KPN of toch Ziggo?

Started by M:iNdO, May 25, 2016, 13:29:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rayman007

Je kan ook beide doen, is wel iets duurder ;-)

Heb Ziggo voor TV en 500/500 KPN Glas+bellen

blue-eyes

Dat kan. Echter krijg je dan niet de volledige voordelen van bijv. KPN compleet pakket. Dat loopt behoorlijk op. Maar dat is simpel uit te rekenen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

dennis

Heb de overstap gemaakt van Ziggo naar KPN.

Ikzelf ben zeer content met het beeld, internet etc.

Wat voor mij een extraatje was, was de service van KPN.

Geen slap gelul, maar actie.
Erg handig is het kpn forum voor mij. Als er iets is nemen ze direct via het forum contact met je op.

Is toch net ff anders dan Ziggo als je internet is weggevallen: opnieuw uw explorer installeren. Daar ligt het aan.....

I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Raphie

Ja, héél handig via het forum contact opnemen wanneer je internet is weggevallen  :tounge2:

Quote from: dennis on September 28, 2016, 23:53:37
Heb de overstap gemaakt van Ziggo naar KPN.

Ikzelf ben zeer content met het beeld, internet etc.

Wat voor mij een extraatje was, was de service van KPN.

Geen slap gelul, maar actie.
Erg handig is het kpn forum voor mij. Als er iets is nemen ze direct via het forum contact met je op.

Is toch net ff anders dan Ziggo als je internet is weggevallen: opnieuw uw explorer installeren. Daar ligt het aan.....
JBL PRX Power!

dennis

Mobiel internet is er ook nog.
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Spekkie99

Helpdesk van kpn is echt een verademing tov de script kiddo's van ziggo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Erik

Alleen heb ik voor zowat hetzelfde geld 150mb per sec en dat haal ik met kpn niet ook al betaal ik wat extra 60mb is niet meer van deze tijd
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Spekkie99

Quote from: Erik on September 29, 2016, 22:39:36
Alleen heb ik voor zowat hetzelfde geld 150mb per sec en dat haal ik met kpn niet ook al betaal ik wat extra 60mb is niet meer van deze tijd
Wat kan je niet met 60 wat wel lukt met 150?
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Denk

Quote from: Spekkie99 on September 29, 2016, 22:46:40
Wat kan je niet met 60 wat wel lukt met 150?

Met meerdere mensen tegelijkertijd streamen bijvoorbeeld? Netfix etc. loopt toch een stuk soepeler op mij 200Mb ziggo connection.
Epson TW7200|i-Visions Cinema HD-Series 260|HK AVR635|Canton Ergo 609 DC|Samsung UE55HU7500L UHD TV

Spekkie99

 Ging van kabel naar VVDSL maar pagina's staan er gewoon sneller en direct dan met Ziggo.  En heb nu 100 down en 50 up. Nog niet symmetrisch maar stuk beter. Beeld bij ziggo was wel heel iets beter.
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Raphie

Je wil in deze tijd toch geen ADSL en analoge telefoon meer?
Alle met ZIGGO vergelijkbare glas pakketten zijn duurder.
Nu gaat de gratis HBO ook nog wel uit NL, dus is KNP gewoon duurder met minder performance
JBL PRX Power!

Spekkie99

Quote from: Raphie on September 30, 2016, 07:12:47
Je wil in deze tijd toch geen ADSL en analoge telefoon meer?
Alle met ZIGGO vergelijkbare glas pakketten zijn duurder.
Nu gaat de gratis HBO ook nog wel uit NL, dus is KNP gewoon duurder met minder performance
Welke techniek maakt toch niet uit. Het gaat om de performance.
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Raphie

Quote from: Spekkie99 on September 30, 2016, 08:59:31
Welke techniek maakt toch niet uit. Het gaat om de performance.
precies, minder performance voor meer geld.
JBL PRX Power!

Spekkie99

Quote from: Raphie on September 30, 2016, 09:37:35
precies, minder performance voor meer geld.
Minder upload.
Hogere ping.
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

jasjenl

Ik sta ivm verhuizing waarschijnlijk ook binnenkort voor de keuze welke provider ik ga kiezen. Op mijn nieuwe adres is zowel Ziggo als glasvezel beschikbaar, nu hebben zowel mijn vriendin als ik al een mobiel KPN abonnement dus dat zou wat voordelen kunnen bieden icm een vast KPN pakket. Nu was ik dus tot nog toe nooit zo onder de indruk van de beeldkwaliteit van KPN maar ik las dat ze nu ook voor een aantal zenders HD in hogere kwaliteit bieden, vanaf kanaal 661. Is dat nu zichtbaar beter of blijft Ziggo toch nog het beste qua beeld?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Spekkie99

Via glas krijg je  vrijwel vergelijkbare kwaliteit. VVDSL knijpt kpn helaas de HD bitstream iets af.
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

RubenV.

