KPN of toch Ziggo?

Started by M:iNdO, May 25, 2016, 13:29:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

M:iNdO

Quote from: chansig on June  8, 2016, 10:48:50
Tsja.....ik ben er wel tevreden over. HD ziet er sowieso erg goed uit. Maar dat kan ook komen dat ik op beeld gebied snel tevreden ben. :D

Ik zie net dat ze sinds kort die 80 mb hebben...eens zien of ik dat ook ga nemen.

Gr Hans

Haha en ik ben juist vrij kritisch (op alle gebieden) maar ik vertrouw op jouw woord dat het er erg goed uitziet (HD).
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Loondijke

Quote from: M:iNdO on June  8, 2016, 11:13:37
Haha en ik ben juist vrij kritisch (op alle gebieden) maar ik vertrouw op jouw woord dat het er erg goed uitziet (HD).

:nopompom:. je bent zeer kritisch, maar als iemand zegt dat HD van Telfort er "goed" uitziet dan neem je dat aan?

Echt kritisch ben je dan niet  :blush:
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

chansig

Om aan te geven hoe weinig kritisch ik ben: Ik kijk nooit naar de HD zenders... :D

Ik zie echt wel het verschil hoor....veel strakker, je ziet ieder baardhaartje, ondertiteling strakker...alleen het boeit me niet zo.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

M:iNdO

Quote from: chansig on June  8, 2016, 11:15:28
Om aan te geven hoe weinig kritisch ik ben: Ik kijk nooit naar de HD zenders... :D

Ik zie echt wel het verschil hoor....veel strakker, je ziet ieder baardhaartje, ondertiteling strakker...alleen het boeit me niet zo.

Gr Hans

Haha, ik kijk alleen juist alleen naar HD en het liefst naar 4K materiaal :) Zo mooi en zo scherp mogelijk beeld geniet ik echt van haha
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

chansig

Voor zover ik het kan beoordelen is het beeld bij Telfort wel in orde.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

M:iNdO

Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Wotnix

Een beetje off-topic.
Ik ben recent overgestapt van Ziggo naar XS4all glasvezel 50 / 50.

De reden is dat sinds men is samen gegaan met UPC:
-Ik soms heel even geen draadloos internet heb.
-Mijn zenderindeling van mijn tv elke morgen opnieuw geset wordt, daar ik een Philips TV heb uit 2011
-Ik hierdoor geen HD zenders kan kijken, daar ze steeds verplaatst worden.
-De CI/Cam module soms niet synchroniseert.

Zonder in te veel details te treden, lagen alle oorzaken bij Ziggo.

Bij Xs4all,

-Kreeg ik meer HD zenders
-Up EN down is even snel !
-Kreeg ik een prima router met dekking in heel het huis.
-Had ik geen last meer van verbindings problemen.
-Kreeg ik wel een ontvangertje die de HD kanalen op 700 heeft zitten  :eh:. Hier moet je aan wennen. De zenders verlopen gelukkig niet. Wel heb ik me laten influisteren dat XS bezig is om de telling op "1" te laten beginnen.

Voor mij alleen maar voordelen.





| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

Raymond187

Draadloos i-net verbinding heeft niks te maken of de i-net connectie stabiel is of niet.

LAN vs WAN.

Wij hebben nu 8 jaar Ziggo. i-net en TV ben ik zeer tevreden over. Stabiel en weinig problemen.

i-net 150/50
TV extra. Alle HD kanalen en kids
Eigen router

Betaal € 66,45

Loondijke

#33
Quote from: Wotnix on June  8, 2016, 21:43:05
Een beetje off-topic.
Ik ben recent overgestapt van Ziggo naar XS4all glasvezel 50 / 50.

De reden is dat sinds men is samen gegaan met UPC:
-Ik soms heel even geen draadloos internet heb.
-Mijn zenderindeling van mijn tv elke morgen opnieuw geset wordt, daar ik een Philips TV heb uit 2011
-Ik hierdoor geen HD zenders kan kijken, daar ze steeds verplaatst worden.
-De CI/Cam module soms niet synchroniseert.

Zonder in te veel details te treden, lagen alle oorzaken bij Ziggo.

Bij Xs4all,

-Kreeg ik meer HD zenders
-Up EN down is even snel !
-Kreeg ik een prima router met dekking in heel het huis.
-Had ik geen last meer van verbindings problemen.
-Kreeg ik wel een ontvangertje die de HD kanalen op 700 heeft zitten  :eh:. Hier moet je aan wennen. De zenders verlopen gelukkig niet. Wel heb ik me laten influisteren dat XS bezig is om de telling op "1" te laten beginnen.

Voor mij alleen maar voordelen.

XS4ALL biedt exact hetzelfde aan als KPN. Zelfs de zenders beginnen op 700 inderdaad  :nopompom:.

Ik kom van Ziggo noodgedwongen tijdelijk bij KPN uit (i.v.m. tijdelijke overbrugging) en ik kan niet wachten om zo snel mogelijk weer terug te gaan. Het gebruiksgemak van KPN is gewoon geweldig, snel en alles in de cloud opnemen.

Dat gezegd, blijft de decoder heel erg vaak in gebreken, blijft hangen, buffer loopt vol, internet is onstabiel qua snelheid, opnames kwijt. Klantenservice om te huilen; Ik kon geen HD-zenders bekijken en IK moest 3 keer met KPN contact opnemen voordat het verholpen was.

ZIGGO heeft ook zijn nukken, maar in mijn ervaring is ZIGGO qua kwaliteit, stabiliteit en snelheid een stuk beter.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Spekkie99

Kpn en dochter bedrijven hebben 2 verschillende bit rates voor HD. De dsl aansluitingen krijgen een lagere dan glas ook al haalt vdsl bijvoorbeeld makkelijk glas snelheid. Het is niet slecht maar niet de HD kwaliteit van ziggo. Voor mij wel de enige tegenvaller na de overstap.

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Wotnix

Quote from: Raymond187 on June  9, 2016, 15:57:31
Draadloos i-net verbinding heeft niks te maken of de i-net connectie stabiel is of niet.

LAN vs WAN.

Wij hebben nu 8 jaar Ziggo. i-net en TV ben ik zeer tevreden over. Stabiel en weinig problemen.

i-net 150/50
TV extra. Alle HD kanalen en kids
Eigen router

Betaal € 66,45

De connectie wordt soms onderbroken door de gammele Ubee modem. Dit heeft niets te maken met mijn eigen bekabeling of gerelateerde zaken.
Deze problemen spelen sinds de harmonisering UPC / Ziggo. Hiervoor had ik nooit problemen  met Ziggo.



| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

M:iNdO

#36
Uit de diverse reacties concludeer ik dat Ziggo in principe de beste beeldkwaliteit biedt (KPN of dochters van KPN via glasvezel volgen als runner ups) en hoog scoort op prijs/kwaliteit.
Tevens heeft iedereen weer andere ervaringen met bepaalde providers.

Als ik de diverse tests/vergelijkingen online bekijk komt XS4ALL meestal als nr. 1 uit de tests. Ze zijn echter niet goedkoop (ik denk de duurste). Als 2e komt vaak KPN of Ziggo uit de bus.

Hmm, ik ben er nog niet uit.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

steckie

Quote from: Loondijke on June 10, 2016, 08:59:01
XS4ALL biedt exact hetzelfde aan als KPN. Zelfs de zenders beginnen op 700 inderdaad  :nopompom:.

Ik kom van Ziggo noodgedwongen tijdelijk bij KPN uit (i.v.m. tijdelijke overbrugging) en ik kan niet wachten om zo snel mogelijk weer terug te gaan. Het gebruiksgemak van KPN is gewoon geweldig, snel en alles in de cloud opnemen.

Dat gezegd, blijft de decoder heel erg vaak in gebreken, blijft hangen, buffer loopt vol, internet is onstabiel qua snelheid, opnames kwijt. Klantenservice om te huilen; Ik kon geen HD-zenders bekijken en IK moest 3 keer met KPN contact opnemen voordat het verholpen was.

ZIGGO heeft ook zijn nukken, maar in mijn ervaring is ZIGGO qua kwaliteit, stabiliteit en snelheid een stuk beter.

Mooi om te lezen dat iedereen toch weer andere ervaringen heeft met ziggo, kpn en andere aanbieders  :P

Zelf hebben wij nu 2jaar glasvezel van kpn, en zijn zeer tevreden hierover.
- nooit is de tv-ontvanger vastgelopen
- internet verbinden is zeer stabiel, zelfs via een homeplug die bij de computer hangt, altijd volle snelheid
- overstap ging ook vlekkeloos

opnemen doen wij nooit, dus daar kan ik niets over kwijt.
klantenservice ook nog niet hoeven te bellen gelukkig

RubenV.

Ik heb hier zowel digitale tv van Ziggo als van KPN. Voor Ziggo gebruik ik een humax als decoder, en voor KPN heb ik zo'n motorola setup  box. Ziggo ziet er hier een heel stuk fraaier uit dan KPN.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Spekkie99

Quote from: RubenV. on June 22, 2016, 20:40:01
Ik heb hier zowel digitale tv van Ziggo als van KPN. Voor Ziggo gebruik ik een humax als decoder, en voor KPN heb ik zo'n motorola setup  box. Ziggo ziet er hier een heel stuk fraaier uit dan KPN.
Welke verbinding heb je? Adsl/vvdsl /glas?

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Siddartha

Sinds een week over op VF thuis... Moet zeggen, heel erg tevreden. De beeldkwaliteit is echt goed, niet slechter, maar ook niet beter dan Ziggo (via CI module). Internet is wel beter, stabieler en sneller. Dus voorlopig erg tevreden.
O ja, ook nog eens 3 Gb extra data op mijn mobiel en gratis TV pakketten, dus voorlopig tevreden :)
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

RubenV.

