Himedia Q10 Pro Review

Started by skank1, April 21, 2016, 08:55:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Raymond187

Te snel willen releasen vanwege de concurrentie.

skank1

Ik had hier al van in het begin vertrouwen in.. Maarja...
Vandaar dat ik ook wat stiller ben op het forum...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Akosoft

Alsof het een wedstrijd is...:) 

Gewoon mooi dat hij 23.9 nu ook doet. Dat wil iedereen toch gewoon dat je aankoop werkt, welke je ook gekocht hebt....  8)

keeskloon

Hallo  allemaal ik heb nu een paar dagen de Himedia Q10pro in gebruik en bevalt mij goed maar heb een vraagje als je kodi opent dan heb je bij alles een soort cover art zoals yadis maar als je via het hoofdmenu de mediaspeler opent en via je harddisk een film opent dan niet. is daar soms ook een app voor te krijgen dat je via de mediaspel ook cover arts zoals bij yadis kan krijgen want dat mis ik wel.
Woonkamer:Marantz SR7015/Marantz NA7004/Fronts Dali Zensor7/Rear Dali Zensor5/Dali Zensor Vocal/Dolby Atmos Dali Alteco C1 4X/5.2.4/Sub SVS SB-3000 & SVS SB1000/Oppo UDP 203/Nvidia Shield Pro 2019/Zidoo 1000 Pro/LG Oled 65 G1 RLA /Ziggo Next mediabox/Synology 1019+/Synology 1517+

HereIsTom

Je kunt je harddisk toch ook via Kodi benaderen.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

keeskloon

Quote from: HereIsTom on August 23, 2016, 23:06:34
Je kunt je harddisk toch ook via Kodi benaderen.

Ik zou niet weten hoe kan het nergens vinden.
Woonkamer:Marantz SR7015/Marantz NA7004/Fronts Dali Zensor7/Rear Dali Zensor5/Dali Zensor Vocal/Dolby Atmos Dali Alteco C1 4X/5.2.4/Sub SVS SB-3000 & SVS SB1000/Oppo UDP 203/Nvidia Shield Pro 2019/Zidoo 1000 Pro/LG Oled 65 G1 RLA /Ziggo Next mediabox/Synology 1019+/Synology 1517+

Marco66

Quote from: keeskloon on August 24, 2016, 08:53:59
Ik zou niet weten hoe kan het nergens vinden.

In Kodi Video-Bestanden-Locatie Toevoegen, bladeren naar je harde schijf.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

keeskloon

Quote from: Marco66 on August 24, 2016, 09:21:03
In Kodi Video-Bestanden-Locatie Toevoegen, bladeren naar je harde schijf.

Marco
Dank je wel is gelukt.
Woonkamer:Marantz SR7015/Marantz NA7004/Fronts Dali Zensor7/Rear Dali Zensor5/Dali Zensor Vocal/Dolby Atmos Dali Alteco C1 4X/5.2.4/Sub SVS SB-3000 & SVS SB1000/Oppo UDP 203/Nvidia Shield Pro 2019/Zidoo 1000 Pro/LG Oled 65 G1 RLA /Ziggo Next mediabox/Synology 1019+/Synology 1517+

Carvers

#158
Speler sinds een week in huis. Beeld is super. Geen storingen in de 23,976 mkv's. Heb nu mijn Tvix 6500a in de slaapkamer. Echter ik krijg 1 instelling niet voor elkaar. Mijn beeld loopt via hdmi naar mijn Samsung plasma tv, mijn geluid via toslink spdif naar mijn yamaha receiver RX V1700. De gewone mediaplayer speelt alles prima af. Geluid loopt netjes via de receiver. Echter via Kodi Jarvis met Streamnu krijg ik geen geluid over mijn surround boxen. Ook youtube ed loopt het geluid niet over mijn receiver. Wel geluid via mijn tv als ik wil via hdmi. Dat klinkt echter voor geen meter. Wie heeft een instellingstip?

HereIsTom

Heb je bij Settings > Playback de SPDIF output op Auto of RAW staan, anders daar even proberen.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

HereIsTom

Sorry zie nu dat het in Kodi is, dan moet je in Kodi naar System > System > zet daar onderaan bij Settings level op Advanced.
Audio output > Number of Channels 5.1, 7.1, etc.
En dan verder daaronder alles instellen naar je audio systeem.
Enable Passthrough
Dolby Digital (AC3) capable receiver: Selecteren
DTS Capable receiver: Selecteren
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Carvers

Quote from: HereIsTom on August 28, 2016, 12:44:47
Sorry zie nu dat het in Kodi is, dan moet je in Kodi naar System > System > zet daar onderaan bij Settings level op Advanced.
Audio output > Number of Channels 5.1, 7.1, etc.
En dan verder daaronder alles instellen naar je audio systeem.
Enable Passthrough
Dolby Digital (AC3) capable receiver: Selecteren
DTS Capable receiver: Selecteren

Ik heb hem gevonden. Je moest op audiouitgang gaan staan en dan pijltje naar links, zodat scherm naar rechts gaat (lekker handig). Dan op expert of geavanceerd zetten en dan bovenvermelde instellingen wijzigen, thx.

wim74

#162
Ik heb een vraagje, momenteel heb ik een Dune HD Base 3D, maar de Himedia Q10 Pro lijkt me ook wel wat.
Nu is mijn vraag ga ik er daadwerkelijk mee op vooruit of kan ik beter nog de Dune speler aanhouden?

Met de Dune speler heb ik nu alles wel mooi op orde met bv een programma als Yadis, deze q10 pro zou de hoesjes van films op mijn hd automatisch op zoeken?
Werkt de Q10 Pro ook met een Bose v25 systeem, de Dune namelijk wel...

Zijn  misschien domme vragen, maar ik ben ook geen expert!

Carvers

Quote from: wim74 on August 28, 2016, 18:13:42
Ik heb een vraagje, momenteel heb ik een Dune HD Base 3D, maar de Himedia Q10 Pro lijkt me ook wel wat.
Nu is mijn vraag ga ik er daadwerkelijk mee op vooruit of kan ik beter nog de Dune speler aanhouden?

Met de Dune speler heb ik nu alles wel mooi op orde met bv een programma als Yadis, deze q10 pro zou de hoesjes van films op mijn hd automatisch op zoeken?
Werkt de Q10 Pro ook met een Bose v25 systeem, de Dune namelijk wel...

Zijn  misschien domme vragen, maar ik ben ook geen expert!

Goede speler. Zolang je alleen films afspeelt, zou ik bij de Dune blijven. Tenzij je ultimate 4k wil.

wim74

Quote from: Carvers on August 28, 2016, 19:13:59
Goede speler. Zolang je alleen films afspeelt, zou ik bij de Dune blijven. Tenzij je ultimate 4k wil.

Ik wil wel 4K maar welke bestanden zijn 4k, is dat Ultra HD?

HereIsTom

Quote from: wim74 on August 28, 2016, 20:01:26
Ik wil wel 4K maar welke bestanden zijn 4k, is dat Ultra HD?
Ja 4k is Ultra HD en kun je afspelen met de HiMedia Q10 Pro.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

HJ

Quote from: HereIsTom on August 28, 2016, 12:44:47
Sorry zie nu dat het in Kodi is, dan moet je in Kodi naar System > System > zet daar onderaan bij Settings level op Advanced.
Audio output > Number of Channels 5.1, 7.1, etc.
En dan verder daaronder alles instellen naar je audio systeem.
Enable Passthrough
Dolby Digital (AC3) capable receiver: Selecteren
DTS Capable receiver: Selecteren
Dit niet helemaal correct dacht ik.
Je hoeft alleen de passthrough aan te geven. Het aantal kanalen maakt dan niet uit. Die zijn van belang als de mediadpeler het geluid gaat decoderen.

HereIsTom

Wordt wel aangeven door HiMedia/Futeko;

1. SYSTEM - Settings - System - Audio output:

Switch Kodi settings to Expert (bottom left of settings screens)

then..:

Number of channels : 5.1
Enable passthrough : CHECK
Dolby Digital capable receiver: CHECK
DTS capable receiver: CHECK
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

michael.reynaers

Hoe moet nl ondertiteling  downloaden bij gebruik van de wrapper. 
Ik krijg alleen engelse  .

wim74

Quote from: michael.reynaers on September 16, 2016, 11:59:01
Hoe moet nl ondertiteling  downloaden bij gebruik van de wrapper. 
Ik krijg alleen engelse  .

Dat is bij mij hetzelfde verhaal, ik zou het ook graag weten.
Ook heb ik wat HD's aangesloten op de himedia maar ik krijg regelmatig dubbele hoesjes in mijn bibliotheek van mijn eigen films. Hoe kan ik dit het
beste oplossen?

wim74

Nog een vraagje in mijn bibliotheek in kodi heb ik de hoesjes staan van mijn films, uitgesloten van bibliotheek updates. Maar telkens weer krijg ik dan film niet meer beschikbaar en dubbele hoesjes.
Is er een manier om de bibliotheek goed vast te zetten zonder dat deze bij elke omzetting weer dezelfde problemen geeft als hierboven.

Ook irritant is dan dat die niet beschikbare hoesjes van film niet vanzelf verwijderen maar dat je dit handmatig 1 voor 1 moet doen. Ik heb mijn hd's op deze manier aangesloten, eenmaal interne HD en in de USB 3.0 heb ik een usb splitter waaraan ik ook nog 3 externe hd's heb aangesloten. Misschien zijn mijn instellingen of aansluitingen niet goed?


HereIsTom

Waarschijnlijk wil je films van een harde schijf afspelen?
Dan kun je in Kodi een persoonlijk map aanmaken, in dit filmpje kun je zien hoe;

https://youtu.be/gv7UaNyMTw0
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Marco66

Weet iemand of de Q10 Pro gelijktijdig audio over de hdmi en spdif kan uitsturen?
Hdmi gaat nml naar de tv en spdif naar mijn versterker.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

wim74

Quote from: Marco66 on September 21, 2016, 18:09:33
Weet iemand of de Q10 Pro gelijktijdig audio over de hdmi en spdif kan uitsturen?
Hdmi gaat nml naar de tv en spdif naar mijn versterker.

Marco

Bedankt voor je reactie, ik heb toch maar gekozen voor een andere mediaspeler waarmee ik wat meer bekend ben.

HereIsTom

Quote from: Marco66 on September 21, 2016, 18:09:33
Weet iemand of de Q10 Pro gelijktijdig audio over de hdmi en spdif kan uitsturen?
Hdmi gaat nml naar de tv en spdif naar mijn versterker.

Marco

Ja dat kan, maar als je audio via SPDIF naar versterker gaat, dan heb in principe geen audio nodig via HDMI, maar alleen beeld naar TV.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W