Quote from: Spekkie99 on October 20, 2016, 18:26:15
Via glas krijg je  vrijwel vergelijkbare kwaliteit. VVDSL knijpt kpn helaas de HD bitstream iets af.

Toch vind ik glas via een Motorola er beduidend slechter uitzien dan kabel via een humax. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre de decoder ook nog invloed heeft op het signaal...
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Spekkie99

Quote from: RubenV. on October 20, 2016, 19:29:55
Toch vind ik glas via een Motorola er beduidend slechter uitzien dan kabel via een humax. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre de decoder ook nog invloed heeft op het signaal...
De geknepen stream is niet slecht maar je mist net dat laatste stukje kwaliteit in de scherpte en glans.

De volle stream over glas niet kunnen vergelijken maar het kan ook best aan de kastjes liggen. De humax staat wel bekend om zijn goede beeld.
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

jasjenl

Quote from: RubenV. on October 20, 2016, 19:29:55
Toch vind ik glas via een Motorola er beduidend slechter uitzien dan kabel via een humax. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre de decoder ook nog invloed heeft op het signaal...
Ik meen gelezen te hebben dat de Motorola kastjes minder goed zijn. Maar waar mijn vraag dus eigenlijk vooral om ging: is bij de zenders die ondersteund worden dat HD+ kanaal, wat dus vanaf kanaal 661 beschikbaar is, zichtbaar beter dan de gewone HD kanalen die je vanaf kanaal 701 hebt?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Spekkie99

Sinds april bij kpn maar heb een Arris tv kastje. Kanaal 661 heb ik niet in de gids. Volgens mij heeft iedereen de HD kanalen vanaf 700 maar wordt afhankelijk van je aansluiting gekeken welke bitrate HD je krijgt. Helaas valt VVDSL onder adsl met een lagere bitrate dan glasvezel HD streams.
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

jasjenl

Quote from: Spekkie99 on October 21, 2016, 10:44:55
Sinds april bij kpn maar heb een Arris tv kastje. Kanaal 661 heb ik niet in de gids. Volgens mij heeft iedereen de HD kanalen vanaf 700 maar wordt afhankelijk van je aansluiting gekeken welke bitrate HD je krijgt. Helaas valt VVDSL onder adsl met een lagere bitrate dan glasvezel HD streams.
Ik las hier https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-kpn-xs4all-telfort/ dat die kanalen 661 en hoger alleen via glasvezel beschikbaar zijn, vandaar dat jij die dan wel niet zult hebben.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Spekkie99

Quote from: jasjenl on October 22, 2016, 14:22:28
Ik las hier https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-kpn-xs4all-telfort/ dat die kanalen 661 en hoger alleen via glasvezel beschikbaar zijn, vandaar dat jij die dan wel niet zult hebben.
Duidelijk. Dank je.
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

M:iNdO

Ik ben in principe wel tevreden over Telfort. Alleen een paar keer wel de router en modem moeten resetten en iedere keer problemen met het afspelen van opnames (hapert/freezes als een gek). Internetsnelheid (bekabeld) is boven verwachting, ik haal gewoon snelheden van ruim 350 mbit of hoger (speedtest.net) terwijl ik 200 mbit abbo heb.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Raymond187

Op glas na, moet je geluk hebben dat de POP dichtbij je huis staat ivm de internetsnelheden. En je mag ook geluk hebben met de hele verbinding en welke modem je krijgt.

Heb KPN gehad, en pppfff het is dat ik me niet wil verlagen door bepaalde dingen over de telefoon te zeggen, maar had graag die "dame" de T. willen schelden. maar goed dat is KPN, daar heb i kzakelijk ook alleen narigheid mee gehad.

Thuis nu 8+ jaar ZIggo met de Ubee modem. Stabiel internet en haal de beloofde snelheden. TV beeld is TOP. NGC HD of discovery zien er strakker uit dan de DVDs die ik thuis heb liggen  :worship:
Verder kijk ik bizar weinig TV zenders.


Mokumer45


Ik heb KPN voor mijn telefoons (huis en smart) en mijn wifi (met audio streaming) en Ziggo voor mijn (HD) televisie.
Kost uiteraard wel meer, maar het werkt allemaal praktisch foutloos. Geen glasvezel (voor zo ver ik weet).
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.