2e video kaart

Started by Bram, May 30, 2002, 09:22:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Bram

Ik vond het rommelen met een HTPC via een CRT toch wel vervelend. Vaak slecht te lezen, zeker als het niet helemaal donker is. Ik heb toen een (budget) 2e videokaart in de PC geplaats (Win98SE) met hieraan een gewone monitor En dat werkt heel handig. Voorbeeld: De WinDVD player staat op monitor terwijl de overlay op de CRT staat. Nu kun je makkelijker wijzigen en bedienen. Als je de mogelijkheid hebt om een tweede kaart te plaatsen of een extra monitor aan te sluiten zou ik dat zeker eens proberen. Werkt heel prettig.

Bram
Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

J.A.F._Doorhof

Wat natuurlijk ook kan, is een TFT met DVI aansluiting aansluiten op je DVI uitgang van je videokaart. Je hoeft dan geen 2e videokaart te plaatsen, en een TFT kun je wat makkelijker kwijt dan een standaard monitor.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bram

#2
Tja TFT en DVI uitgang dan praat je toch weer over een heel nieuwe budgetrange. Trouwens een HT vind ik gezellig om films te kijken maar niet op te internetten enzo. Dus dat zou dan 2 TFT schermen zijn. Ik zoek nog even naar goedkopere oplossingen ;) TFT is overal wel aardig: keuken, huiskamer, wc ;)

Bram
Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

J.A.F._Doorhof

TFT's zijn niet zo duur meer, en als ik moest kiezen dan toch echt liever een TFT voor € 300,00 meer dan een logge CRT monitor in mijn HT.

Mijn HT-PC wordt alleen voor HT gebruikt, op kantoor heb ik een andere machine, en dan nog een games/videobewerkings PC, deze werken wel met gewone monitoren. Maar in de HT wil ik gewoon alles netjes hebben.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bram

Bij mij precies andersom. Op dit moment interesseert het mij nietzo hoe het er (niet...) uitziet. En je zit toch in het donker... Een TFT scherm in de HT voor de looks zou toch wel het laatste zijn denk ik waar ik geld aan uit zou geven. Maar als het ook je showroom is ::)
Bram
Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

J.A.F._Doorhof

überhaupt, ook al zou het niet mijn showroom zijn (wat het onderhand ook niet meer is, gelukkig  ;)).

Ik heb tijden een 17" CRT monitor gehad in het HT, maar het stond gewoon niet lekker, een TFT'tje kon ik makkelijk boven op mijn DVD-rack kwijt, en stond ook nog eens netjes.

Ondertussen is die trouwens ook weer weg, omdat ik hem nooit gebruikte, dus nu geen monitor meer in het HT  ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"