Himedia Q10 Pro Review

Started by skank1, April 21, 2016, 08:55:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

michael.reynaers

http://www.himediastore.nl/himedia-q10-pro.html
Nieuwe site en officiële verdeler voor himedia in België en Nederland met een paar extra dingen bij  is wel iets duurder maar je krijgt er een flymouse bij en alles geïnstalleerd. En een Nederlandse helpdesk voor al je vragen.
Heb mijne daar ook besteld maar moet hem nog aansluiten ,  nog geen tijd gehad 😓

HereIsTom

Vandaag komt er nieuwe firmware uit voor de Himedia Q10 Pro en Q5 Pro;

http://www.futeko.com/newforum/index.php?topic=1045.0


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Akosoft

Mooi, maar 2. Local playback optimized, 23.976 source output improved geeft mij nog steeds niet het vertrouwen dat 23.9 echt perfect werkt?. Hoop het wel voor de bezitters.

Carvers

Inderdaad, er staat improved, had gehoopt fixed. Wacht nog even met deze speler aan te schaffen want al mijn materiaal is in 23,...

destroyer2usa

Quote from: Carvers on July 16, 2016, 14:48:06
Inderdaad, er staat improved, had gehoopt fixed. Wacht nog even met deze speler aan te schaffen want al mijn materiaal is in 23,...


23.976 werkt silky smooth na install van deze firmware op mijn tv..

Tevens pakt ie nu ook de settings aanpassingen van de Imprex video engine bij SDR mode.

Enige probleem wat blijft zie ik de colourbanding met UHD HDR content zoals de Sony camp HDR demo die rechtstreeks op mijn tv prefect werkt in 10 bit maar via deze player nog steeds colour banding in de blauwe lucht geeft.

Morgen nog eens verder testen in HDR met de aanpassing van de colourspace settings.

michael.reynaers

Even een vraagje als je de firmware installeert ben je dan al je instellingen kwijt op het apparaat en of bij kodi ?

destroyer2usa

Quote from: michael.reynaers on July 17, 2016, 09:36:57
Even een vraagje als je de firmware installeert ben je dan al je instellingen kwijt op het apparaat en of bij kodi ?

Men een clean install wel, schijnbaar kun je de 1.03 ook updaten met deze versie via het menu. Dan behoudt je de wel instellingen.

Ik doe zelf altijd clean install en aangezien ik die Kodi toch niet gebruik heb ik daarna de instellingen zo weer aangepast.

MuTe

Nieuwe firmware is nu ook via de Online update te installeren in het menu.

HereIsTom

Quote from: MuTe on July 18, 2016, 21:29:15
Nieuwe firmware is nu ook via de Online update te installeren in het menu.

Maar de vraag is werkt hij ook goed en welke verschillen merk je?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

destroyer2usa

Quote from: HereIsTom on July 18, 2016, 22:30:12
Maar de vraag is werkt hij ook goed en welke verschillen merk je?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

23.976 stottert...heb nu 24 hertz op Off gezet en output 60 hz, dan loopt ie wel soepel...


Mijn Dune is nog steeds de speler voor 23.976 hz content, zeg dan maar al mijn content.......

Benieuwd of ze dat ooit nog gefixed krijgen..schijnt op de vorige modellen ook nog steeds niet goed te werken...

konijntje

Quote from: destroyer2usa on July 18, 2016, 23:14:58
23.976 stottert...heb nu 24 hertz op Off gezet en output 60 hz, dan loopt ie wel soepel...

Je gaf eerder aan dat het wel werkte met de nieuwe firmware?


Sent from my iPhone using Tapatalk

destroyer2usa

Quote from: konijntje on July 19, 2016, 23:08:05
Je gaf eerder aan dat het wel werkte met de nieuwe firmware?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Klopt...ik bleek de vlag te vroeg te hebben gezwaaid, sorry.

Ik zie ook zo nu en dan een vreemde doorschijnende bruinachtige band aan de rechterkant van het beeld, welke ik niet heb als ik dezelfde content afspeel op mijn Dune.

Kortom als je geen haast hebt zou ik on hold gaan qua aanschaf van deze mediaspeler.

Die imprex engine doet wel prima zijn werk mits je de output op SDR zet...

Plaatje is dan beter als met de Dune, op de gememoreerde stutters na...

HereIsTom

Vreemd, ik heb nergens last van, bij mij speelt hij alles prima af!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

quantaca

Destroyer2usa heb je dezelfde problemen ook nog als je wel de kodi speler gebruikt ipv de interne speler?

chris-mc

hallo allemaal

Sinds 2 jaar heb ik een dune hd base 3d,ben er erg tevreden mee,maar de tv van de woonkamer
is naar de slaapkamer verhuist,en voor de woonkamer hebben we nu een LG uhd oled tv,nu wil
ik de dune naar ook naar de slaapkamer verhuizen.

zou de himedia q10 pro een goeie opvolger zijn?

ik werk overigens ook met een synology nas

HereIsTom

Ik kan je de Q10 Pro aanraden, ben er meer dan blij mee en hij is ideaal voor gebruik met een NAS.
Je kunt op verschillende manieren de Q10 Pro koppelen aan je NAS, via LAN (SMB), NFS en UPNP.
Het menu van het Media Center werkt heel handig!

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Shoalinmonk

Kan iemand mij vertellen of de Q10 ook Netflix en You tube kan afspelen in 4k?
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Akosoft

Geen 4k Netflix, max 480p. Youtube wel 4k.

Shoalinmonk

Quote from: Akosoft on August 11, 2016, 21:30:10
Geen 4k Netflix, max 480p. Youtube wel 4k.
Dus toch een nvidia? Of kan het nog komen dmv update, of ligt het aan de Netflix app. Want de himedia heeft toch de beste specs voor een mplayer tot nu toe ?
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

HereIsTom

#144
Het ligt aan de Netflix app, Netflix verkoopt gelimiteerd licencies.
Misschien dat in de toekomst HiMedia nog een overeenkomst krijgt met Netflix zodat 4k wel mogelijk wordt op de Q10 Pro.
Het aanbod van 4K content is op dit moment nog niet groot bij Netflix, dus het is maar hoe belangrijk je het vindt.
Inderdaad heeft de Q10 Pro op dit moment de beste specs.

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

destroyer2usa

Nieuwe firmware fixt eindelijk de 23.976 judder.

Kan ik de box eindelijk eens gaan gebruiken.

En vanavond ook gedaan en inderdaad alles werkt nu perfect incl 2160p HDR en output mogelijk in full range 4.4.4 10 bit in UltraHD.

Marco66

Quote from: destroyer2usa on August 17, 2016, 23:13:32
Nieuwe firmware fixt eindelijk de 23.976 judder.

Kan ik de box eindelijk eens gaan gebruiken.

En vanavond ook gedaan en inderdaad alles werkt nu perfect incl 2160p HDR en output mogelijk in full range 4.4.4 10 bit in UltraHD.

Gebruik je dan de kodi player of de Himedia Wrapper?
Gaat nu toch wel een serieuze kandidaat worden ieg.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

kroetie1

Quote from: Marco66 on August 18, 2016, 19:46:22
Gebruik je dan de kodi player of de Himedia Wrapper?
Gaat nu toch wel een serieuze kandidaat worden ieg.

Marco

3d mvc iso schijnt nog niet stutter vrij te zijn. Maar het gaat de goede kant op.
Naim unitiqute 2-Naim nap100- Pioneer KRP-600M-B&W CM5-B&W CMC-B&W PV1-B&W M1-Marantz SR6004-Dune prime-Xbox360-Lg oled 65E6

Raymond187

Quote from: destroyer2usa on August 17, 2016, 23:13:32
Nieuwe firmware fixt eindelijk de 23.976 judder.

Kan ik de box eindelijk eens gaan gebruiken.

En vanavond ook gedaan en inderdaad alles werkt nu perfect incl 2160p HDR en output mogelijk in full range 4.4.4 10 bit in UltraHD.
Nu is dit apparaat klaar voor gebruik  :thumbs-up:

Akosoft

Alleen ontgaat mij het waarom Himedia dit niet meteen out of the box voor elkaar had zoals alle andere serieuze concurrenten. Maar mooi dat het dan eindelijk werkt :)