Pel audio-musical affairs-Sun audio

Started by buizesmurf, May 8, 2016, 02:04:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buizesmurf

Zijn er hier liefhebbers die ervaring hebben met een van deze merken,of een combinatie ervan.
Bed laatste tijd geintreseerd geraakt door deze merken.
Alle info welkom... :pompom: :inlove: :inlove: :wub:

twani

Quote from: buizesmurf on May  8, 2016, 02:04:28
Zijn er hier liefhebbers die ervaring hebben met een van deze merken,of een combinatie ervan.
Bed laatste tijd geintreseerd geraakt door deze merken.
Alle info welkom... :pompom: :inlove: :inlove: :wub:


Is dat niet forumlid Pjotr die daar veel mee doet/heeft/had?

sultankat

Quote from: twani on May  8, 2016, 08:37:20

Is dat niet forumlid Pjotr die daar veel mee doet/heeft/had?

Ja, bij hem moet je zijn, hij weet er heel veel van.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

lynch1979


Cyreg

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Pjotr27

Klopt helemaal. Stel je vragen maar....(ps ik verkoop alleen maar omdat het te lastig is om mee te nemen, ik ben er nog steeds lyrisch over!)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

sultankat

Quote from: Pjotr27 on May  8, 2016, 12:22:06
Klopt helemaal. Stel je vragen maar....(ps ik verkoop alleen maar omdat het te lastig is om mee te nemen, ik ben er nog steeds lyrisch over!)

De set van Pjotr27 ken ik als één van de meest zorgvuldig samengestelde sets. Klopt dus dat hij normaliter deze nooit in de verkoop zou doen.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

buizesmurf

Quote from: sultankat on May  8, 2016, 14:00:32
De set van Pjotr27 ken ik als één van de meest zorgvuldig samengestelde sets. Klopt dus dat hij normaliter deze nooit in de verkoop zou doen.

Heb zijn posts over het onderwerp grotendeels gelezen.Pel heeft me altijd om een of andere reden geboeid.Weinig over te vinden op het net.Heeft hij een bedrijf?
Trouwens heb ooit zelf eens een paar 845 monoblokken de andere kant van de wereld gestuurd en na een jaar terug naar hier gehaald.

Pjotr27

Pel heeft zelf geen eigen bedrijf maar werkt samen met Musical Affairs ( en in het verleden met Audio-Life). Maar de laatste banden zijn verbroken. Hij is intussen een week of 5 met pensioen en heeft nu meer tijd om te werken aan allerlei projecten.
In mijn optiek is hij een van de geniaalste mensen op het ontwerpen, bouwen en maken van audiospullen.

Eigenlijk heeft hij maar 1 filosofie: het moet muzikaliteit weergeven. Bij zijn ontwerpen gebruikt hij bijna uitsluitend natuurlijke materialen (katoen, papier, hout). Maar ook onderdelen die je niet zomaar ergens vandaan haalt, Western Electric, Tamura, Audio-Note, Elna enz. Op dit moment is hij bezig eigen luidsprekerunits te maken. Ik heb een (mono) demo gehoord van een nieuw ontwerp onlangs en ik kan niet anders zeggen dat het heel speciaal is. Hij gebruikt geen surround ophanging maar een houten spider. Wat heeft hij allemaal gemaakt of kan hij nog maken:
Interconnects, luidsprekerkabels, voor of eindversterkers, dac en in een lang verleden cd loopwerk.
Cees bedenkt en soldeert het, Hans Kortenbach zorgt voor het houtwerk, de behuizingen. En zo ontstaat er een mooi product!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.