Pioneer BDP-LX91 afspeel probleem

Started by Andre van Rijn, January 2, 2016, 12:50:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andre van Rijn

Hallo mensen,

De ene keer wordt de Blu-Ray film gestart en dan weer niet. Bij het starten gaat het bij grootste deel van de film goed maar tegen het einde hapert de speler en stopt dan.

Ik heb al de MAXWELL Blu-Ray Lens cleaner disc besteld, maar ironisch genoeg weigert de Pioneer deze af te spelen (terwijl normale films uiteindelijk wel willen starten).

Het is overduidelijk de laser, maar waar kan ik deze professioneel laten schoonmaken zonder kaal geplukt te worden door kosten?
Als de speler na het schoonmaken nog steeds problemen vertoont is het dus de Blu-Ray speler zijn disc tray zelf... Heef iemand een indicatie voor mij wat dat dan kan kosten uit eigen ervaring?

Zijn er andere lens cleaners voor de fragile Blu-Ray lasers die ik nog kan proberen anders dan de MAXWELL?

Ik kijk uit naar enige adviezen wat te doen.
Panasonic: TX-P65VT30E
Pioneer: BDP-LX91 blu-ray player, SC-LX82 av-receiver
REL Acoustics: Studio III subwoofer
Monitor Audio: 2x RX2, 2x RXFX, 1x RXC

muziek

Quote from: Andre van Rijn on January  2, 2016, 12:50:16
Hallo mensen,

De ene keer wordt de Blu-Ray film gestart en dan weer niet. Bij het starten gaat het bij grootste deel van de film goed maar tegen het einde hapert de speler en stopt dan.

Ik heb al de MAXWELL Blu-Ray Lens cleaner disc besteld, maar ironisch genoeg weigert de Pioneer deze af te spelen (terwijl normale films uiteindelijk wel willen starten).

Het is overduidelijk de laser, maar waar kan ik deze professioneel laten schoonmaken zonder kaal geplukt te worden door kosten?
Als de speler na het schoonmaken nog steeds problemen vertoont is het dus de Blu-Ray speler zijn disc tray zelf... Heef iemand een indicatie voor mij wat dat dan kan kosten uit eigen ervaring?

Zijn er andere lens cleaners voor de fragile Blu-Ray lasers die ik nog kan proberen anders dan de MAXWELL?

Ik kijk uit naar enige adviezen wat te doen.
zelfde probleem gehad met de BDP LX 71, loopwerk vervangen die  ongeveer 350 euro koste, was terug perfect.

Andre van Rijn

Best aan de prijzige kant... Aan de andere kant heb je er ook geen nieuwe of een goede 2e hands voor.

Waar heb je het toendertijd laten doen? Was die opgestuurd naar Pioneer of ergens lokaal?

Dus er zijn geen alternatieven als pogen de lens schoon te (laten) maken?
Panasonic: TX-P65VT30E
Pioneer: BDP-LX91 blu-ray player, SC-LX82 av-receiver
REL Acoustics: Studio III subwoofer
Monitor Audio: 2x RX2, 2x RXFX, 1x RXC

muziek

Quote from: Andre van Rijn on January  3, 2016, 15:31:29
Best aan de prijzige kant... Aan de andere kant heb je er ook geen nieuwe of een goede 2e hands voor.

Waar heb je het toendertijd laten doen? Was die opgestuurd naar Pioneer of ergens lokaal?

Dus er zijn geen alternatieven als pogen de lens schoon te (laten) maken?

Via de winkel naar een service center van Pioneer, die BDP-LX91 is het zeker nog waard om te herstellen, reinigen heeft geen zin.

Andre van Rijn

Bedankt voor je antwoorden. Ik ben een stuk wijzer geworden en weet waar ik aan toe ben.
Panasonic: TX-P65VT30E
Pioneer: BDP-LX91 blu-ray player, SC-LX82 av-receiver
REL Acoustics: Studio III subwoofer
Monitor Audio: 2x RX2, 2x RXFX, 1x RXC

Ubuntu

Als je zelf hetvloopwerk vervangt ben je 100-150 euro goedkoper uit.

Andre van Rijn

Klinkt goed, maar waar kan ik dan een loopwerk vandaan halen?
Panasonic: TX-P65VT30E
Pioneer: BDP-LX91 blu-ray player, SC-LX82 av-receiver
REL Acoustics: Studio III subwoofer
Monitor Audio: 2x RX2, 2x RXFX, 1x RXC

Ubuntu

Quote from: Andre van Rijn on January 10, 2016, 20:11:11
Klinkt goed, maar waar kan ik dan een loopwerk vandaan halen?

Bij kebe of via internet.