Passief VS Actief

Started by Lone Ranger, March 28, 2004, 10:16:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lone Ranger

Wat is nu daadwerkelijk het verschil tusen een goede passieve sub met goede eindversterker of een goede actieve sub.
Er van uit gaande, dat alle componenten goed zijn.

Wat is dat toch aan te bevelen en waarom.

Gr.Fred.

Ettepet

Ik denk dat het op zich niet zoveel uit maakt, maar dat een passieve sub je de mogelijkheid geeft een nog wat betere versterker te gebruiken, en eentje die qua klankkleur nog wat beter matched.

Actieve (monitor) speakers kunnen een behoorlijke verbetering zijn t.o.v. 'normale' speakers, als elke driver een aparte versterkertrap heeft. (iets wat je met actief bi-ampen ook kunt bereiken)

jeroen_B

Bij een passieve sub kun je uiteraard een eigen versteker uitzoeken of eentje gebruiken die je nog hebt.
Ik denk dat als je een goede actieve sub koopt dat daar dan een bijpassende versterking in zit. Dat maakt hem een goede sub namelijk.

Nadeel van een passive sub vind ik dat je weer een versteker kwijt moet in je rack en dat ding is al zo vol.
Een bijpassende versterker vinden bij een passieve sub lijkt me moeilijker als hier gezegd word. Ik heb in ieder geval niet een stuk of wat zware versterkers liggen die ik eens even kan gaan testen of hij mooi bij de sub past. En ik kan ze ook niet even lenen bij iemand. Dus of het dan verstandig is om dan een passieve sub te kopen ?


jeroen

garmtz

Quote from: jeroen_B on March 28, 2004, 15:01:28
Nadeel van een passive sub vind ik dat je weer een versteker kwijt moet in je rack en dat ding is al zo vol.

Gewoon dicht bij de sub zetten. De luidprekerkabels naar de sub moeten liefst ook zo kort mogelijk (hoge stromen, dus potentieel grote verliezen).

QuoteEen bijpassende versterker vinden bij een passieve sub lijkt me moeilijker als hier gezegd word. Ik heb in ieder geval niet een stuk of wat zware versterkers liggen die ik eens even kan gaan testen of hij mooi bij de sub past. En ik kan ze ook niet even lenen bij iemand. Dus of het dan verstandig is om dan een passieve sub te kopen ?

Bijna iedere goede versterker is al beter dan wat de MEESTEN in hun actieve subwoofers gebruiken.