High-End München 2016 (6-8 mei) wie gaan er?

Started by Richi, April 23, 2016, 21:53:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Richi

Zaterdag 7 mei ga ik met mijn zwager (Bottlekiss) naar de High-End in München. Één dag op en neer. Veel te kort natuurlijk, dus we zullen moeten kiezen.  :D

Wie gaan er nog meer? En wie heeft goede tips wat we zeker niet mogen missen?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Pjotr27

Ik van donderdag tot en met zaterdagavond. Ik zal proberen wat tips te posten....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Richi

Dat zou fijn zijn! Ga je beroepsmatig of voor de hobby?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Maximus_Aurelius

Donderdag 5 mei t/m 9 mei ben ik weer in die "Heimat"  :headbanging:.
Ik ga 1 dag naar de high-end en dat zal de zondag worden.

Kijk er al naar uit weer naar München te gaan, is voor mij net als thuis komen  :D :pompom:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Pjotr27

Quote from: Richi on April 23, 2016, 22:19:25
Dat zou fijn zijn! Ga je beroepsmatig of voor de hobby?

Meer voor de hobby, maar ook gedeelten bij de stand van STS-Digital in hal 4.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

djoeri

Ga van 5-8 mei naar München en 1 of 2 dagen naar de beurs. Ben vooral benieuwd naar kondo.

Gr Djoeri

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

hifiman

#7
Het lijkt mij ook wel eens leuk om te gaan (nog nooit geweest), wel een pokke end rijden voor een dagje beurs :P

Heeft er iemand tips voor goedkoop overnachten? Eventueel net buiten Munchen?

En kan er op deze beurs ook serieus geluisterd worden of is het daar te massaal en te druk voor?

Als ik zou gaan, dan zou ik er donderdag 5 mei mei heen rijden (lekker rustig verwacht ik want het is hemelvaart), vr 6 mei de hele dag op de beurs en dan zaterdag weer terug rijden. Of de zaterdag nog even de tourist uithangen in Munchen en dan zondag terugrijden.

Pjotr27

Quote from: Audioloog on April 25, 2016, 14:44:48
Het lijkt mij ook wel eens leuk om te gaan (nog nooit geweest), wel een pokke end rijden voor een dagje beurs :P

Heeft er iemand tips voor goedkoop overnachten? Eventueel net buiten Munchen?

En kan er op deze beurs ook serieus geluisterd worden of is het daar te massaal en te druk voor?

Als ik zou gaan, dan zou ik er donderdag 5 mei mei heen rijden (lekker rustig verwacht ik want het is hemelvaart), vr 6 mei de hele dag op de beurs en dan zaterdag weer terug rijden. Of de zaterdag nog even de tourist uithangen in Munchen en dan zondag terugrijden.

Ik zou niet gaan rijden maar een vliegticket boeken.. rond de 120 euro retour...
Nadeel is dan wel dat je geen auto hebt maar openbaar vervoer is prima in Munchen.
Hotels te over, vanaf euro of 50 tot enige honderden euro's per nacht...

Let wel op: vrijdag is de allerleukste dag, de zaterdag is vaak veel rustiger. En in 1 dag ga je lang niet alles zien en horen.
Er zijn in de atrium's luisterruimten waar tientallen demo's worden gegeven. Soms heel druk maar dan ga je naar de volgende kamer...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Richi

Wij vliegen ook één dag op en neer vanaf Amsterdam. Prima te doen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

vik

Ik zou niet te lang wachten met het boeken van een hotel.

booking.com heeft nog mooie aanbiedingen. maar kan elke moment veranderen.

Quote from: Richi on April 26, 2016, 01:07:56
Wij vliegen ook één dag op en neer vanaf Amsterdam. Prima te doen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

hifiman

#11
Quote from: Pjotr27 on April 25, 2016, 17:05:52
Ik zou niet gaan rijden maar een vliegticket boeken.. rond de 120 euro retour...
Nadeel is dan wel dat je geen auto hebt maar openbaar vervoer is prima in Munchen.
Hotels te over, vanaf euro of 50 tot enige honderden euro's per nacht...

Let wel op: vrijdag is de allerleukste dag, de zaterdag is vaak veel rustiger. En in 1 dag ga je lang niet alles zien en horen.
Er zijn in de atrium's luisterruimten waar tientallen demo's worden gegeven. Soms heel druk maar dan ga je naar de volgende kamer...
Dank voor de info!  :notify:

Ik twijfel nog: twee maal 10 uur onderweg zijn met de auto voor 1 dagje daar naar de beurs vind ik toch wel heel erg veel en met vliegen of trein erbij (ik rij auto van de zaak) wordt het al gauw een meerdere honderden euro's aangelegenheid en dat heb ik er persoonlijk niet voor over.  :turn: Daar doe ik dan liever een upgrade voor  ;)

riwi

Quote from: Audioloog on April 25, 2016, 14:44:48
Heeft er iemand tips voor goedkoop overnachten? Eventueel net buiten Munchen?

Laatste keer dat ik een hotel had in Munchen was Derag Living hotel. Toen kon ik de auto laten staan en naar het werk wandelen daar. Net hotel met appartement kamers rond de 80 euro. Collega's gingen ook vaak naar GHotel

Ik heb in de auto altijd zo'n ANWB boekje liggen van links+rechts van de autobahn. Handig om goedkopere pensions te zoeken gesorteerd op snelweg nummer. Ook via het web : http://www.linksundrechts.com/

Teejoo

Quote from: riwi on April 27, 2016, 17:40:46
Ik heb in de auto altijd zo'n ANWB boekje liggen van links+rechts van de autobahn. Handig om goedkopere pensions te zoeken gesorteerd op snelweg nummer. Ook via het web : http://www.linksundrechts.com/
Wat een leuke tip!

Richi

Net terug van een lange maar super leuke dag in München. Wat een hoop mooie spullen gezien en gehoord weer. En toch ook weer heel tevreden als ik thuis kom en mijn eigen set beluister. Een groot budget alleen is geen garantie voor een perfecte set, dat hebben we ook wel weer gehoord vandaag.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Bas Akkerman

Kun je wat dingen noemen die je goed vond?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Richi

Jazeker! Devialet in combinatie met Magico luidsprekers speelde heel erg fraai. Dat was voor mij de verrassing van de beurs. Voor een relatief bescheiden beurs toch een heel mooie set.

De dCS stack in combinatie met Wilson Audio Puppy was ook erg fraai. De B&W 803d3 die bij Chord speelde, kwam wat mij betreft niet goed uit de verf. Het raakte me niet. Dan d'Agostino versterking was erg fraai, daar speelden ze op verschillende plaatsen mee.

Sonus Faber op Audio Research speelde erg mooi, maar SF is niet mijn smaak. Te helder/schel naar mijn smaak.

MBL speelde met twee sets. De set met speakers van 35k speelde mooier dan de set van 200k wat mij betreft. Bij de laatste bleven de bassen achter bij de rest, alsof je naar een te trage subwoofer luistert.

De Focal en Naim demo was VEEL te luid. Meer dan 101dB gemeten, dat was gewoon niet mooi meer. De Focals kunnen zeer goed energie overbrengen, zullen we maar zeggen.

De Marantz PM10 en SA10 heb ik zacht horen spelen, de demo hebben we gemist. Maar wat ik ervan heb gehoord, klonk het heel erg open en fraai.

Hoogtepunt van de show was voor mij TAD. De demo was goed, prima muziek. Met name de ruimtelijke afbeelding was fantastisch. Helemaal mijn smaak. Maar ja, ik ben dan ook niet helemaal neutraal meer.  :D

Conclusie van de dag: goede matching doet meer voor een set dan veel geld erin pompen alleen. En smaak is een belangrijk onderdeel van de keuzes die worden gemaakt. Duurder is niet per sé beter of 'neutraler'.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

En de akoestiek was overal prima in orde ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Nee, uiteraard was er veel 'burengerucht' en de akoestiek was in sommige zalen beter dan in andere.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Contour

Hebben jullie toevallig ook de Daudio 5-kanaals opstelling gehoord samen met de Native DSD opnamen?

Richi

Ja, zijn we ook geweest, maar kort. Klonk erg goed.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Contour

Leuk om te horen, ik ken deze heren persoonlijk, ze timmeren lekker aan de weg zo!

Pjotr27

QuoteJazeker! Devialet in combinatie met Magico luidsprekers speelde heel erg fraai. Dat was voor mij de verrassing van de beurs. Voor een relatief bescheiden beurs toch een heel mooie set.
Donderdag speelde het niet, gisterenmiddag vond ik het heel mooi. Alles die bescheiden beurs.... (2x Devialet 200, Aurender, Magico, dure bekabeling), dit redt je niet voor 50K..

Hoogtepunt was voor mij Josound, ze speelden met 8 inch breedbanders in een transmissionline, met Taiwanese huizenversterkers en AMR loopwerk / dac. Was uiterst muzikaal. Echt genieten...

Er was heel veel te zien en de meesten spelen veel te hard..
Jammer want de ruimtes gaan dan meedoen. Bovendien pest je de buren dan ook nog eens door het vele laag.
Zelf was ik naast de cd-verkoop op zoek naar een all in one apparaat. Het mooiste vond ik de Moon Ace. Die heeft eigenlijk alles erin wat ik wil. Maar ook de Devialet blijft nog open staan. Wellicht de Micromega M-one, de imitatie doos. De demo was niet veel aan te horen, stond veel te zacht.

Ik heb Daudio 5 kanaal (en ook gewoon stereo) gehoord. Het klonk heel schoon, zuiver maar voor mijn beeld klopt het niet echt. Tingeltjes van een orkest komen in een concertzaal niet van achteren... Maar ik was blij verrast, vorig jaar was het echt minder goed bij Daudio. En het zijn hele aardige mensen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Richi

Quote from: Contour on May  8, 2016, 11:40:57
Leuk om te horen, ik ken deze heren persoonlijk, ze timmeren lekker aan de weg zo!
j
Oh, wat leuk! Maar zijn Engels kan wel wat beter.  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Bas Akkerman

Heeft iemand de CH Precision I1 gehoord, of was het slechts een aankondiging daar?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten