Himedia Q10 Pro Review

Started by skank1, April 21, 2016, 08:55:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymen

#100
die is weer leeg   ;) ;) ;)
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

papaleo

#101
ARC is niet het enige conflict wat de Himedia Q10 Pro in mijn set geeft...
Wanneer ik in de 'settings' de displaysettings keuze op '2160P 60P' uitsturing kies,blijf het beeld vaak op zwart bij het afspelen van diverse 1080p en/of 4K content.
Wanneer ik de display setting degradeerd op bv 2160P 30P zet,speelt die wel alles af met beeld.

Dit euvel treed niet op wanneer ik de Q10 rechtstreeks aan mijn TV hang,dus zonder tussenkomst van de Marantz Pre...dus op een of ander manier is de samenwerking Himedia Q10 Pro icm de Marantz/Sony TV geen goede match.

Ik weet nu ff genoeg,de Q10 gaat deze week retour,daar zitten mij nog veel te veel bugs in,deze zullen in de toekomst waarschijnlijk wel weer opgelost gaan worden maar tot die tijd blijf ik voorlopig met mijn Shield verder spelen,deze had toch al mijn voorkeur want buiten dat de Q10 (Nu al) HDR kan afspelen,zijn er voor mij totaal geen pluspunten tov van de Shield te vinden,sterker nog... de Shield vind ik in alle aspecten gewoon de meest volwassen mediaplayer....ook al speel die 'nog' geen HDR content af,maar dat zal ook wel niet zo lang meer gaan duren.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Raymond187

Waarom zou hdr nu een must moeten zijn, terwijl het aanbod erg schraal is.

papaleo

Quote from: Raymond187 on June 15, 2016, 22:10:58
Waarom zou hdr nu een must moeten zijn, terwijl het aanbod erg schraal is.

Dat is zo,dat was ook niet de (hoofd)reden waarom ik deze Q10 waarschijnlijk wilde aanschaffen.
Er werd hier gezegd dat de PQ beter was tov de Shield die ik thuis heb staan,dus was ik wel benieuwd....nu,dat is pertinent niet zo ik heb ze nu naast elkaar kunnen vergelijken en de PQ is met wat ik gezien heb gelijk aan elkaar....ik zie daar geen verschil.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Raymond187

Zou me al verbazen als dergelijke MP een flink verschil in PQ zouden hebben, bedoel wat kosten die dingen nou. Daar mag je nmi echt geen wonderen van verwachten. Tenzij je eigen referentie my first sony is  :clapping:

Media zelf is nog de belangrijkste schakel in goeie PQ.

Akosoft

Totaal niet mee eens. Een goed huis kan niet op een slechte fundering staan.

Raymond187

Je MP is niet je fundering hoor, eerder de vloer. Het begint bij het bestand zelf. Als die al kudt is, dan kan de rest nog wel goed zijn, maar zal niet veel worden .

Akosoft


RexManning

#108
De Q5 gisteren binnen gekregen.

Verzending: Eerst kreeg ik een mail uit de pre-order dat ik word gemaild als het meer dan 2 dagen na 5 juni wordt verzonden. Dat gebeurde niet dus heb ik de klantenservice helaas zelf moeten mailen, waarop ze antwoorden dat het op de 13e was verstuurd. Dat was gebeurd in een goedkope papieren zak, dat had wat beter gekund qua verpakking overseas. Er zit ook een minikrasje op wat niet vanwege de verzending is gekomen (op de achterkant, bij het made in china logo, dat krijg ik er af-fabriek bij.)

Degelijkheid: Apparaat zelf komt "ok" over. Licht, wordt niet echt warm bij gebruik, gezien het krasje achterop verwacht ik niet dat de zilver coating echt degelijk is. Zeker de aan-uit knop komt behoorlijk goedkoop over. Ik vind het sowieso nogal een rammelend geheel (in tegenstelling tot verschillende nog goedkopere wdtv doosjes die ik heb gehad).

Afstandsbediening: is een drama. Ligt prima in de hand en de knoppen reageren ook fijn, maar een aantal zaken is onwijs irritant:
1. het werkt niet met kodi samen: de knop voor subtitles en audio werkt wel als je niet op kodi zit, maar binnen kodi kan je klikken wat je wil. Moet je alsnog het menu in om van subs of audiospoor te veranderen.
2. geen stopknop. WTF???? Hoe kan je dat nou weer vergeten...onwijs irritant.
3. er zit een gedeelte op om je tv te bedienen, maar nergens staat hoe je het kan instellen zodat dat ook werkt.
4. de nummers zijn niet ook om het alfabet mee te gebruiken. Andere afstandsbedieningen zijn bij dubbel klik of lang inhouden nog wel eens zo slim om bij bijvoorbeeld de 2 het abc te kunnen typen. Hier heb je dus niets aan als je zaken moet hernoemen of wilt browsen.

Out of the box: Naast een ongeïnspireerd eigen menu bij het opstarten, kwam het ook nog met een niet werkende Kodi install, die moest ik zelf dus nog eens downloaden en opnieuw installeren. Nogal een teleurstelling dat dat niet eens goed geregeld is.

