tv met ingebouwde satelliet tuner

Started by The Foundation, May 9, 2016, 22:19:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

The Foundation

mijn tv heeft ingebouwde sateliet tuner . alsook een slot voor CI kaart ,

ik heb nu een schotel geconnecteerd met de tv , en eens de ether gescand.

ik heb 2000 zenders gevonden , maar 90% is zwart beeld.
de rest meestal is moslim of kerk zenders
ik sta op astra1 en astra 3
ik heb enkel BVN als nederlandstalige zender

ik vermoed dat mijn schotel nu wel juist is uitgericht , maar wat moet ik doen om meer europese zenders te zien ?
een voorbeeld  ; pro sieben max hd , kan ik selecteren ,  maar beeld is zwart.

thx

snopper

wow .. waar laat ik eens beginnen?
Astra 1 en 3 zijn posities in de Orbit. Astra 1 staat op 19.2 graden oost en Astra 3 staat op 23.5 graden oost. Elk van de satellietenposities (waar meerdere satellieten staan) heeft een grote bandbreedte aan frequenties. Welk kanaal waarop uitzendt zie je bijvoorbeeld hier:
http://en.kingofsat.net/sat-astra1l.php

Zoals je al gemerkt hebt zijn er vrij ontvangbare zenders (FTA - Free to air) en versleutelde zenders (pay-tv)
Zenders horen dan tot een pakket van een aanbieder. Meestal zitten de Nederlandstalige zenders op Astra 3 en heb je een smartcard met CI module nodig van Canaal Digitaal. Andere zenders van een ander pakket heeft weer zijn eigen smartcard en ontsleutelings methode ...
Op Astra 1 vindt je veel Duitse zenders. Daar zijn de publieke zenders ook in HD vrij te ontvangen, maar zijn de commerciële zenders zoals Pro7 HD alleen met een HD+ CI module en kaart weer te ontvangen. En het probleem is dat je niet alles op een module en een kaart kan laten zetten om alles te ontvangen.

Mocht je echter goed de weg kennen met computers dan kan je beginnen met een externe linux ontvanger met openpli ... en met veel lezen kan je dan wat gaan ontvangen, maar dit gaat hier niet besproken worden .. (card sharing)

Er is veel informatie te vinden op Sat4all.com

Snopper

wilger

Als je BVN en een hoop arabische zenders hebt zit je gericht op de Hotbird 13 oost

Achiel

Lijkt erop dat je disecq instellingen niet goed staan? Welke tv heb je, normaal heb je via fastscan in een paar minuten alle zenders werkend. Werkt hier perfect op mijn Samsung en LG tv.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

snopper

Quote from: wilger on May 10, 2016, 12:10:37
Als je BVN en een hoop arabische zenders hebt zit je gericht op de Hotbird 13 oost
BVN zit op de Astra 1L ... op 19.2 graden op 11186 vertikaal
De Duitse zenders zitten ook op 19.2 ... als er inderdaad veel arabische zenders bijzitten dan kan de andere inderdaad de Hotbird zijn op 13 graden oost

@the foundation,
kijk eens op de website die ik aangaf en kijk daar welke zenders je hebt en op welke satelliet die staan.

Snopper

The Foundation

Quote from: Achiel on May 10, 2016, 12:27:55
Lijkt erop dat je disecq instellingen niet goed staan? Welke tv heb je, normaal heb je via fastscan in een paar minuten alle zenders werkend. Werkt hier perfect op mijn Samsung en LG tv.

disecq heb ik gewoon eens verwisselt en zonder de schotel aan te raken heb ik nu een totaal ander pakket van zenders.

dat zal een mogelijke oorzaak geweest zijn .

dus om meer FTA zenders te kunnen zien , moet er een ci kaart in ? dus deze kaart kan dan mischien video formaten ( mpeg4 ) decoderen , die mijn ingebouwde tuner wss niet zal kunnen decoderen.


is een CI module dus gewoon gelijk aan een standalone tuner , van werking ?

The Foundation

Quote from: snopper on May 10, 2016, 10:58:29
wow .. waar laat ik eens beginnen?

Mocht je echter goed de weg kennen met computers dan kan je beginnen met een externe linux ontvanger

Snopper

welke zijn de instap modellen van externe linux tuners?

Raphie

JBL PRX Power!

snopper

het beste is met openpli te gaan. Daarvoor vindt je op openpli.org de ondersteunde merken:

  • Mutant
  • VU+
  • Formuler
  • Golden Interstar
  • WeTek
  • Xtrend
  • Xsarius
  • Maxdigital
  • Zgemma
  • Edision

ik heb zelf het merk Xtrend thuis. de ET10000 voor de woonkamer en de eenvoudige ET4000 voor de slaapkamer. De ET4000 heb ik al voor nieuw gezien voor rond €130 maar is een uitlopend model.
Alleen oudere Dreambox modellen kunnen nog openpli laten lopen maar vinden ook geen ondersteuning meer van de openpli community.

Snopper


The Foundation

heb deze besteld

Xsarius Fusion HD SE Full HD Twin Sat PVR Receiver

snopper

dan snel inlezen hoe dat werkt met openpli en de tools hiervoor ... support gaat ook per pm als het nodig is ...
Kijk wel even naar een ander topic hier waar ik al 2 links heb gedeeld met handige software.

Snopper