Problemen met surround geluid met mijn HTPC (laptop)

Started by eagleye50, May 15, 2016, 21:37:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eagleye50

IK heb afgelopen dagen Kodi en Plex geïnstalleerd op een laptop (Windows 10), die dienst nu doet als HTPC. Daarvoor stonden de beide programma's op mijn NAS QNAP HS-251. Beide apparaten zijn met hdmi aangesloten op een Onkyo receiver (HR-R590). Wat mij nu opvalt is het volgende: als ik via de NAS een film of tv-serie afspeel kan op de receiver Dolby Pro Logic II, Dolby Ex selecteren maar die opties zijn niet beschikbaar als ik de media afspeel via Kodi of Plex op mijn laptop. Geen idee hoe dat komt en ik heb tot nu toe nog geen oplossing kunnen vinden.

Heeft iemand het idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?

Groeten,

Joop.

RalphH

Passthrough uitstaan?
Zorg wel dat je de wasapi geluidskaart selecteert in kodi en niet directsound, anders is de passthrough optie uitgegrjjsd.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

eagleye50

#2
Ralph, passthrough was inderdaad niet geselecteerd en ook wasapi niet. Alles staat nu goed en daarnaast heb ik ook nog het AC3filter gedownload en geinstalleerd (een tip die ik van iemand anders kreeg) en alles werkt prima. Bedankt voor je hulp.