2D performance video kaart

Started by Arno P, March 28, 2004, 16:34:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

Nu waarschijnlijk mijn cheapo radeon9200 er "gebakken" bij zit  ;D, ga ik voorzichtig toch maar eens uitkijken naar een nieuw kaartje....

Dus weer het video kaarten oerwoud in. Heel veel keuze en in hoofdzaak toegespitst op ultimate 3D performance..

Voor mijn HTPC/PJ vraag ik mij af welke kaart nu het beste op 2D performed...????

^-^Met een scheef oog al kijken naar een asus 9600 Xt....overigens....heeft die "rage theater" chip van asus nog 2D/Mpeg voordelen behalve dat hier de vivo functionaliteit mee wordt ingevuld?  ::))

Rappie

Matrox kaarten staan bekend om hun goede 2D performance, heb alleen nog geen vergelijkingen gezien in combinatie met de nieuwste GFjes en Radeons.

(ga alleen op zoek naar vergelijkingen als ik zelf iets nodig heb :) )
Eigenaar van Paulthé

Peter van Kralingen

Ik zou als ik jou was ook op game site's kijken. Vaak testen zij ook de snelheid van de kaart op 2D. Zo blijkt een ATI 9600 net een klein tikje sneller te zijn in 2D dan een 9800! Verschil was erg klein maar toch. Het is tenslotte zonde om veel geld uit te trekken voor een 3D kaart, waarvan je 3D niet gebruikt, terwijl hij bij 2D niets beter is!

Groetjes!

Peter

Del member

#3
De conclusie op verschillende forums lijkt me dat de ATI Radeon 9600 de kaart is kwa 2d video performance, en dat je deze kaart dus veilig op je verlanglijstje mag zetten. Heb zelf de non-pro versie gezien die toen volledig fanless was.