Ervaringen met Exposure versterkers?

Started by Cyreg, April 25, 2016, 13:43:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cyreg

Zelf heb ik sinds enige weken als 2e versterker 'n 2ehands Integrated XXXV in gebruik  ;)
Had al 'n tijdje zitten kijken en ook 'n 3010S2 (beetje te donker, wat minder open) hier beluisterd.

Kon deze XXXV voor 'n redelijke prijs overnemen en dit model was rond 2006 de duurste en beste Integrated van Exposure; was ook tegelijkertijd met de 1e 3010 versie in productie, die minder duur was en vlgns wat ik heb gelezen ook aanzienlijk minder van klank.

Iets later was de MCX serie de dure serie (en beter, hoop ik?)

De huidige 3010S2D lijkt nu wel weer heel goed te klinken (ooit 'ns vergelijken met XXXV!)

Jammergenoeg geen MM board op XXXV, dus beperkt te gebruiken in mijn geval  :D
Heb al wat "wanted" threads open staan, maar weinig reactie  :(
Maar....de LFD Integrated is ook uitstekend hoor, met mooi MMboard/eigen trafo in 1 behuizing.

Ben benieuwd of hier ook Exposure liefhebbers zijn of vroegere gebruikers?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Hans47

Ik heb sinds maandje of zo ook wat Exposure:

Voorversterker 3010S2D
Monoblokken 3010S2
DAC 2010S2

En na veel wisselen van ook versterkers kan ik 1 ding zeggen, de Exposure set gaat niet meer weg, ik vind het echt mooi spul.....

Cyreg

Zou goed moeten kunnen klinken  ;) , welke LSkabel gebruik je en op welke LS

.....ook geen MM of MC board in de VV zeker?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Hans47

Ik heb geen platenspeler en ook geen phono boardje in de VV

QED XT40
Goldenear Triton Three+ (vanaf 3e/4e week mei, zijn in bestelling)
Nubert nuLine 264 (as donderdag)
Nubert nuLine 34 op het moment tot as donderdag, dan worden deze geruild door de 264, die wissel dan af met de Triton Three+

Cyreg

#4
Mooie speakerkabel lijkt me; ook specs > heeft ook niet al te hoge Cwaarde

Vroeger en misschien nu ook nog(weet niet) moest de capaciteitswaarde laag zijn voor het beste en stabielste resultaat!
Exposure LSkabel, dat leek op Linn K20 en NAC A4, was daarvoor speciaal beschikbaar...
...maar het zal net zo zijn als bij Naim > versterkerontwerp aangepast voor bijna alle LSkabel?

En dus nog wel even de synergie Exposure met de nieuwe luidsprekers afwachten  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

kingfriko

hier sinds een week een exposure  3010s2D met DAC staan , had hem vergeleken met lyngdorf maar dat geluid beviel me minder als de exposure , ik ben echter nog wat aan het stoeien met de luidsprekerbekabeling , ik haal er nog niet het maximale uit naar mijn idee (zal ook wel aan de akoestiek liggen)
twijfel tussen de chord epic twin of audiovector bekabeling voor mijn audiovector sr3 super speakers .
Het vermogen is wel angstaanjagend van de exposure , had hiervoor een rotel ra 1570 als die half open stond staat de exposure pas op 25% voor hetzelfde volume , veel hoger ben ik ook nog niet geweest  8)
Monitor Audio PL100ll - Moon 340ix - Moon 280d DAC/MIND - Atlas bekabeling

Hans47

Vermogen valt mij ook op, de Nubert nuLine 34s hebben een laag rendement, toch kost het de Exposure versterkers geen enkele moeite om er erg veel geluid uit te krijgen (en dat ook nog zonder spoortje hardheid en in controle), blijkbaar aardig ontwerpen dus  ;D

Cyreg

#7
IMO vooral opvallend is het fundament dat blijkbaar al die grotere Exposure versterkers kunnen neerzetten (groots, powerful, gecontroleerd laag) en...... inderdaad draai ik automatisch wat luider met die XXXV (zonder stress/met gemak)  ;)

Er zit dan ook wel 'n 400VA trafo in, al zegt dat niet alles  :D

Hoe is het losse DAC board in vergelijking met eerdere DAC ervaringen?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

kingfriko

Enigste ervaring die ik hiervoor had met DAC`s was een rotel ra 1570 (daarvoor had ik receivers)
Ik ben meer tevreden met de exposure in ieder geval .
Monitor Audio PL100ll - Moon 340ix - Moon 280d DAC/MIND - Atlas bekabeling

Cyreg

Quote from: Hans47 on April 25, 2016, 13:49:55
Ik heb sinds maandje of zo ook wat Exposure:

Voorversterker 3010S2D
Monoblokken 3010S2
DAC 2010S2

En na veel wisselen van ook versterkers kan ik 1 ding zeggen, de Exposure set gaat niet meer weg, ik vind het echt mooi spul.....

Ik zie je Exposure setup nu in de verkoop staan; is resultaat met Nubert's toch niet voldoende naar je zin?
Ben benieuwd welke kant van versterking je nu opgaat?
Als het geluid wel bevalt en het om versimpeling gaat, kan je bijv naar 3010S2D Integrated gaan?

Kortom, ik ben best benieuwd (zonder verder waardeoordeel) naar jouw kijk op de setup/klank?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Hans47

Jawel hoor, klinkt erg goed, maar ik ben zo veranderlijk als het weer en wil iets anders proberen (niet Exposure want heb ik nu  ;)) een diepere reden is er niet, ik heb erg weinig diepgang  ;)

chansig

Herkenbaar...dan heeft het ws iets met de naam te maken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Cyreg

Quote from: Hans47 on May 22, 2016, 09:59:45
Jawel hoor, klinkt erg goed, maar ik ben zo veranderlijk als het weer en wil iets anders proberen (niet Exposure want heb ik nu  ;)) een diepere reden is er niet, ik heb erg weinig diepgang  ;)

OK  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Htdre

Heeft iemand wellicht ervaring met de Exposure XM5, en dan icm een streamer/chromecast?

Cyreg

Even dit topic wat nieuw leven inblazen  ;)

Heb me de laatste jaren vooral bezig gehouden met 230V netkabels en stekkerblokken
(leuk hoor; heel veel gebruikte en nieuwe uitgeprobeerd en gekocht/verkocht)

Naar mijn Exposure XXXV luister ik na 8 jaar nog steeds met veel plezier en setup is naar mijn smaak getuned
Maar heb wat problemen met m'n mechanische ALPS sourceselector (al eerder in UK geweest voor andere)

Kortom zoek hetzelfde geluid als nu en heb pas geleden nog 'n 3010S2 en 'n 3010S2D thyuis gehad en die leverden niet wat ik in de huidige setup zoek
Dus misschien 'n nieuwe 3510 int thuis uitproberen, we zullen horen  ;D
 
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

naish123

Ik snap wel dat je bij Exposure wilt blijven.
Ik heb, min of meer onbedoeld, een XM7 voorversterker van Exposure gekocht van een vriend. Fijne voorversterker met een super geluid. Kijk nu ook meet een schuin oog naar een 3510 omdat de XM7 weinig inputs heeft. Dus ik ben benieuwd.

Cyreg

Mooi, kijk je naar 'n 3510 preamp zeker; welke eindversterker gebruik je op de XM7?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

naish123

Ik kijk naar de integrated. Meer praktisch ivm het meubel.
Als eindversterker gebruik ik een Naim Nap100. Verrassend goede combi. Eigenlijk zit ik te wachten op de bijpassende Exposure mono blokjes als die op Marktplaats komen.

Cyreg

geen behoefte aan digitale inputs dan? of neem je de DAC module erbij?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

**Marco 76**

Quote from: Cyreg on January  9, 2024, 15:46:55Even dit topic wat nieuw leven inblazen  ;)

Heb me de laatste jaren vooral bezig gehouden met 230V netkabels en stekkerblokken
(leuk hoor; heel veel gebruikte en nieuwe uitgeprobeerd en gekocht/verkocht)

Naar mijn Exposure XXXV luister ik na 8 jaar nog steeds met veel plezier en setup is naar mijn smaak getuned
Maar heb wat problemen met m'n mechanische ALPS sourceselector (al eerder in UK geweest voor andere)

Kortom zoek hetzelfde geluid als nu en heb pas geleden nog 'n 3010S2 en 'n 3010S2D thyuis gehad en die leverden niet wat ik in de huidige setup zoek
Dus misschien 'n nieuwe 3510 int thuis uitproberen, we zullen horen  ;D
 

Wat miste je in de 3010S2D? Hoe is de combi met Harbeth, want dat spreekt me wel aan?

naish123

Quote from: Cyreg on January 10, 2024, 00:00:55geen behoefte aan digitale inputs dan? of neem je de DAC module erbij?
Ik draai momenteel veel vinyl en heb nog een Metrum dac liggen. Nu gebruik ik de interne dac van de Exposure.

Cyreg

Zoals ik al zei: ben nu zeer tevreden met het huidige klankresultaat, maar dat is dus wel in deze op mijn smaak getunede setup met de Exposure XXXV (open geluid met veel gevoel en warmte, maar wel samenhangend en geen hifi)
Bij het luisteren naar de 3010S2 en 3010S2D heb ik alles hetzelfde gelaten en alleen de versterker 1 op 1 vervangen
De S2 vond ik te donker, te weinig open, iets te warm klinkend
De S2D daarentegen was wel open klinkend met wat meer details (n.m.m. in deze setup wat geforceerd) en klonk wat teveel hifi, wel goede stemmen

Ik heb geen moeite gedaan om dingen aan te passen (wel nog netsnoertje omgewisseld; minder)
Bij het evt. uitproberen van 'n 3510 INT zou ik wel misschien geneigd zijn om wat meer te zoeken naar synergie

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Cyreg

het thuis uitproberen van de 3510 INT gaat jammer genoeg niet door
Even verder kijken naar mogelijkheden dus... ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

naish123

Dat is balen. Ik vond het sowieso al knap dat je een Exposure thuis kon luisteren. Er zijn niet veel hifizaken die het verkopen.

Cyreg

Snel beslist, maar ik heb voor 'n goede prijs 'n 2jr oude gebruikte 3510 INT kunnen overnemen
Wordt maandagmiddag a.s. langs gebracht
Ben benieuwd of de synergie met m'n systeem nu beter is dan met de 3010S2D :-)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)