Sony X(D)9305 / X(D)9405

Started by The Forest Stars, May 3, 2016, 19:17:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bama

Ondanks de slechte recensies toch maar een xd9305 gekocht vanmiddag.
Mijn vrouw zal wel weer blij zijn met me, weet nog van niks. :)

M

Gefeliciteerd, ben benieuwd!
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Bama

Ik heb 3 panasonic plasma's in huis dus ben ook benieuwd.
Ik heb staan dubben tussen een oled en de nieuwe panasonic en toen bedacht ik me ineens laat me eens een keer voor de goedkoopste gaan.
Mijn zwager heeft de 9005 hangen en die vind ik ook gewoon een mooi plaatje geven en deze gaat weer wat verder.
Ik zag overigens dat zelfde zwarte randje als R zag, misschien wel dezelfde winkel? Platte tv in Breda zag ik hem hangen.

R

Quote from: Bama on May  6, 2016, 16:19:26
Ik heb 3 panasonic plasma's in huis dus ben ook benieuwd.
Ik heb staan dubben tussen een oled en de nieuwe panasonic en toen bedacht ik me ineens laat me eens een keer voor de goedkoopste gaan.
Mijn zwager heeft de 9005 hangen en die vind ik ook gewoon een mooi plaatje geven en deze gaat weer wat verder.
Ik zag overigens dat zelfde zwarte randje als R zag, misschien wel dezelfde winkel? Platte tv in Breda zag ik hem hangen.

Gaaf! Heb er vandaag nog uitgebreid op getest. Was bij smits in arnhem, maar die 65 had ook de randjes, dus durf ik nu wel te zeggen dat het niet exemplarisch was. Verder top TV, maar ik stoorde me er nu al aan, dus dat was geen goed idee om te kopen. Trouwens ook de verkoper de bend in het scherm laten zien, dara schrok ie wel van. @bama, even goed op letten als ie uit de doos komt.

Ik heb uiteindelijk de 784 pana gekocht.

The Forest Stars

Ook ik heb vandaag het zwarte randje gezien, bummer. Ik ben ook iemand die als je het eenmaal gezien hebt het altijd zal zien  ;) De 75 inch Fald doet natuurlijk nog wel mee in de race.....


R

Quote from: The Forest Stars on May  6, 2016, 17:21:25
Ook ik heb vandaag het zwarte randje gezien, bummer. Ik ben ook iemand die als je het eenmaal gezien hebt het altijd zal zien  ;) De 75 inch Fald doet natuurlijk nog wel mee in de race.....

Dat is een ander verhaal ;) mooi hoor.

michael.reynaers

Ben vandaag in de media markt geweest daar staat de 65 inch . Mooi tv mooi beeld maar ook het randje , als ik het niet wist was het mij niet opgevallen maar als je het weet kijk je ernaar . Ik heb ook naar andere merken gekeken en zag dit ook maar niet bij alle tv's ofwel beelden ik het mij in omdat ik zo dicht op het scherm stond te kijken .

michael.reynaers

Even een vraag voor de bezitters Hoe werkt kodi erop met android tv . Misschien heb je geen mediaspeler meer nodig voor 4k af te spelen

Nooff

Quote from: The Forest Stars on May  6, 2016, 17:21:25
Ook ik heb vandaag het zwarte randje gezien, bummer. Ik ben ook iemand die als je het eenmaal gezien hebt het altijd zal zien  ;) De 75 inch Fald doet natuurlijk nog wel mee in de race.....
Wat ik me af vraag is hoeveel je van dat zwarte randje ziet op kijkafstand. Op de foto is het al lastig te spotten laat staan op 4-5 meter van je scherm. Ik zou liever zo'n dun zwart streepje voor lief nemen dan een tv met clouding en DSE.

Bama

Quote from: Nooff on May  7, 2016, 10:51:27
Wat ik me af vraag is hoeveel je van dat zwarte randje ziet op kijkafstand. Op de foto is het al lastig te spotten laat staan op 4-5 meter van je scherm.

Klopt, of je moet alleen naar het randje gaan zitten kijken dan zie je het maar als je gewoon naar het beeld kijkt zie je het niet.

Ubuntu

Quote from: Bama on May  7, 2016, 11:03:51
Klopt, of je moet alleen naar het randje gaan zitten kijken dan zie je het maar als je gewoon naar het beeld kijkt zie je het niet.

Zolang je met wat verlichting kijkt heb je daar ook al minder last van. Veel plezier ermee :)

R

Quote from: Bama on May  7, 2016, 11:03:51
Klopt, of je moet alleen naar het randje gaan zitten kijken dan zie je het maar als je gewoon naar het beeld kijkt zie je het niet.


Dat is helemaal waar, ik ken mezelf alleen 😬

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

modde239


The Forest Stars

#39
VETTE review, helaas nog nergens iin het echt te bewonderen! Maar als ik nu al ergens een mooie deal kan maken........ :headbanging:


destroyer2usa

Ik had een vette deal voor aanschaf van de 75xd94, maar die heb ik vandaag toch geannuleerd.

Ik wacht toch eerst op reviews van betrouwbare websites zoals avforums of hdtvtest uk om te kunnen beoordelen of het inderdaad een significante upgrade is t.o.v. mijn huidige samsung 65js9500 voordat ik weer een hoop geld uitgeef.

Had wel een superprijs met inruil van genoemde tv die krijg ik dan natuurlijk niet meer als ik over een aantal weken zou besluiten doe toch maar...

Ze hadden mijn tv namelijk al verkocht en nu ik heb geannuleerd gaat dat ook niet door...

Ach anders wacht ik wel op de Sony modellen van 2017 tot die tijd vermaak ik me nog wel.


Bama

Vandaag is mijn 9305 binnen gekomen en zit nu netflix te kijken en het is echt een indrukwekkend plaatje wat hij weg zet en dan moet ik nog met de settings gaan rommelen. Donker randje aan de zijkant zie ik overigens niet.
Als ik naast de tv sta (hij hangt aan de muur) zie ik ook een lichte buiging. Ik ga het wel even melden maar weet niet of ik me er verder druk over ga maken.
Ze hadden me overigens ook een muurbeugel verkocht maar die zit er gewoon standaard bij dus die andere kan terug.

destroyer2usa

Quote from: Bama on May 11, 2016, 23:24:38
Vandaag is mijn 9305 binnen gekomen en zit nu netflix te kijken en het is echt een indrukwekkend plaatje wat hij weg zet en dan moet ik nog met de settings gaan rommelen. Donker randje aan de zijkant zie ik overigens niet.
Als ik naast de tv sta (hij hangt aan de muur) zie ik ook een lichte buiging. Ik ga het wel even melden maar weet niet of ik me er verder druk over ga maken.
Ze hadden me overigens ook een muurbeugel verkocht maar die zit er gewoon standaard bij dus die andere kan terug.

Mij ontgaat totaal die trend slim, slimmer, slimst.... Net of ik de hele dag naar de zijkant van een tv ga zitten kijken en denken...oh wat is ie mooi dun!!

Geef mij maar een dikke stevige tv die tegen een stootje c.q. uitpakken kan en een schitterend plaatje levert, helaas ben ik in de minderheid.

Zelfs de door mij geannuleerde 75 inch is maar ruim 5 cm dik in het onderste deel, terwijl mijn samsung de 12 cm aan tikt op zijn dikst.

Veel plezier met de tv, ik zag dat vandaag de review van de 65 inch is gepubliceerd op avforums met instellingen.

Wellicht een mooi beginpunt om er die in te kloppen.

Bama

Quote from: destroyer2usa on May 11, 2016, 23:33:22
Mij ontgaat totaal die trend slim, slimmer, slimst.... Net of ik de hele dag naar de zijkant van een tv ga zitten kijken en denken...oh wat is ie mooi dun!!

Geef mij maar een dikke stevige tv die tegen een stootje c.q. uitpakken kan en een schitterend plaatje levert, helaas ben ik in de minderheid.

Zelfs de door mij geannuleerde 75 inch is maar ruim 5 cm dik in het onderste deel, terwijl mijn samsung de 12 cm aan tikt op zijn dikst.

Veel plezier met de tv, ik zag dat vandaag de review van de 65 inch is gepubliceerd op avforums met instellingen.

Wellicht een mooi beginpunt om er die in te kloppen.

Had het ook gezien en heb de instellingen net veranderd, is nog meer naar mijn zin nu.
En wat mij betreft heb je helemaal gelijk qua dikte van de tv.

Bama

Als ik mijn receiver aan zet en ik schakel over op netflix blijf ik het geluid horen van de gewone tv zender die op stond. Wat moet ik anders doen/aansluiten?

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

papaleo

#46
Quote from: destroyer2usa on May 11, 2016, 23:33:22
Mij ontgaat totaal die trend slim, slimmer, slimst.... Net of ik de hele dag naar de zijkant van een tv ga zitten kijken en denken...oh wat is ie mooi dun!!

Geef mij maar een dikke stevige tv die tegen een stootje c.q. uitpakken kan en een schitterend plaatje levert, helaas ben ik in de minderheid.

Zelfs de door mij geannuleerde 75 inch is maar ruim 5 cm dik in het onderste deel, terwijl mijn samsung de 12 cm aan tikt op zijn dikst.

Veel plezier met de tv, ik zag dat vandaag de review van de 65 inch is gepubliceerd op avforums met instellingen.

Wellicht een mooi beginpunt om er die in te kloppen.

Wellicht dan een KD-75x9405c.... ;)
staan al een tal van betrouwbare reviews op het www,de PQ tov je Samsung is mooier/beter,het geluid is top en deze TV is gebouwd als een tank!!
Maar goed het design moet je wel aanstaan...,òf je vind het prachtig,òf foei lelijk (ik hoor bij de eerste catagorie  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Bama

Ik ben toch even naar de winkel terug gegaan om te melden dat de tv niet helemaal recht is, het is niet overdreven maar je ziet het wel.
Was geen enkele discussie over ik mocht meteen zeggen wat ik wou, geld terug, inruilen voor een andere of gewoon een nieuwe. Voor dat laatste gekozen (nadat een bod van mij voor een 75" toch echt te gek werd gevonden) en ze hebben meteen iemand gestuurd met een tv en gezamenlijk de "oude" van de muur gehaald en de nieuwe opgehangen.
Nu is het wel goed.

Topservice dus en ik ben blij dat ik wat meer heb betaald bij een lokale winkel en dat ik hem niet in Duitsland heb gehaald.

The Forest Stars

Zonde van je bod, je vond 65 dus toch te klein  :clapping:

Bama

Quote from: The Forest Stars on May 14, 2016, 14:51:58
Zonde van je bod, je vond 65 dus toch te klein  :clapping:

Went zo snel ;)
Maar 2000 euro voor 10 inch, denk dat ik nu toch gewoon een 4k blu ray speler koop.