Visonik sub 10.2

Started by Pieter Kleine, March 27, 2004, 00:16:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pieter Kleine

Hallo,

Vanavond krijg ik de visonik sub 10.2 om dit weekend eens uit te testen. Zijn er hier ook mensen die deze sub ook thuis hebben, en zo ja wat zijn de ervaringen hiermee. Meer info: http://www.baakbeeld.nl/visonik/catalogus.php?pagina=3&parent=4&screensize=1024x768&veld_id=24.
Een andere vraag, ik woon in een flat. Nu vertelde een verkoper van een speciaal zaak dat ik daarom beter kan kiezen voor een sub-woofer met een gesloten poort. Was dit een goed advies?

patrick_vdb

Hi Pieter,

Ik heb geen ervaring met de Visonik sub welke je gaat testen, dus over de sub zelf kan ik niets zeggen. Op je vraag of de verkoper je een goed advies gegeven heeft echter wel...Nee luidt daarop het antwoord.

Alhoewel in theorie een port-vented sub een lagere cut-off en meer SPL in de lagere regionen kan leveren dan een sealed sub kun je hieraan geen harde conclusies hangen, maw het verschil tussen beide systemen is niet voor elke willekeurige sub gelijk. Er zijn legio's gesloten subs welke port-vented subs het nakijken geven wat betreft SPL en frequentiebereik ;)

Om overlast naar benedenburen te berperken kun je beter denken aan zaken zoals het ontkoppelen van de sub (bv wasmachinedempers), het SPL wat binnen de perken houden etc.

Mvrg

Patrick

Pieter Kleine

Bedankt voor de reactie. Ik heb één pluspunt, ik heb geen benedenburen.  ;D

tan1415

Ben wel benieuwd naar je view van de sub. Is dit de opvolger van de Visonik S10?
Vond ik een mooie sub.

Lid45678

Naar mijn weten uit luisterervaring maakt Visionik erg mooie speakers voor de prijs die je er voor moet betalen.
Daarbij komt nog dat ze er netjes en kwalitatief goed afgewerkt uit zien.

Deze sub heb ik echter nooit gehoord. Ben benieuwd naar je bevindingen.
Misschien is het wel leuk om een (mini)review te schrijven.

Muzikale groet,

Marc

Pieter Kleine

Ik heb dus de sub uitgetest. Hij ziet er goed afgewerkt uit. Hij heeft meer controle over het laag dan mijn huidige Mordaunt Short sub 907. Maar dit mag dan ook wel, voor het prijsverschil. Het vreemde is wel dat mijn Mordaunt Short met zijn 100 watt meer volume heeft dan de visonik met zijn 200 watt. Inmiddels heb ik de beslissing genomen om de in de toekomst wat meer subs te gaan testen. Voor de korte termijn heeft prioriteit de nieuwe Denon avr 3805.

tan1415

Wat raar?
lijkt me als je de visonik voluit draait en dat ook doet met de MS de visonik meer geluid gaat geven.
Gebruik je een spl meter om geluid te meten?