Himedia Q10 Pro Review

Started by skank1, April 21, 2016, 08:55:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Kanariepiet

Hoe gaat dat in zijn werk dan, moet je trakt als addon in Kodi installeren?
Wij willen gewoon in Kodi naar series gaan dan een serie selecteren en dan zien of we de aflevering al gezien hebben of niet, that's all.

Quote from: HereIsTom on February 12, 2017, 15:28:28
Ja watched status werkt hier prima met trakt.tv op mijn HiMedia Q10 Pro.
Kan precies zien, en weer verder kijken, waar we vorige zijn gebleven met kijken in een serie of film.

HereIsTom

Ja je moet ff een gratis account aanmaken bij trakt.tv en dan de addon installeren zodat je in Kodi naar series kan gaan en daar een lijst ziet van welke aflevering(en) je nog moet gaan zien.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

sleeg023

Ik zie op de site van Himedia en van media24store dat ze weer op voorraad zijn. Heb er 1 besteld hoop dat deze voor het weekend nog geleverd word.

skunk

Quote from: sleeg023 on February 15, 2017, 11:09:44
Ik zie op de site van Himedia en van media24store dat ze weer op voorraad zijn. Heb er 1 besteld hoop dat deze voor het weekend nog geleverd word.

Dat hoop ik voor je maar denk niet dat het gaat gebeuren. Wacht zelf al vanaf 31 januari. Heb gisteren met de eigenaar gesproken en ze zijn druk bezig want de vraag is groter dan het aanbod. Als goed is komt de eerste lading eind deze week binnen en volgende week weer paar ladingen. Deze moeten dan geupdate worden naar android 7 etc en dan worden ze verstuurd. Hij hoopte de eerste lading zaterdag of maandag te versturen.
Woonkamer | Sony kd-49xh9505  | Panasonic dp-ub424 |Marantz SR5011 | teufel ultima 40 mk2 - 20 mk2 - UL 40 C MK2 | Nvidia Shield | Delta box |

sleeg023

Quote from: skunk on February 15, 2017, 13:04:12
Dat hoop ik voor je maar denk niet dat het gaat gebeuren. Wacht zelf al vanaf 31 januari. Heb gisteren met de eigenaar gesproken en ze zijn druk bezig want de vraag is groter dan het aanbod. Als goed is komt de eerste lading eind deze week binnen en volgende week weer paar ladingen. Deze moeten dan geupdate worden naar android 7 etc en dan worden ze verstuurd. Hij hoopte de eerste lading zaterdag of maandag te versturen.

jammer, maar hoe langer dat je op iets wacht des te fijner het is om ze eindelijk binnen te krijgen. ;D
we wachten gewoon af.

skunk

Quote from: sleeg023 on February 15, 2017, 14:26:08
jammer, maar hoe langer dat je op iets wacht des te fijner het is om ze eindelijk binnen te krijgen. ;D
we wachten gewoon af.

Daar ben ik het helemaal mee eens. En nu hopen dat we allebei de speler volgende week in bezit hebben :headbanging:
Woonkamer | Sony kd-49xh9505  | Panasonic dp-ub424 |Marantz SR5011 | teufel ultima 40 mk2 - 20 mk2 - UL 40 C MK2 | Nvidia Shield | Delta box |

HereIsTom

Welkom bij de club heren, ik denk dat jullie 'm nu snel krijgen.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

skunk

als het goed is komt de mijne volgende week woensdag of donderdag binnen. De lading was binnen bij 24 en wordt nu aangewerkt. :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:
Woonkamer | Sony kd-49xh9505  | Panasonic dp-ub424 |Marantz SR5011 | teufel ultima 40 mk2 - 20 mk2 - UL 40 C MK2 | Nvidia Shield | Delta box |

skank1

Allemaal goed, maar niemand die de issue met microstutters en 3d iso een serieus minpunt vindt? Terwijl de zidoo dit perfect doet.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skunk

Quote from: skank1 on February 18, 2017, 08:37:49
Allemaal goed, maar niemand die de issue met microstutters en 3d iso een serieus minpunt vindt? Terwijl de zidoo dit perfect doet.

3D is zo 2016 :tongue2: maar nu even serieus ik kijk geen 3d dus dat is voor mij geen probleem en heb geen idee wat microstutters zijn dus daar kom ik dan vanzelf wel achter. Voor de rest was het voor mij belangrijk dat de speler de laatste versie van android heeft zodat ik zeker weten iets langer dan een jaar met de speler kan doen. De vorige minix waren ze binnen een jaar klaar met de support en een update naar 6.0 of hoger zal er nooit komen.
Woonkamer | Sony kd-49xh9505  | Panasonic dp-ub424 |Marantz SR5011 | teufel ultima 40 mk2 - 20 mk2 - UL 40 C MK2 | Nvidia Shield | Delta box |

fredenivanca

#535
Quote from: skank1 on April 21, 2016, 18:09:39
Heel betrouwbaar.
Futeko idd.
Wacht even de review af....
Himedia is de top of the bill ivm android apparaten. Kun je bv totaal niet vergelijken met een zidoo speler.

LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

fredenivanca

Quote from: skank1 on February 18, 2017, 08:37:49
Allemaal goed, maar niemand die de issue met microstutters en 3d iso een serieus minpunt vindt? Terwijl de zidoo dit perfect doet.

spreek je jezelf nu niet een beetje tegen?
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

HereIsTom

#537
Quote from: fredenivanca on February 18, 2017, 12:20:57
spreek je jezelf nu niet een beetje tegen?

Inderdaad, hij spreekt zich tegen, in dit TK topic zegt hij het nog een keer;

Quote from: skank1 on February  6, 2017, 21:11:55
Nougat kan, maar momenteel niet geinstalleerd, geen flymouse , geen hdd in, maar ook dat kan.
Weg wegens teveel spelers. Niks mis mee, verder meer dan tevreden mee. En nee geen shield voor mij want die doet geen 3d

De HiMedia werkt prima, de kinderziektes zijn met de updates opgelost en alles draait hier prima hoor!
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

skank1

Quote from: HereIsTom on February 18, 2017, 13:14:16
Inderdaad, hij spreekt zich tegen, in dit TK topic zegt hij het nog een keer;

De HiMedia werkt prima, de kinderziektes zijn met de updates opgelost en alles draait hier prima hoor!

Dan moet jij me zeggenwaar ik mezelf tegenspreek
De kinderziekte v microstutter is er nog steeds en nee dit is erniet uit.
Is het erg? Nee maar het is er wel.
De zidoo is de betere vd 2, maar ook de himedia is een toptoestel, beide zijn dat, maar de beste is de zidoo...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

HereIsTom

Quote from: skank1 on February 18, 2017, 17:12:34
Dan moet jij me zeggenwaar ik mezelf tegenspreek
De kinderziekte v microstutter is er nog steeds en nee dit is erniet uit.
Is het erg? Nee maar het is er wel.
De zidoo is de betere vd 2, maar ook de himedia is een toptoestel, beide zijn dat, maar de beste is de zidoo...

Ik heb geen last hoor van die microstutter, is waarschijnlijk dan alleen bij een bepaald type 3D bestand, want hier speelt alles probleemloos af.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

skank1

Quote from: HereIsTom on February 18, 2017, 21:47:54
Ik heb geen last hoor van die microstutter, is waarschijnlijk dan alleen bij een bepaald type 3D bestand, want hier speelt alles probleemloos af.

Het is er wel, bij alle 3d mvc iso bestanden
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

HereIsTom

Quote from: skank1 on February 19, 2017, 10:16:31
Het is er wel, bij alle 3d mvc iso bestanden

Ok dat zou best kunnnen, maar bij de 3D bestanden die ik afspeel heb ik er geen last van.
Maar eerlijk gezegd speel ik nog maar weinig 3D af, net als de meeste gebruikers denk ik.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

OLED

#542
Hi! Sinds vandaag nieuw op dit forum en maar meteen mijn eerste post. Twee weken geleden de Himedia Q5 PRO gekocht en zeer tevreden over zowel de beeldkwaliteit als het geluid. Speelt alles tot nu toe af, zonder problemen. Het android systeem werkt feilloos en snel. Aanrader!

HereIsTom

Quote from: OLED on February 21, 2017, 13:21:36
Hi! Sinds vandaag nieuw op dit forum en maar meteen mijn eerste post. Twee weken geleden de Himedia Q5 PRO gekocht en zeer tevreden over zowel de beeldkwaliteit als het geluid. Speelt alles tot nu toe af, zonder problemen. Het android systeem werkt feilloos en snel. Aanrader!

Ja mooi speelgoed hé  ;D

Ik hoorde dat er vandaag weer een aantal HiMedia spelers worden verstuurd, dus morgen zullen er hier weer een paar blij worden  :headbanging:
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

skunk

Quote from: HereIsTom on February 21, 2017, 20:20:22
Ja mooi speelgoed hé  ;D

Ik hoorde dat er vandaag weer een aantal HiMedia spelers worden verstuurd, dus morgen zullen er hier weer een paar blij worden  :headbanging:

en één van de gelukkig ben ik  :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

Hopen dat mijn vrouw morgen thuis is anders wordt het donderdagavond installeren en gebruiken :headbanging:
Woonkamer | Sony kd-49xh9505  | Panasonic dp-ub424 |Marantz SR5011 | teufel ultima 40 mk2 - 20 mk2 - UL 40 C MK2 | Nvidia Shield | Delta box |

destroyer2usa

Quote from: skunk on February 21, 2017, 20:23:13
en één van de gelukkig ben ik  :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

Hopen dat mijn vrouw morgen thuis is anders wordt het donderdagavond installeren en gebruiken :headbanging:

Proficiat. :clapping: :clapping:

Heb hem nu ook haast 1 jaar staan en werkt inderdaad als een zonnetje, met imprex engine OFF levert ie een fabuleus plaatje en problemen heb ik verder niet.

Is lekker snel opgestart en ook weer snel uit en Kodi 16.1 werkt uitstekend met de add-ons die ik gebruik.

stevefilmfreak54

Quote from: destroyer2usa on February 21, 2017, 23:30:09
Proficiat. :clapping: :clapping:

met imprex engine OFF levert ie een fabuleus plaatje en problemen heb ik verder niet.


Heb dit ook net gedaan, bij mij stond IMPREX ENGINE ON, heb deze instellingen gevolgd:

1. Launch a movie and turn on Impex if its not already
2. Go to Settings -> More -> Advance options and select "SDR" under "TV HDR Mode"
3. Launch a movie and turn off Impex completely
4. Head back to Advance options and select either "Auto" or "HDR10" if your TV supports it

gr, Steve
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

stevefilmfreak54

Quote from: stevefilmfreak54 on February 22, 2017, 14:29:52
Heb dit ook net gedaan, bij mij stond IMPREX ENGINE ON, heb deze instellingen gevolgd:

1. Launch a movie and turn on Impex if its not already
2. Go to Settings -> More -> Advance options and select "SDR" under "TV HDR Mode"
3. Launch a movie and turn off Impex completely
4. Head back to Advance options and select either "Auto" or "HDR10" if your TV supports it

gr, Steve

Bij het uitzetten van Impex engine, 1ste drie op OFF/UIT zetten
sharpness op 50
volgende drie op OFF/UIT zetten
HDR Sat ook op 50
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

gonus

Iemand ervaring met het aankopen van de Himedia Q10 Pro of Q5 Pro bij Bol.com? En dan met name welke firmware en Android versie erop geïnstalleerd staat?

frankp

Geen ervaring, maar je kan vrij makkelijk zelf de updates doen naar de nieuwste fw/android. (zie forum van Futeko voor stap voor stap uitleg)