2.1 (pre)amp met instelling voor afstanden...

Started by Ejorne, May 29, 2016, 10:31:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ejorne

Zijn er stereo versterkers met een line-out/sub-out waarbij de afstand instelbaar is?
En welke modellen zijn dit?

Ik zou graag een subwoofer op de line-out aansluiten maar door de dsp en amp is er vertraging in die keten.
(mijn huidige 0nkyo processor plaatst de sub 5 meter verder dan de fronts terwijl deze vrijwel op dezelfde afstand staan.)
Ik heb al eens geprobeerd met de bi-amp instelling (waarbij geen tijd/afstand instelling mogelijk is) om de sub met de fronts als bi-amp aan te sturen en daarbij de fase instelling op de sub-amp goed te zetten. Maar dan is het resultaat altijd dat de sub na-ijlt. Althans, dat idee heb ik. Het klinkt minder strak dan met een juiste afstand instelling.

Echter klinkt de onkyo processor op pure-audio aanzienlijk strakker dan met de 'normale' andere standen.
Dus hoop ik deze cleane sound in een goede 2.1 pre-amp terug te vinden. Alle surround mogelijkheden van mijn huidige processor gebruik ik inmiddels niet meer dus 2.1 zou voor mij volstaan...

tommi

Arcam SR250 met Dirac aan boord, niet goedkoop wel spectaculair in resultaat.
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Ejorne

Oeff. Het zal inderdaad een heel mooie en goede versterker zijn. Maar een tweedehandsje past denk ik meer in mijn straatje. ik hoop circa factor 5 lager uit te hoeven geven. Maar om zo'n versterker als deze tweedehands voor zo'n prijs te bemachtigen zal ik nog ruim 10 jaar geduld moeten hebben schat ik.