generation war/Unsere Mütter, unsere Väter niet http://www.imdb.com/title/tt1883092/?ref_=nv_sr_1
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

brtram

Niet gelinkt aan 6 juni en de oorlog in Europa, maar Clint Eastwood heeft in 2006 een uitstekend tweeluik gemaakt over de oorlog met Japan.
Flag of our fathers en Letters from Iwo Jima.

Goede films over de eerste wereld oorlog, All Quiet on the western front en Un long dimanche de fiançailles.

Perfectionist

Een beter forum begint bij jezelf.

RubenV.

Quote from: Perfectionist on June  5, 2016, 22:37:03
Idd heel goed.

Alleen jammer dat het maar 3 afleveringen zijn. Ik had er graag tien van gezien zoals bij Band of Brothers.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

VlisChris

Quote from: Kjelt on June  5, 2016, 20:50:41
the Pianist , das Boot.

Twee titels waar ik het van harte mee eens ben.
Vooral The Pianist ervoer ik toch als een wel heftige film. Maar wel zeer zeker de moeite van het kijken waard.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

koosnaampje-audiofiel

Klipsch, Denon.

HereIsTom

#19



 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

riwi

WoII in Stalingrad : Enemy at the Gates
http://www.imdb.com/title/tt0215750

Vond ik een erg goede film  8)

Faxe

Enemy at the gates is ook een van mijn favorieten. Laat de waanzin van de oorlog goed zien en de opofferingsgezindheid bij de Russen om toch vooral wel de oorlog te willen winnen.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter