Himedia Q10 Pro Review

Started by skank1, April 21, 2016, 08:55:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

wolfkampf

#350
Ik heb de q5 vandaag binnen gekregen en aangesloten,
Als ik eerlijk ben is dit nog niet echt mijn ding.  Ik wil gewoon heel simpel een film kijken en niet zoals ppeter meld film voor film aan te moeten klikken om goede kwaliteit op te zoeken. En zoals ik las heb je met real debrid wel goede kwaliteit maar nog geen dts hd en dolby hd en dan daarbij moet je weer een betaalde account aanmaken.
Ook mis ik een druk op de knop om subtitle te downloaden bij mijn eigen films vanaf mijn harde schijf.

Via welke addons kijken jullie de films en series? Iemand verdere tips suggesties bij mijn problemen?
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

HereIsTom

#351
Quote from: wolfkampf on December 24, 2016, 17:21:08
Ik heb de q5 vandaag binnen gekregen en aangesloten,
Als ik eerlijk ben is dit nog niet echt mijn ding.  Ik wil gewoon heel simpel een film kijken en niet zoals ppeter meld film voor film aan te moeten klikken om goede kwaliteit op te zoeken. En zoals ik las heb je met real debrid wel goede kwaliteit maar nog geen dts hd en dolby hd en dan daarbij moet je weer een betaalde account aanmaken.
Ook mis ik een druk op de knop om subtitle te downloaden bij mijn eigen films vanaf mijn harde schijf.

Via welke addons kijken jullie de films en series? Iemand verdere tips suggesties bij mijn problemen?

Helaas is het met geen enkele mediaspeler mogelijk om met één druk op de knop een film of serie te kijken.
Het enige dat ik je dan kan aanraden is een abonnement op Netflix en Videoland.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

wolfkampf

Quote from: HereIsTom on December 24, 2016, 19:10:07
Helaas is het met geen enkele mediaspeler mogelijk om met één druk op de knop een film of serie te kijken.
Het enige dat ik je dan kan aanraden is een abonnement op Netflix en Videoland.
Dat begrijp ik. Ik kom van de mede8er af en ik heb totaal geen bezwaar om mijn eigen films te downloaden. Bij de mede8er maakte ik wel heel veel gebruik van de ondertiteling knop. Kan dat ook met de q5 (met mijn eigen films vanaf harde schijf)
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

ilankroon

Quote from: frankp on December 21, 2016, 21:54:37
Een reset (factory default) kan je uitvoeren via het setting menu van android.

Veel interessante info, patches en updates zijn trouwens te vinden op het supportforum van Futeko.

Hoi,
maar bij een reset moet ik dan alle add-ons opnieuw installeren?

ppeter

Quote from: wolfkampf on December 24, 2016, 19:42:30
Dat begrijp ik. Ik kom van de mede8er af en ik heb totaal geen bezwaar om mijn eigen films te downloaden. Bij de mede8er maakte ik wel heel veel gebruik van de ondertiteling knop. Kan dat ook met de q5 (met mijn eigen films vanaf harde schijf)

Met de Himedia kan je eigen content afspelen met Kodi en subtitle bijplaatsen.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

frankp

@ilankroon
Yep, factory-reset betekent alles kwijt.

wolfkampf

Om bij stap 1 te beginnen moet ik de himedia juist instellen.
Nu wil ik graag de juiste resolutie instellen. Als ik kies voor 2160p 60hz kan niet meer kiezen uit ycbcr 4:4:4 10b .
Welke moet ik dan hebben?

als ik kies voor de 2160p 60 hz instellingen in de himedia  en ik zet dan gewoon een 1080p film op en ik kijk bij de Epson in de informatie dan zegt hij dat hij een resolutie heeft van : 3840 x 2160 p dat is dan toch helemaal niet juist?

En voor het geluid moet ik helaas werken via optisch omdat mijn receiver wel 4K maar geen hdr kan doorgeven.  Waar moet ik de spdif op instellen? Pcm of raw

Is er een link waarbij uitgelegd word hoe je het beste eigen bestanden kan afspelen in kodi en hoe je de ondertiteling bij kunt voegen en afbeeldingen bij je eigen films kan voegen?
Kodi is geheel nieuw voor mij en ik kan er nog niet echt wijs uit worden.
Ik ben echt een newbie en probeer alles zo correct mogelijk in te stellen vandaar mijn vragen  :alien:
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

frankp

Wat bedoel je met dat je receiver wel 4K maar geen HDR kan doorgeven i.c.m. met het geluid. Dat heeft toch niks met elkaar te maken?
Je kan alles via HDMI naar je receiver laten lopen, alles vanuit de Himedia in RAW naar je receiver laten sturen en die maakt er dan zelf wel iets van.
(als je een 4K receiver hebt, kan ie ook de HD geluidsformaten aan)

Mbt het instellen van Kodi zou je je eens in moeten lezen op kodi.wiki of het kodi forum.

Ik zelf heb een Plex media server draaien en de Plex plugin voor Kodi en die zorgen er samen voor dat covers en subs worden toegevoegd.

wolfkampf

Quote from: frankp on December 26, 2016, 09:51:20
Wat bedoel je met dat je receiver wel 4K maar geen HDR kan doorgeven i.c.m. met het geluid. Dat heeft toch niks met elkaar te maken?
Je kan alles via HDMI naar je receiver laten lopen, alles vanuit de Himedia in RAW naar je receiver laten sturen en die maakt er dan zelf wel iets van.
(als je een 4K receiver hebt, kan ie ook de HD geluidsformaten aan)

Mbt het instellen van Kodi zou je je eens in moeten lezen op kodi.wiki of het kodi forum.

Ik zelf heb een Plex media server draaien en de Plex plugin voor Kodi en die zorgen er samen voor dat covers en subs worden toegevoegd.
Mijn reciever (pioneer vsx 924) heeft wel hdmi 2.0 uitgang maar niet de 2.0a. Dus als ik ook hdr bestanden wil kijken moet ik mijn hdmi kabel rechtstreeks in mijn projector drukken en niet via de pioneer laten lopen. Dus dan moet ik het geluid wel via optical laten lopen.

Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

wolfkampf

Om even terug te komen op de settings van de himedia.
Nu las ik dat de himedia automatisch de juiste resolutie toont,  als ik hem aansluit geeft hij bij mij ook netjes 1080p 60hz weer in de settings van de himedia (niet in kodi)
Ik heb natuurlijk ook geen native 4k speler maar als ik onder deze settings een 4k film afspeel geeft hij onder de Epson informatie knop bij de resolutie aan dat het om een 1080p film gaat ipv een 2160p.
Verander ik de resolutie in de settings van de himedia dan geeft hij tijdens een 4k film wel netjes weer dat het om een 2160p film gaat MAAAR nu komt het. Als ik deze settings gebruik in de himedia kan ik niet meer kiezen voor ycbcr 4:4:4

Dus ik weet niet zo goed wat ik met deze settings moet.  Via Google kom ik er niet uit vandaar hier mijn vragen.
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

HenkJan

Quote from: frankp on December 26, 2016, 09:51:20
Wat bedoel je met dat je receiver wel 4K maar geen HDR kan doorgeven i.c.m. met het geluid. Dat heeft toch niks met elkaar te maken?
Je kan alles via HDMI naar je receiver laten lopen, alles vanuit de Himedia in RAW naar je receiver laten sturen en die maakt er dan zelf wel iets van.
(als je een 4K receiver hebt, kan ie ook de HD geluidsformaten aan)

Mbt het instellen van Kodi zou je je eens in moeten lezen op kodi.wiki of het kodi forum.

Ik zelf heb een Plex media server draaien en de Plex plugin voor Kodi en die zorgen er samen voor dat covers en subs worden toegevoegd.
ik las half december een bericht op de site van Kodi dat er een Plex addon was voor betalende Plex klanten. Klopt het dat jij die gebruikt? Wat zijn de voordelen met het gebruik van de Plex addon ten opzichte van alleen Kodi?
Ik overweeg met mijn mediaspeler (vermoedelijk met Kodi). Om van mijn nas een Plex-server te maken en dan via Kodi alles af te gaan spelen. Alleen weet ik dus niet het voordeel van gewoon met de mediaspeler en Kodi vanaf een share op mijn nas af te gaan spelen.

frankp

De plex addon is gratis, dus ook als je geen plex-pass hebt. Ik gebruik de PlexKodiConnect addon.

Plex gebruiken vind ik vooral handig met het kijken van series, omdat de server centraal bijhoudt welke afleveringen je hebt gekeken, ongeacht via welk apparaat je hebt gekeken (ik kijk bijvoorbeeld via tv en via de himedia).

HenkJan

Ik wist niet dat hij gratis was. Meende dat ze op de site vermelden dat hij voor betalende Pass gebruikers is.
Ik gebruik Plex nu verder niet (ooit eens als test geïnstalleerd) en kijk ook nog niet op meerdere devices. Mijn nas is ook niet krachtig genoeg om te transcoden, alleen streamen.

wolfkampf

Quote from: ppeter on December 25, 2016, 20:00:36
Met de Himedia kan je eigen content afspelen met Kodi en subtitle bijplaatsen.
Ik speel nu eigen content af via kodi maar ik kan nergens de ondertiteling downloaden.
Hoe heb jij de resolutie van de himedia afgesteld? Aangezien jij ook een tw9300 hebt.
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

michael.reynaers

https://youtu.be/WwhQNFt8UWI .