Quote from: Spekkie99 on June 22, 2016, 21:03:18
Welke verbinding heb je? Adsl/vvdsl /glas?

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

KPN is via glasvezel, Ziggo via de kabel uiteraard.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

M:iNdO

Tele2 wordt het in ieder geval niet. Mijn schoonvader heeft al sinds donderdag geen internet, tv en telefonie en nog steeds is het niet opgelost. Telfort hoor ik ook veel slechte verhalen over.

Denk dat het KPN of toch nog Ziggo wordt.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Spekkie99

Quote from: M:iNdO on June 28, 2016, 11:04:37
Tele2 wordt het in ieder geval niet. Mijn schoonvader heeft al sinds donderdag geen internet, tv en telefonie en nog steeds is het niet opgelost. Telfort hoor ik ook veel slechte verhalen over.

Denk dat het KPN of toch nog Ziggo wordt.
Denk dat elke provider wel van die incidenten heeft.

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Denk

Grootste minpunt van KPN (in mijn geval dan) kom ik hier niet tegen. Ik heb 6 tv aansluitingen thuis. Krijg dat maar eens voor elkaar met KPN. Dan moet je allemaal losse decoders erbij huren en overal naast de tv's plaatsen wat met name in de slaapkamers niet wenselijk is. Met ziggo heb ik in de woonkamer de Horinzonbox staan in een kastje (werkt met RF) en de rest CI modules in de tv's. Dit kan met geen enkele andere provider. Daarnaast heeft Ziggo verreweg het beste beeld idd. (Heb dit bij meerdere KPN klanten kunnen beoordelen)
Epson TW7200|i-Visions Cinema HD-Series 260|HK AVR635|Canton Ergo 609 DC|Samsung UE55HU7500L UHD TV

hdnoob

Quote from: M:iNdO on June 28, 2016, 11:04:37
Tele2 wordt het in ieder geval niet. Mijn schoonvader heeft al sinds donderdag geen internet, tv en telefonie en nog steeds is het niet opgelost. Telfort hoor ik ook veel slechte verhalen over.

Denk dat het KPN of toch nog Ziggo wordt.

Telfort is toch KPN? (zelfde bedrijf). Ik ken trouwens best veel mensen die geen problemen hebben bij Telfort.

Ziggo gaat bij mij juist soms wel eens fout. Ik denk dat je 'geluk' moet hebben...

eduard

Bij kpn glas kan je volgens mij tot 5 decoders gaan de 6de zouden digittene worden. Kpn koper vdsl gaat maar tot 2 decoders en 1 digittene  ofzo. Misschien dat straks bij de 200mb koper abonnement meer decoders kunnen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


Denk

Quote from: eduard on September 12, 2016, 23:32:36
Bij kpn glas kan je volgens mij tot 5 decoders gaan de 6de zouden digittene worden. Kpn koper vdsl gaat maar tot 2 decoders en 1 digittene  ofzo. Misschien dat straks bij de 200mb koper abonnement meer decoders kunnen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Uiteraard kan dat bij KPN ook, maar dan moet je wel elke decoder erbij huren. Daarnaast vind ik de CI modules een veel mooiere optie dan al die losse decoders.
Epson TW7200|i-Visions Cinema HD-Series 260|HK AVR635|Canton Ergo 609 DC|Samsung UE55HU7500L UHD TV

M:iNdO

Inmiddels heb ik gekozen voor Telfort. 200 mbit down/up glasvezel, onbeperkt bellen en standaard tv pakket.
Ben ik toch minimaal 10 euro p/m goedkoper uit dan bij KPN of XS4ALL en Ziggo.

Na een jaartje kan ik altijd nog switchen mocht het niet bevallen.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

blue-eyes

#49
Hier KPN glas, all in pakket voor 75 euro per maand: 500 / 500 internet, HD pakket, plus pakket, 2 decoders, Spotify, kortingen per GSM, data en bel minuten verdubbeling en vaste telefonie.

Ik heb nog nooit serieuze issues met de kwaliteit en/of verbinding gehad. Sinds een week wat hickups..... Dat kan gebeuren, is soms best irritant (igv thuiswerken). Maar herkenbaar als ICT' er :P .
Wifi kwaliteit houdt niet over, maar dat gebruik ik niet van KPN, ik heb zelf een Apple Wifi er tussen gezet.
Ander minpunt van de Experia box is dat deze bijzonder dicht is getimmerd. Hier kan je omheen via een managed switch, maar vergt kennis. Dit is uiteraard niet een noodzaak en wellicht wel zo handig vanuit beheer optiek KPN om storingen bij eindgebruikers te voorkomen. Je bent dus niet eigen baas over het in- en uitgaand verkeer.
Indertijd had ik een serverpark thuis (via managed switch verkeer gereguleerd), nu niet meer. Derhalve nu geen issue meer.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey