Google Nexus 7 traaaaaaaaaaaaaaag.

Started by KayaRahnee, June 4, 2016, 11:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KayaRahnee

Ik merk dat mijn Google Nexus7 tablet traag reageert.
Via google op zoek naar een oplossing ....... kwam ik dit tegen:

Je cache leegmaken doe je op de volgende manier.
Zet je tablet uit.
Druk tegelijkertijd op de aan- en uitknop en de volumeknop (omlaag) en houdt beide ingedrukt tot je een pijl op het scherm ziet.
Druk regelmatig op volume omlaag tot je Recovery leest in de pijl.
Je selecteert die pijl door op de aan- en uitknop te drukken.
Je ziet vervolgens het Android-mannetje met een rode driehoek en een uitroepteken.
Houdt de aan- en uitknop ingedrukt, druk eenmalig op de volumeknop omhoog en laat de aan- en uitknop weer los.
Druk herhaaldelijk op volume omlaag totdat je de optie ziet de cache te legen.
Wacht tot het proces klaar is en herstart je tablet.
Mocht dit werken, dan merk je een significant verschil in de snelheid van je tablet.


Nu vraag ik me af wat er dan allemaal verwijdert word na het cache geheugen te hebben leeggemaakt (wachtwoorden, opgeslagen bestanden enz ....)?

Uit de laatste zin in de tekst "mocht dit werken" blijkt dat het zeker niet "de oplossing" is .... of toch?
Misschien iemand een andere methode of ideeën? (neen er komt (voorlopig) geen andere tablet)
Alvast bedankt.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Roksan

Bekent probleem. Cache leeghalen helpt ook niet echt. Waarschijnlijk heb je netjes alle updates uitgevoerd? En daar zit nu juist het probleem in....
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Rudi64

Ik gebruik  clean master en laat deze regelmatig de boel eens opkuisen.
Werkt perfect! Gratis te downloaden in playstore.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Kwabbernoot

Welke Nexus 7 heb je het over? De eerste (2012) of de versie van een jaar later?

Groeten...

KayaRahnee

Quote from: Roksan on June  4, 2016, 11:13:55
Bekent probleem. Cache leeghalen helpt ook niet echt. Waarschijnlijk heb je netjes alle updates uitgevoerd? En daar zit nu juist het probleem in....

Dat  één of andere update het probleem heeft veroorzaakt had ik idd al ergens gelezen.

Quote from: Kwabbernoot on June  4, 2016, 11:17:29
Welke Nexus 7 heb je het over? De eerste (2012) of de versie van een jaar later?
Groeten...

Weet ik niet zeker maar denk 2013
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

H B

De eerste en tweede generatie Nexus 7 zijn op de laatste versies van android niet vooruit te branden, op de Nexus 7 van mijn buurman een cyanogenmod versie gezet uit mijn hoofd 4.4.2 en het apparaat loopt nu goed.

KayaRahnee

Quote from: H B on June  4, 2016, 13:32:55
De eerste en tweede generatie Nexus 7 zijn op de laatste versies van android niet vooruit te branden, op de Nexus 7 van mijn buurman een cyanogenmod versie gezet uit mijn hoofd 4.4.2 en het apparaat loopt nu goed.

Ik mis compleet de kennis om aan zoiets te beginnen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

jvanhambelgium

Quote from: H B on June  4, 2016, 13:32:55
De eerste en tweede generatie Nexus 7 zijn op de laatste versies van android niet vooruit te branden, op de Nexus 7 van mijn buurman een cyanogenmod versie gezet uit mijn hoofd 4.4.2 en het apparaat loopt nu goed.

Geen last van eigenlijk. Ik draai de laatste 6.x.y Android.
Heb je concreet voorbeelden wat dan "niet vooruit te branden is" ? Die tablet blijft hier gewoon vlot gaan...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Kwabbernoot

2013? Hmm, ik heb zelf de 2012. Die was vanaf lollipop ook niet meer vooruit te branden. Daar heb ik cyanogen mod 11 (kitkat) opgezet en nu loopt hij weer redelijk soepel.
Opzich is het niet zo moeilijk te doen maar  ja, je moet het wel willen en er even voor gaan zitten.

Groeten...

KayaRahnee

Quote from: Kwabbernoot on June  4, 2016, 19:15:38
2013? Hmm, ik heb zelf de 2012. Die was vanaf lollipop ook niet meer vooruit te branden. Daar heb ik cyanogen mod 11 (kitkat) opgezet en nu loopt hij weer redelijk soepel.
Opzich is het niet zo moeilijk te doen maar  ja, je moet het wel willen en er even voor gaan zitten.
Groeten...

Hmmm ..... "willen en er even voor gaan zitten" is geen probleem, maar ik heb gemerkt dat het allemaal toch niet zo eenvoudig is (voor de leek) als je tenminste niet zomaar alles willekeurig wil gaan wissen.
http://computertaal.info/2013/04/14/tutorial-clean-master-op-android/
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Liefhebber

Ja dat probleem had ik ook met Nexus 2012 heb hem geroot en slimkat er op gezet, nu werkt ie weer okee, maar een racemonster is het niet, tov mijn Ipad  AIr 2.
Audio ->Linn, Harbeth & Naim
HT -> Sony, Harbeth , Anthem & Rel

Gerbrand

Mijn Nexus 7 (2012) is ook sloom. Laatst nog een keer een clean install gedaan, maar dat biedt maar even soelaas. Ik zal binnenkort ook eens een andere rom proberen.

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

wst

Android versie 4.4.4 erop en probleem opgelost, dan heb je weer een bruikbare Nexus, wel jammer dat het zo moet natuurlijk...

KayaRahnee

Quote from: wst on June 26, 2017, 14:34:56
Android versie 4.4.4 erop en probleem opgelost, dan heb je weer een bruikbare Nexus, wel jammer dat het zo moet natuurlijk...

En nog jammerder dat ik als digibeet niet weet hoe zoiets moet.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

chansig

android 4.4.4 update en dan iets met  :google: ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Former member 78


KayaRahnee

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

#17
Zelf android 4.4.4 installeren lukte me niet, is ook niet te doen door een leek heb ik gezien.
Laten doen dus ... en inderdaad, de Nexus werkt nu een stuk vlotter, hij kan dus zeker nog een tijdje mee.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.