Software probleem Marantz AV 8802A/7702/ Denon AVR-X7200 bezitters

Started by vik, May 28, 2016, 17:22:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Ik heb contact gehad met de CS. Bij hun is niks bekend over een nieuwe FW update voor de AV 8802A, ook niet via de auto update functie. Zelf heb ik het nog niet geprobeerd via de auto update.


27 Okt. 2016 was de laatste update volgens de CS van D&M.

Voor Europa is er bij ons niets over bekend.
Het kan zijn dat modellen in de VS en Noord Amerika wel een update hebben echter heb ik hier geen overzicht van.

Voor de duidelijkheid, mocht er een automatische update zijn/geweest, had deze voor mij zichtbaar moeten zijn in de database.

Met vriendelijke groet,

Marantz Product Support





Quote from: Fox on May  3, 2017, 12:57:35
Kan niets verliezen, want ik heb 7.1 ;-)

Op het ASV forum staan geen problemen na de upgrade, wel met minder problemen...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Ik ga het ook eens proberen deze week.


Quote from: papaleo on May  2, 2017, 21:05:08
Kreeg verleden week ook die melding Heb deze dan ook gelijk geïnstalleerd.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Fox

Ik heb alleen de melding aanstaan en zag toen opeens dat er een update was...

Wat is het nummer van de laatste versie ... 

Quote from: vik on May  4, 2017, 12:12:14
Ik heb contact gehad met de CS. Bij hun is niks bekend over een nieuwe FW update voor de AV 8802A, ook niet via de auto update functie. Zelf heb ik het nog niet geprobeerd via de auto update.


27 Okt. 2016 was de laatste update volgens de CS van D&M.

Voor Europa is er bij ons niets over bekend.
Het kan zijn dat modellen in de VS en Noord Amerika wel een update hebben echter heb ik hier geen overzicht van.

Voor de duidelijkheid, mocht er een automatische update zijn/geweest, had deze voor mij zichtbaar moeten zijn in de database.

Met vriendelijke groet,

Marantz Product Support


Da-lite

Ik zie deze melding ook al een dikke week verschijnen op m'n Denon X7200, maar wou eerst weten wat deze firm-update inhoud.
Kon niks terug vinden op de officiële site van Denon en nu heeft er gisteren iemand op het AVS de inhoud bekend gemaakt.
Op de receiver zelf verscheen er ...dat het de stabiliteit van de versterker zou verbeteren ...maar wat juist vond je nergens terug.
Voor diegene die nog niet wisten wat het juist inhield , hier is de gedetailleerde versie.

Sinds 27/4/2017 ( Denon X7200W(A) )
- Supported the AVR Remote 2.2.0.
- The Spotify Connect Server side of Spotify will be updated. So, the customer will not be able to play Spotify after updating.
- Even if the customer registers the Audyssey MultEQ XT32 setting to the Quick Select in the following specific operation, the setting of the MultEQ XT32 changes when calling the Quick Select.
- The product cannot play the specific Podcasts (Radio1 RAI, Radio2 RAI) on the Internet Radio.
- The noise may occur when the customer plays the specific AAC file bought from Mora (Online music distribution service) by the Music Server or the USB function.
- The temporary display of GUI on the TV screen (SOURCE, INPUT, SOUND, VOLUME) may not disappear even after a certain time when the customer turns on the AV receiver.


Ik weet niet of dit ook voor de Marantz geld. Dat heb ik niet uitgezocht.
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

vik

Zelf ook even een check gedaan en ook ik heb de nieuwe binnen gehaald:

Marantz AV 8802A

Voor de update:




Na de update:






Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Niet dat ik die nu al heb, maar hoe zou een update verlopen als ook de Auro-3D upgrade aanwezig is?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Fox

ik weet niet of het met de update heeft te maken, maar ik heb 3 dagen achter elkaar de streaming app kunnen gebruiken zonder crash, terwijl deze daarvoor 3-4x per uur crashte ???  ;D

vik

Bij mij zit hij er gewoon nog op Philip. Daarom is het van belang eerst altijd even te kijken wat ze hebben veranderd. Maar dan moeten ze het er wel bij zetten  :P

Ik heb nog niks vernomen van de support van D&M. De bug die ik eerder noemde zit er nog steeds in.. heel irritant  :-X


Quote from: HTip on May  8, 2017, 15:43:27
Niet dat ik die nu al heb, maar hoe zou een update verlopen als ook de Auro-3D upgrade aanwezig is?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Klinkt goed  :)

Quote from: Fox on May  8, 2017, 21:56:20
ik weet niet of het met de update heeft te maken, maar ik heb 3 dagen achter elkaar de streaming app kunnen gebruiken zonder crash, terwijl deze daarvoor 3-4x per uur crashte ???  ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Mark89

Mijn excuses als ik een oud topic uit de sloot haal maar mijn vraag past hier netjes onder imho.

Ik heb recentelijk een tweedehands AV8802a aangeschaft. Alles werkt netjes echter heb ik gemerkt dat de versterker standaard op DTS HD + DTS NEURAL:X staat bij normale blu rays met alleen een dts hd master track (en bij dolby pakt ie ook standaard de upmix optie). Is er een manier om deze upmixers uit te zetten?

De handleiding heeft het over dat dit uitgezet kan worden in de surround parameters als ik een dts hd master track aan het luisteren ben. Echter die optie komt niet tevoorschijn in dat menu.
Focal 1027Be fronts | Focal 1027Be rears | Focal 706 heights | B&W HTM7 | B&W ASW750 | SVS PC13Ultra | Elac Discovery | Antimode 8033b | Siltech Paris interlink | W&M HD-01 HDMI Cable | Rotel 1095 | Rotel 1075 | Marantz AV8802a | Marantz UD7007 | Marantz SA7003 | Sony PS3 | Microsoft Xbox One X | Microsoft XBOX360 | Samsung 55JS9000

Kjelt

Probeer de groene knop op de ab eens tijdens fspelen dan kies je de mode een daarvan is als ik me niet vergis off

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Mark89

Dat werkt inderdaad maar ik had dus gehoopt dat de gele knop en 'm dan op auto zetten al de problemen op zou lossen (zoals het ook werkte op mijn AV7702).

Binnenkort komt hier een Atmos opstelling; ik ga dan ook even kijken of ik tegen die eerder gepostte problemen met de compression aan loop.
Focal 1027Be fronts | Focal 1027Be rears | Focal 706 heights | B&W HTM7 | B&W ASW750 | SVS PC13Ultra | Elac Discovery | Antimode 8033b | Siltech Paris interlink | W&M HD-01 HDMI Cable | Rotel 1095 | Rotel 1075 | Marantz AV8802a | Marantz UD7007 | Marantz SA7003 | Sony PS3 | Microsoft Xbox One X | Microsoft XBOX360 | Samsung 55JS9000

vik

Handmatig speaker settings omschakelen is ook nodig indien je dit een probleem vindt:

Helaas weer een "bug" ontdekt in de AV 8802A:

Als je een disc bekijkt zonder Atmos en je wil een Blu ray bekijken met DTS Master, zet bij de optie> Luidspreker> versterker toewijzen>> Atmos uit en zet deze naar bijvoorbeeld:   9.1 Kanaal Bi amp surround back.

Anders schakelt de AV 8802 A automatisch hoogte kanalen in werking (kun je zien op je display "H") dus extra processing wat je niet wil hebben. Kan ten koste gaan van je geluidskwaliteit indien je een "purist" bent.  ;)


Quote from: Mark89 on July 20, 2018, 09:05:23
Dat werkt inderdaad maar ik had dus gehoopt dat de gele knop en 'm dan op auto zetten al de problemen op zou lossen (zoals het ook werkte op mijn AV7702).

Binnenkort komt hier een Atmos opstelling; ik ga dan ook even kijken of ik tegen die eerder gepostte problemen met de compression aan loop.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Mark89

Quote from: vik on July 20, 2018, 09:15:53
Handmatig speaker settings omschakelen is ook nodig indien je dit een probleem vindt:

Helaas weer een "bug" ontdekt in de AV 8802A:

Als je een disc bekijkt zonder Atmos en je wil een Blu ray bekijken met DTS Master, zet bij de optie> Luidspreker> versterker toewijzen>> Atmos uit en zet deze naar bijvoorbeeld:   9.1 Kanaal Bi amp surround back.

Anders schakelt de AV 8802 A automatisch hoogte kanalen in werking (kun je zien op je display "H") dus extra processing wat je niet wil hebben. Kan ten koste gaan van je geluidskwaliteit indien je een "purist" bent.  ;)

Vind ik inderdaad een probleem. Heb er zelf nog niet mee geexperimenteerd omdat de speakers nog niet hangen maar in principe zou het niet uit maken of je in amp assign 'm niet op atmos zet maar wel op een atmos compatibele setup toch?

Ik ben zelf overigens van plan om een opstelling met front heights en back heights te maken om zo zowel atmos, dts:x en auro aan te kunnen in 1 opstelling.
Focal 1027Be fronts | Focal 1027Be rears | Focal 706 heights | B&W HTM7 | B&W ASW750 | SVS PC13Ultra | Elac Discovery | Antimode 8033b | Siltech Paris interlink | W&M HD-01 HDMI Cable | Rotel 1095 | Rotel 1075 | Marantz AV8802a | Marantz UD7007 | Marantz SA7003 | Sony PS3 | Microsoft Xbox One X | Microsoft XBOX360 | Samsung 55JS9000

vik

Geldt ook voor mij en ik zit niet te wachten op een mix van hoogte speakers in een DTS master file. Ik schakel dus altijd handmatig om in het speaker set up menu.


Quote from: Mark89 on July 20, 2018, 09:48:53
Vind ik inderdaad een probleem. Heb er zelf nog niet mee geexperimenteerd omdat de speakers nog niet hangen maar in principe zou het niet uit maken of je in amp assign 'm niet op atmos zet maar wel op een atmos compatibele setup toch?

Ik ben zelf overigens van plan om een opstelling met front heights en back heights te maken om zo zowel atmos, dts:x en auro aan te kunnen in 1 opstelling.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike