Luidspreker schroefterminal: is WBT zoveel beter?

Started by road rebel, May 25, 2016, 14:12:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Dan zijn het OEM versies, niet verkeerd voor dat geld!

road rebel


erik s.

Quote from: Kjelt on May 31, 2016, 20:40:45
Dan zijn het OEM versies, niet verkeerd voor dat geld!
Dat lijkt mij ook, zal zeker degelijker zijn dan de chinese modellen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

road rebel

Ik zal op korte termijn eentje uit elkaar halen en foto's maken met een "echt" fototoestel, benieuwd naar jullie meningen!

Misschien moet ik ook een 0763 aanschaffen om ernaast te houden. Is er een van de forum sponsors die die levert?

Edit: beginpost wat aangepast

erik s.

Quote from: road rebel on June  1, 2016, 08:48:35
Ik zal op korte termijn eentje uit elkaar halen en foto's maken met een "echt" fototoestel, benieuwd naar jullie meningen!

Misschien moet ik ook een 0763 aanschaffen om ernaast te houden. Is er een van de forum sponsors die die levert?

Edit: beginpost wat aangepast
Die lever ik wel, maar heb ze niet op voorraad, misschien heeft Peter( Hifisupply) ze wel op voorraad.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

road rebel

Hier een interessante catalogus van WBT.

Ik zal ook de precieze afmetingen opmeten, de OEM "0780" (messing) is nl. kleiner en deelt dezelfde uitzicht met de duurdere 0763/0730 koperen schroefterminals.

road rebel

#31
Zoals altijd, wanneer je iets nodig hebt dan is het "plots verdwenen".
Ik moet even passen met precieze metingen (mijn apparatuur ligt wrsl al in een verhuisdoos).

Desalniettemin heb ik een meetlat tot de mm:



Totale lengte (dichtgeschroefd) =  52mm
Totale lengte (opengeschroefd) = 57mm

Breedte Kroon (breedste punt) = 16mm
Breedte midden = 13mm
Zoals jullie op de foto kunnen zien is er een meedraaiende kraag ter hoogte van de klem (zoals op 0763)

Schroefdraad = 8mm



Als je de Schroefterminal uit de (zwarte) plastieken plaat verwijdert zie je de opbouw:
Isolatie bestaat uit 2 plastieken rondellen (rood of wit)
Eentje heeft een inlopend deel van 2mm, dus totaal 4mm
Ander is een simpele van 2mm



De terminal schroef je dan vast met een 14mm moer

Vastklemmen van de schroefterminal aan de kabel doe je met (meegeleverde) Torx 6 sleutel. De schroef ("set screw") is meegeleverd (itt. 0763)


road rebel

#32
Door een aantal andere prioriteiten heb ik nog geen paar "originele" WBT kunnen aanschaffen om te vergelijken.
Maar dat komt nog!
Deze OEM schroefklemmen kan je ondertussen zelfs voor 20€ vinden.

mijkie

ff dit topic afstoffen, weet je al meer RR ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

stefanschreurs

Ben ik ook wel benieuwd naar! Volgmodus aan!
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6