Hier is al vanalles uitgelegd  voor bepaalde dingen in te stellen in kodi , hier maakt hij wel de bibliotheek aan voor films voor een addon je moet nu wel specto nemen in plaats van genesis deze gaat niet meer . En voor ondertiteling opensubtitles by opensubtitles voor de originele opensubtitles moet je een account aan maken .
Je kunt ook een building erop zetten kaosbox heet deze dan word alles voor u gedaan in het nederlands.

wolfkampf

 :nopompom: ik ben er werkelijk best flauw van aan het worden, nu krijg ik allemaal dubbele hoesjes van mijn eigen films, pakt de verkeerde hoesjes voor series, krijg geen ondertiteling bij mijn eigen content zelfs al speel ik ze af in kodi, heeel veel films die ik test via verschillende addons zijn net zo beroerd van kwaliteit ik kan geen goede addon vinden voor minimaal 1080p films, alles in stereo geluid (behalve mijn eigen films van mijn harde schijf) automatische ondertiteling bij voegen wil niet ik moet eerst handmatig de titel invoeren.

het liefste heb ik gewoon een eenvoudige mediaspeler zoals mijn mede8er maar dan een die 4k hdr aankan zonder al die addons en kodi
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

michael.reynaers

Als je exodus pakt heb je toch redelijk kwaliteit pak wel de 1080 streams voor 5.1 geluid ga je rd account moeten nemen . Of de more power addon deze staat in de phoenix addon hier staan sommige films met 5.1 geluid

michael.reynaers

Voor ondertiteling moer je bij de kodi instellingen zijn alles op nl zetten en vanonder ergens kun je de addon instellen welke je wilt en automatisch  downloaden aanvinken

wolfkampf

Quote from: michael.reynaers on December 27, 2016, 16:15:17
Voor ondertiteling moer je bij de kodi instellingen zijn alles op nl zetten en vanonder ergens kun je de addon instellen welke je wilt en automatisch  downloaden aanvinken
dit heb ik allemaal aanstaan maar hij vind niks, bij handmatig zoeken dan weer wel. behalve bij mijn eigen content dan heb ik deze mogelijkheid niet.
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

wolfkampf

#369
Quote from: michael.reynaers on December 27, 2016, 16:12:44
Als je exodus pakt heb je toch redelijk kwaliteit pak wel de 1080 streams voor 5.1 geluid ga je rd account moeten nemen . Of de more power addon deze staat in de phoenix addon hier staan sommige films met 5.1 geluid
haha ja maar ik ga absoluut niet voor 'redelijke' kwaliteit, dan kan ik ook wel een school beamertje aan mijn muur hangen als ik zelf download ga ik ook voor de 50g bluray bestanden en pak ik ook niet de cam versies
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

michael.reynaers

Voor eigen video toe te voegen  ga naar video  . Video toevoegen.  Map selecteren waar ze staan dus geen video zelf aanduiden . Op ok duwen dan krijg je de vraag wat het is film of series dus hier aanduiden wat het is informatie addon aanduiden imdb ofzo alles in nl zetten ook bij de extra settings en altijd ok aanduiden.  En video weergegeven in bibliotheek ook aanvinken als laatste op ok duwen en bibliotheek word aangemaakt.  Voor serie doe je hetzelfde.

wolfkampf

Quote from: michael.reynaers on December 27, 2016, 16:21:26
Voor eigen video toe te voegen  ga naar video  . Video toevoegen.  Map selecteren waar ze staan dus geen video zelf aanduiden . Op ok duwen dan krijg je de vraag wat het is film of series dus hier aanduiden wat het is informatie addon aanduiden imdb ofzo alles in nl zetten ook bij de extra settings en altijd ok aanduiden.  En video weergegeven in bibliotheek ook aanvinken als laatste op ok duwen en bibliotheek word aangemaakt.  Voor serie doe je hetzelfde.
hij ziet mijn "map " niet, waarschijnlijk gevalletje van harde schijf anders formateren
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

michael.reynaers

Ik kijk ook op een 100 inch scherm en kijk ook eigen mkv s
En via exodus.  En ik vind het wel goed   . Bij de laatste nieuwe films is er nog geen degelijke kwaliteit maar dan moet je even wachten .
En zet kodi eens eerst op je pc om dingen uit te testen hoe bepaalde dingen juist moeten en als daar lukt is het makkelijker om het naderhand op q10 uit te voeren .
Maar de film toevoegen en de ondertiteling moet gaan en het werkt perfect .
ik weet niet waar je hem gekocht hebt maar zei moeten u er ook mee kunnen helpen.
En als het je lukt zou ik kodi even resetten en alles te goei zetten .

michael.reynaers

Verborgen bestanden weergegeven  moet je aanvinken bij de instellingen.  In welk formaat je harde schijf moet staan weet ik niet moet je even opzoeken ik werk via een nas

michael.reynaers

Bij exodus 1080 films zijn echt geen camera versie s er kan er wel één  tussen zitten maar begin gewoon van boven af .
En als ik eene heb waar ik blokjes zie pak ik een andere