Beeld/Geluid: ik vond de pq nogal voor verbetering vatbaar, maar wellicht is dat te calibreren, daar heb ik het niet lang genoeg voor getest. Echter speelde het alles netjes af wat ik heb. Reactiesnelheid was ook bijzonder goed, alhoewel het even wennen is dat bij spoelen de HiMedia even een paar tellen moet nadenken voor het beeld verder gaat.

Gebruik: Het is alweer ontkoppeld uit mijn systeem. De afstandbediening is echt ontzettend onhandig, maar dat is niet de voornaamste reden. En die heeft niet per sé met het apparaat zelf te maken, maar Kodi kan me niet bekoren (ik gebruikte 10 jaar geleden al xbmc, maar had gehoopt dat het wat makkelijker zou zijn geworden over de tijd, helaas vind ik het nog steeds een oerwoud aan onoverzichtelijke rommel). Aangezien die laatste reden niets met het apparaat zelf te maken heeft maar met alle gelijke os devices, zal ik er verder niet over uitweiden waarom ik niet met Kodi etc wil rommelen en de voorkeur geef aan plug and play.

Conclusie: Ik ga weer terug naar mijn oude wdtv, daar werkt alles tenminste wat intuïtiever (maar trager). Totdat er een soortgelijk plug and play device komt blijf ik daarbij (had de apple tv maar gewoon alle codecs in huis, dan was ik snel klaar...).  De Q5 gaat de deur uit naar iemand die een klein, snel en stil netflix apparaatje nodig heeft.
Naim nd5xs2/252/Supercapdr/250dr | Ovator S-400 | RNHP
Shure SE535se
----------------------------

Nooff

Nou nou, het draait dus toch nog allemaal uit op een fiasco? Gevalletje 'keep the hype alive'? Blij met m'n Shield als ik dit allemaal lees.

Raymond187

Op de vorige modellen had je ook geen stop knop op de AB. Zijn ze niet vergeten, denk alleen dat ze zelf niet weten waarvoor die knop op AB zitten :D :D

Als je plug & play wilt dan ka nje het beste ook gewoon een MP gebruiken, zonder Kodi. Kodi is voor mensen die meer eisen dan alleen een film/serie af te spelen.

skank1

Volledig oneens met bovenstaand verslag.
Ab werkt perfect binnen kodi enalde rest klopt ook niet.
Maar ik ben het een beetje zat om telkens te moeten verdedigen
Wie voor kodi openstaat is dit een toptoestel, niks te hype.
Wie niet voor kodi is, doe jezelf een pleasure en blijf dan ook weg van alle kodi toestellen en kom achterna niet klagen als je dit toch doet en geen weg weet.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Nooff

Quote from: skank1 on June 18, 2016, 12:27:44
Volledig oneens met bovenstaand verslag.
Ab werkt perfect binnen kodi enalde rest klopt ook niet.
Maar ik ben het een beetje zat om telkens te moeten verdedigen
Wie voor kodi openstaat is dit een toptoestel, niks te hype.
Wie niet voor kodi is, doe jezelf een pleasure en blijf dan ook weg van alle kodi toestellen en kom achterna niet klagen als je dit toch doet en geen weg weet.
Je hoeft helemaal niets te verdedigden? Tenzij je natuurlijk belanghebbende bent en aandelen in het bedrijf hebt ofzo, dan kan ik er nog wel in komen...

Voel je vooral niet geroepen alles te weerleggen, ik denk dat een ieder voor zichzelf prima een mening kan vormen op basis van gebruikerservaring.

papaleo

Aangezien de Q10 in kijn keten voor nodige problemen/conflicten zorgde is mijn Q10 is weer retour naar de dealer...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

holco

Heb al wat zitten spelen met de Q5 Pro (Kodi Jarvis 16.1 install) en vooralsnog ziet het er erg goed uit, hij genereert een erg mooi plaatje op mn Oled tv en Kodi is een openbaring qua mogelijkheden waar ik zeker nog 90% van moet ontdekken, btw mooi strak afgewerkt kassie ook, afstandsbediening had ik wel graag gezien met verlichte toetsen en een flymouse, iemand tips voor een alternatieve afstandsbediening?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

michael.reynaers

Misschien is dit is de Mele F10 Deluxe ik krijg binnen kort mijn q10 pro en deze zit erbij

ritchard

#116
Met hi-control op de telefoon kun je hem bedienden zonder de tv aan te hebben.
Een draadloze muis is ook fijn.
Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

HereIsTom

Quote from: RexManning on June 16, 2016, 11:47:44
De Q5 gisteren binnen gekregen.

<knip>
Ik ben het ook niet eens met dit verslag!
De afstandsbediening werkt hier wel goed en kan ik alles bedienen met Kodi.
Wel gebruik ik nu de Harmony Ultimate One, waarop de Q10 Pro prima geprogrammeerd is, omdat ik daarmee al mijn apparaten bedien.
En de nieuwste Kodi werkt hier juist perfect en kun je instellen zoals je 'm hebben wilt.
Ik vind de Q10 nu juist een van de beste mediaspelers die er momenteel zijn, hij speelt bij mij zowel beeld als geluid perfect af!

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

skank1

Quote from: HereIsTom on June 24, 2016, 16:58:54
Ik ben het ook niet eens met dit verslag!
De afstandsbediening werkt hier wel goed en kan ik alles bedienen met Kodi.
Wel gebruik ik nu de Harmony Ultimate One, waarop de Q10 Pro prima geprogrammeerd is, omdat ik daarmee al mijn apparaten bedien.
En de nieuwste Kodi werkt hier juist perfect en kun je instellen zoals je 'm hebben wilt.
Ik vind de Q10 nu juist een van de beste mediaspelers die er momenteel zijn, hij speelt bij mij zowel beeld als geluid perfect af!

Ik dacht even dat je mijn review bedoelde
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

HereIsTom

Quote from: skank1 on June 28, 2016, 17:14:47
Ik dacht even dat je mijn review bedoelde

Nee die is prima hoor, daarom had ik ook de Q10 Pro besteld.
Tot nu toe vind ik dit de beste mediaspeler die ik heb gezien.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Justin1988

#120
Na een tijdje mee hebben gekeken op dit forum op zoek naar een mediaspeler, heb ik me ook maar aangemeld.

Ik heb gisteren bij Futeko de Himedia Q10 Pro besteld. Mijn oog is op dit apparaat gevallen vanwege de grote hoeveelheid ondersteuning van codecs (HEVC) en HD-audio. Ik hoop hiermee de functies van mijn Onkyo HT-R494 versterker volledig te kunnen benutten en stiekem een beetje future-proof te zijn, al is dat vanwege de schappelijke prijs niet het belangrijkst. De mogelijkheid een 3,5 inch harde schijf aan te sluiten, vind ik overigens erg handig.

Met Kodi/Xbmc heb ik reeds jarenlange ervaring en heb ik een flinke bibliotheek op mijn oude desktop computer. Met de Q10 Pro wil ik de bibliotheek op de computer vervangen, omdat ik deze niet meer als mediaspeler in wil zetten. Waar ik echter geen ervaring mee heb, zijn Android mediaspelers en daarom ging mijn voorkeur in eerste instantie uit naar een mediaspeler met Windows 10. Dit zou echter minimaal een factor 2 duurder worden en daar had ik geen zin in. Ik ben met name benieuwd naar de gebruiksvriendelijkheid en snelheid (tov Kodi op mijn computer) en zal mijn bevindingen hier posten.

De bestelling staat nu op 'pre order' en ben benieuwd wanneer hij wordt geleverd.

holco

Mijn Q5 pro gaat vandaag retour, op zich niks mis mee maar de Nvidia Shield komt veel volwassener over en mag blijven.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

MuTe

#122
Zullen we anders dit forum gebruiken om elkaar feedback te geven over de werking van de HiMedia Q10 pro, en niet in discussie gaan waarom je dit apparaat wel of niet gaat aanschaffen?

Deze mooie review is een goede basis om zaken te bespreken zoals toekomstige firmware updates, known issues en bugs, en vragen m.b.t. de werking van de HiMedia Q10 pro in combinatie met KODI en de Wrapper.

Ik heb onlangs mijn AC Ryan PlayOn!HD ingeruild voor deze HiMedia Q10 pro. En na behoorlijk was gestoei heb ik eindelijk mijn Synology NAS kunnen benaderen via de Q10 pro. Dit ging nog helemaal niet zo eenvoudig, maar na wat speurwerk is het gelukt.
Om de password protected shares van je Synology NAS werkend te krijgen heb ik de de guest account op mijn NAS read only rechten gegeven op de shared folders zonder wachtwoord.

Bij het afspelen op de Q10 pro vielen mij 2 dingen op.

- Video_TS infrastructuur word niet herkent door de HiMedia player via wrapper in Kodi. De normale dvdplayer van Kodi speelt ze wel af.
- Foto's bekijken vanaf de HiMedia Media Center laat alles zien in landscape, en dus soms gedraaid terwijl ze op mijn NAS wel op portrait staan. Foto's via Kodi zijn wel goed gedraaid.

Verder ben ik tot nu toe dik tevreden. Heb al wat 720p series gekeken, en de microstutters zijn mij tot nu toe nog niet opgevallen.

HereIsTom

Ja is goed idee!
Das een mooie stap, heb lang geleden ook nog een Playon!HD gehad.

De 720p en 1080p spelen bij mij ook zonder problemen af.
Ik heb nu ook Trakt werkend en Real Debrid en dat werkt ook goed.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

konijntje

Quote from: MuTe on July 11, 2016, 12:51:20

Verder ben ik tot nu toe dik tevreden. Heb al wat 720p series gekeken, en de microstutters zijn mij tot nu toe nog niet opgevallen.

Veel hdtv series zijn ook geen 23,976 fps dus dan heb je dat probleem ook niet. Ik vind het ook een mooi apparaat maar het blijft onacceptabel dat je een mediaspeler maakt die de meest gebruikte framerate van films niet foutloos kan afspelen.


Sent from my iPhone using Tapatalk