Beste bioskoop van NL?

Started by Starred, April 22, 2016, 09:26:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LuPo

Iemand die weet hoe de nieuwe Pathé in Zwolle is?

MaxxMark

Quote from: neptune on December 20, 2016, 12:36:09
Ik hoor positieve geluiden over de nieuwe Kinepolis in Utrecht

Dat heb ik ook gehoord. Zelf geen ervaring nog, maar uit eerste hand gehoord dat de diverse Kinepolis bioscopen ook al laser als bron gebruiken en 2 locaties laser Ultra hebben zoals in Antwerpen (Metropolis). Utrecht (Kinepolis Jaarbeurs) heeft 9 zalen met laser en 1 met Laser Ultra. Kinepolis Breda heeft ook 1 laser ultra zaal.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MaxxMark

Gisteren naar Rogue One in Kinepolis Utrecht geweest. Uiteraard ook Laser Ultra 3D, net als in Kinepolis Antwerpen (Metropolis).

Vandaag een mail aan ze gericht en om opheldering gevraagd.

Wat was dat een tegenvaller zeg! Mijn blijdschap dat er een Kinepolis in Nederland was die ook nog eens Laser Ultra aanbood, draaide in de eerste minuten al om naar teleurstelling...

De crosstalk was gigantisch (ben naar 2 films geweest in 2 verschillende zalen, en ik geef de gekozen techniek, MasterImage, de schuld) en de onrust in het beeld was beduidend hoger te noemen. Daarbij dan maar even voorbij gaand aan de met enige regelmaat optredende glitches in het beeld  (waarschijnlijk hersynchronisatie van het polarisatiewiel?).

Het verschil met Metropolis is zeer groot te noemen. Volgens mij hebben ze in Nederland er voor gekozen om géén barco 6P laserprojector te gebruiken maar voor een opstelling te kiezen waarbij er alsnog een polarisatiewiel gebruikt moet worden. Een zeer slechte zet naar mijn mening. Dit soort keuzes zorgen er naar mijn mening voor dat 3D een slechte naam heeft gekregen (en blijft hebben). Mensen vinden 3D slecht omdat de techniek slecht is. Ik bemerkte namelijk al na 10 minuten dat (ik vermoed de crosstalk en onrust in het beeld) ik hoofdpijn begon te krijgen. Iets wat ik in Metropolis (en dolby cinema) nooit meer heb gekregen.

Slechte ervaring dus, en ben benieuwd of (en hoe) Kinepolis op mn informatievraag reageert.


Is er dan niets positiefs?
Jawel; de 3d bril paste perfect over mijn gewone bril. Dat is bij Metropolis wat lastiger, en er is reflectie tussen het glas van de 3D bril en mijn bril.
Daarnaast is het geluid gewoon on-par met Antwerpen. Niet te hard (Dolby Cinema Eindhoven vond ik té hard) en gewoon de kwaliteit die je verwacht. Helder geluid, en diep strakke bass.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

neptune

Quote from: MaxxMark on January  8, 2017, 11:48:00
Gisteren naar Rogue One in Kinepolis Utrecht geweest. Uiteraard ook Laser Ultra 3D, net als in Kinepolis Antwerpen (Metropolis).

Vandaag een mail aan ze gericht en om opheldering gevraagd.

Wat was dat een tegenvaller zeg! Mijn blijdschap dat er een Kinepolis in Nederland was die ook nog eens Laser Ultra aanbood, draaide in de eerste minuten al om naar teleurstelling...

De crosstalk was gigantisch (ben naar 2 films geweest in 2 verschillende zalen, en ik geef de gekozen techniek, MasterImage, de schuld) en de onrust in het beeld was beduidend hoger te noemen. Daarbij dan maar even voorbij gaand aan de met enige regelmaat optredende glitches in het beeld  (waarschijnlijk hersynchronisatie van het polarisatiewiel?).


Het verschil met Metropolis is zeer groot te noemen. Volgens mij hebben ze in Nederland er voor gekozen om géén barco 6P laserprojector te gebruiken maar voor een opstelling te kiezen waarbij er alsnog een polarisatiewiel gebruikt moet worden. Een zeer slechte zet naar mijn mening. Dit soort keuzes zorgen er naar mijn mening voor dat 3D een slechte naam heeft gekregen (en blijft hebben). Mensen vinden 3D slecht omdat de techniek slecht is. Ik bemerkte namelijk al na 10 minuten dat (ik vermoed de crosstalk en onrust in het beeld) ik hoofdpijn begon te krijgen. Iets wat ik in Metropolis (en dolby cinema) nooit meer heb gekregen.

Slechte ervaring dus, en ben benieuwd of (en hoe) Kinepolis op mn informatievraag reageert.


Is er dan niets positiefs?
Jawel; de 3d bril paste perfect over mijn gewone bril. Dat is bij Metropolis wat lastiger, en er is reflectie tussen het glas van de 3D bril en mijn bril.
Daarnaast is het geluid gewoon on-par met Antwerpen. Niet te hard (Dolby Cinema Eindhoven vond ik té hard) en gewoon de kwaliteit die je verwacht. Helder geluid, en diep strakke bass.

Ai wat vervelend, ik ben van plan hier ook naartoe te gaan komende zaterdag. Denk niet dat we qua tijd naar Antwerpen kunnen. Ik ben wel benieuwd naar de reactie van kinepolis op je email...
zet hier iets neer

neptune

Ik ben gister naar Rogue one in Kinepolis geweest De Ultra Laser 3D versie.

Beeld vond ik goed, geen problemen, geluid nog beter.
We hadden wel het idee dat het beeld niet superhelder was, kon mij nog wel wat helderder.
Maar op zich goeie avond gehad, beeld vond ik overigens niet beter dan een Imax maar ach het was wel goed.
zet hier iets neer

MaxxMark

#30
Ik heb uiteindelijk geen goed antwoord per mail gekregen. Echter kwam ik op Facebook een post tegen dat nog niet alle zalen open waren. Ik heb daar meteen gevraagd hoe de vork in de steel stak en heb een meer bevredigender antwoord gekregen.

Het bleek dat alle zalen die tot maart (de officiele opening) open waren allemaal géén Laser Ultra zalen zijn en géén Dolby Atmos met hoogte speakers zalen zijn.

Het waren wél zalen met laser projectoren. En het waren "7 kanaals Dolby Atmos" zalen.

Met de definitieve opening komen er echter 2 grote zalen bij (zaal 7 en zaal 13). Dit zijn zalen die zich kunen meten met zaal 5 in Antwerpen. Het zijn ook Laser Ultra zalen met Barco DP4K-45L 6P laser projector. Evenals dat het zalen zijn met  Dolby Atmos met hoogte speakers (dus minimaal 11.1).

Kortom; als dit allemaal klopt, dan zal Kinepolis Jaarbeurs mogelijk Zaal 5 van Kinepolis Antwerpen van de troon stoten.

De enige kanttekening is dan nog dat in Antwerpen iedereen tenminste zn bek dicht houdt. In Nederland is dat niet altijd het geval ;)


Edit: Typo's er uit gehaald
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

neptune

Quote from: MaxxMark on March  8, 2017, 14:42:52
Ik heb uiteindelijk een goed antwoord per mail gekregen. Echter kwam ik op Facebook een post tegen dat nog niet alle zalen open waren. Ik heb daar meteen gevraagd hoe de vork in de steel stak en heb een meer bevredigender antwoord gekregen.

Het bleek dat alle zalen die tot en met maar open waren allemaal géén Laser Ultra zalen zijn en géén Dolby Atmos met hoogte speakers zalen zijn.

Het waren wél zalen met laser projectoren. En het waren zalen 7 kanaals Dolby Atmos  zalen.

Met de definitieve opening komen er echter 2 grote zalen bij (zaal 7 en zaal 13). Dit zijn zalen die zich kunen meten met zaal 5 in Antwerpen. Het zijn ook Laser Ultra zalen met Barco DP4K-45L 6P laser projector. Evenals dat het zalen zijn met  Dolby Atmos met hoogte speakers (dus minimaal 11.1).

Kortom; als dit allemaal klopt, dan zal Kinepolis Jaarbeurs mogelijk Zaal 5 van Kinepolis Antwerpen van de troon stoten.

De enige kanttekening is dan nog dat in Antwerpen iedereen tenminste zn bek dicht houdt. In Nederland is dat niet altijd het geval ;)
Ok ,thanks dat is wel verrassend.
Er viel iets weg bij je post, tot en met welke maand bedoel je ?
Ik denk dat als het nu beter is dat ik maar opnieuw eens moet gaan kijken daar.
zet hier iets neer

Koiboy

Ik was eerder deze week een topic gestart over bezoek aan de film Wonder Woman....het past ook thuis in dit 'beste bioscoop' onderwerp.

"Gisterenmiddag was ik op uitnodiging mee naar deze film en vond de beeldkwaliteit bedroevend.
Thuis ben ik verwend met een JVC X-7000 en Blu-Ray en UHD Blu-Ray, zie daar ragscherpe beelden....in Pathé De Kuip, zaal 10, viel dat erg tegen.
Daarentegen kan ik thuis niet tegen een Pathé audio installatie en hoog volume op, dat zouden mijn buren niet waarderen.

Wat ik niet begrijp, het is een kersverse film die, veronderstel ik, met goede camera's is geschoten.
Waar gaat het dan zo mis in de keten van shoot tot screen?"

MaxxMark

Je ging naar een Pathé bioscoop :) Daar ging het mis in de keten van shoot tot screen.

Ik heb zelf Wonder Woman in Antwerpen gezien in zaal 5 (Laser Ultra zaal). Er is niets mis met de beeld- of geluidskwaliteit van de film zelf.

Volgende keer naar een Laser Ultra zaal in Kinepolis Jaarbeurs Utrecht gaan :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Koiboy

@MaxxMark    Dank uuuuuu!

(waarschijnlijk ga ik dat nog doen ook)

W.Otter

Als assenaar ga ik eigenlijk altijd naar De Nieuwe Kolk, staat er nu zo'n 5 jaar en is een erg prettige bios/schouwburg. Met 6 zalen en goede stoelen. Beeld is prima maar het geluid ben ik niet heel erg van onder de indruk, staat vaak iets te hard waardoor het schel over komt. Volgens mij draaien ze met martin speakers

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Mordante

Trianon Leyden. Gezellig personeel, Brand IPA op fles, niet te duur en dichtbij, geen popcorn. Dus alles wat ik in een bioscoop zoek is er.

mradem

#37
In Schiedam is deze week een euroscoop geopend. 14 zalen, 4K laser projectie, dolby atmos, barco escape etc. Ben erg benieuwd.

Mordante

Quote from: mradem on October 15, 2017, 23:12:42
In Schiedam is deze week een euroscoop geopend. 14 zalen, 4K laser projectie, dolby atmos etc. Ben erg benieuwd.

14 zalen is dat niet veel te veel? Zelf heb ik aan maar 1 zaal nodig.