Powerpoint presentatie met autoafspelende video laten presenteren op een Ipad

Started by Wotnix, May 31, 2016, 00:13:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wotnix

Hallo allemaal,

Deze Willy Wortel heeft weer eens wat  :clapping:

Ik ben een presentatie aan het maken voor zowel een Android als Apple tablet.
Dit doe ik met Powerpoint,waarbij ik een film (geen Youtube) invoeg en waarbij deze automatisch gestart wordt als de dia gekozen wordt.

Nu kan ik deze uploaden naar Office 365, waarbij aangegeven wordt dat het fimpje verkeert formaat heeft etc etc..
Powerpoint Online en Powerpoint op je PC verschillen doordat je op de Online versie helemaal geen film op die manier kan invoegen. Je begrijpt, het uploaden naar de Online versie van Powerpoint gaat hopeloos mis.

Powerpoint bestand uploaden naar Google drive.
Ook Google Pressentation bakt hier niks van, alleen als ik mijn Android tablet pak, dan deze Powerpoint presentatie probeer te draaien, dan komt ie met een meededeling dat er eerst een Hancom player geinstalleerd moet worden.
Nadat je dit gedaan hebt, kan ik mijn automatische startende film dia, zien werken ! Het kan hier dus wel !

Alleen op de Ipad krijg ik het niet voormekaar.

Nu is het niet zo heel belangrijgk of de film automatisch gestart wordt of niet, maar ik wil graag het filmmateriaal lokaal hebben, en lokaal vanuit een presentatie starten voor het geval ik geen internet heb
De online versies laten alleen het werken met een Youtube link toe.


Zijn er wellicht (andere) mogelijkheden ??

| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

dennism

Èr is toch een Office 365 versie die je lokaal op de ipad kan installeren? Doet deze het niet wanneer je de presentatie daarin opent vanuit E-mail of Onedrive?

Wotnix

Nee, je kunt alleen een Youtube link openen.
De optie "video van bestand" heb je niet.
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |