Himedia Q10 Pro Review

Started by skank1, April 21, 2016, 08:55:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

Quote from: riwi on April 21, 2016, 22:10:38
Waar zit de like knop? :)

Bedankt voor de review. Helder mooi verhaal en de speler ziet er goed uit.

Wel jammer dat je eerst zelf de software eraf haalt en andere moet installeren. Die wrapper heeft dus voordelen en nadelen. Persoonlijk zou ik het gemis van die apps niet erg vinden, dus ik lees er geen nadelen van.

Danke je, maar zoals gezegd is de firmware nog erg jong, ik zie heel wat dingen ironed out komen
die software eraf halen hoeft niet he, ik wou gewoon enkel de laatste stable kodi
das juist het mooie van alles, door de wrapper gaat ook elke versie van kodi !!!!!!!!! gewoon kodi herinstalleren en de wrapper erover
tja het gemis van die apps is wel iets... maar veel apps gaan wel he, enkel die die eigenlijk ingewerkt zijn in de player van kodi gaan niet, omdat door die wrapper een externe speler ( de native himedia speler) aangesproken wordt
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

marz01

pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

destroyer2usa

Inderdaad prima review. :clapping:

Heb er ook een staan van batch 1 en hij blijft tijdens gebruik ook lekker koel en de ventilator is nauwelijks hoorbaar.

Ben er nog over aan het denken om die los te koppelen.

Ga toch geen interne HD plaatsen....

Draai alles via sata-dock middels usb 3.0 aansluiting en die werkt prima en is snel genoeg voor high bitrate 4k content.

Echt gebruikt heb ik hem helaas nog niet, omdat ik wacht op de nieuwe firmware die een dezer dagen zou komen waardoor 4K HDR 10 bit weer zou moeten werken...

Heb hier nl. al die amazon 4k series in HDR om te testen.

Moet nog even kijken of ik er ook nog een LG Oled 65E6V bij aanschaf zodat ik dolby vision kan draaien....

Gawain

#28
Ik kijk nog heel even de kat uit de boom, maar het ziet er heel veelbelovend uit :)

De Q5 pro lijkt een waardige vervanger/opvolger voor mijn Oppo 95. Ik wil alleen zelf niet teveel "klooien" met software, het moet gewoon meteen goed werken. Software update's via het internet door een druk op de knop is uiteraard geen probleem :)

Invader

Mooie review! En voor mij ook direct verbijsterend om vast te lezen dat 1080p23.976 nog microstutters oplevert. Dit is DE belangrijkste modus voor vrijwel al het beeldmateriaal. Ik begrijp werkelijk niet dat ze dit nog steeds niet in 1 keer goed kunnen doen. Mijn Q5 heeft ook nog steeds dit soort problemen en dan is het heel simpel, ik gebruik 'm gewoon helemaal niet.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

papaleo

Bedankt voor je review!

'Geen beeld met HDR 10 bit video wel audio '

Aangezien ik op dit moment met mijn nVidia Shield niet op een schopstoel zit en ik lees dat jij zelf nog geen 4k heb kunnen testen.,en dat HDR het (nog) niet doet ,blijf ik er nog ff van af... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

skank1

Nieuwe firmware wordt snel verwacht volgens futeko..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

mambo

#32
Hier wel 4K via een LG 65EF950V (HDR10 geschikt) scherm en ik kan het 'HDR zwart beeld wel audio' probleem bevestigen.
IMAGE        : LG OLED83C1
SOUND       : Denon AVC-X4700H | Cambridge Audio CXA-80 | DacMagic 200M | Alva Duo
SPEAKERS  : 5.1.4 Tannoy D700 fronts | D750 center | D300 surrounds | m1 heights | BK XXLS 400 subwoofer
MEDIA        : Pro-Ject X2 TT | Marantz SA8400 vM | Dune HD Pro Vision 4K Solo | Volumio streamer | XBOX Series X

papaleo

Quote from: mambo on April 22, 2016, 10:09:45
Hier wel 4K via een LG 65EF950V (HDR10 geschikt) scherm en ik kan het 'HDR zwart beeld wel audio' probleem bevestigen.
Dan zal de HDMI wel beperkt zijn tot 2.0 en (nog) niet 2.0a hebben...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

mambo

Er is wel HDMI 2.0a ondersteuning. Het is een issue met de release firmware versie, het werkte wel in een voorgaande versie zoals door o.a. Skank1 aangegeven.

Mijn post was meer om even aan te geven dat het ook op een weergever met volledige 10bit HDR10 ondersteuning gebeurt.

IMAGE        : LG OLED83C1
SOUND       : Denon AVC-X4700H | Cambridge Audio CXA-80 | DacMagic 200M | Alva Duo
SPEAKERS  : 5.1.4 Tannoy D700 fronts | D750 center | D300 surrounds | m1 heights | BK XXLS 400 subwoofer
MEDIA        : Pro-Ject X2 TT | Marantz SA8400 vM | Dune HD Pro Vision 4K Solo | Volumio streamer | XBOX Series X

michael.reynaers

Subtitle addon werkt niet  da vind ik toch een minpunt is dat alleen als je de wrapper installeerd ?  Wat is het verschil als ik kodi gebruik zonder de wrapper  of met .

holco

Bedankt voor je review skank1 :)

Op (nog) wat software puntjes na voor mij de ideale player  :pompom:

Meen ergens in jouw text (zie het nu niet meer) gelezen te hebben dat extern content alleen benaderd kan worden als deze vrij van wachtwoorden is, nu heeft Synology besloten met de laatste update dat een wachtwoord gebruik verplicht is  >:( als dit niet te omzeilen is zou dit voor mij een deal breker zijn.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

dennism

Quote from: holco on April 23, 2016, 09:32:31
Bedankt voor je review skank1 :)

Op (nog) wat software puntjes na voor mij de ideale player  :pompom:

Meen ergens in jouw text (zie het nu niet meer) gelezen te hebben dat extern content alleen benaderd kan worden als deze vrij van wachtwoorden is, nu heeft Synology besloten met de laatste update dat een wachtwoord gebruik verplicht is  >:( als dit niet te omzeilen is zou dit voor mij een deal breker zijn.

Dat viel mij ook al op, kan me dit eigenlijk niet voorstellen, anders is het wel een software blunder van de eerste klasse, en voor veel mensen inderdaad een dealbreaker verwacht. De Media players die ik installeer (voor mezelf en voor anderen) maken allemaal gebruik van Read-Only accounts zodat het per ongeluk deleten van media niet mogelijk is. Daarnaast is natuurlijk het niet toestaan van wachtwoorden totaal niet meer van deze tijd met malware als Cryptolockers die tegenwoordig ook al je netwerk kunnen afstruinen om je bestanden te gijzelen.

jvanhambelgium

Quote from: dennism on April 23, 2016, 10:02:30
Dat viel mij ook al op, kan me dit eigenlijk niet voorstellen, anders is het wel een software blunder van de eerste klasse, en voor veel mensen inderdaad een dealbreaker verwacht. De Media players die ik installeer (voor mezelf en voor anderen) maken allemaal gebruik van Read-Only accounts zodat het per ongeluk deleten van media niet mogelijk is. Daarnaast is natuurlijk het niet toestaan van wachtwoorden totaal niet meer van deze tijd met malware als Cryptolockers die tegenwoordig ook al je netwerk kunnen afstruinen om je bestanden te gijzelen.

Dealbreaker ? Gewoon NFS gebruiken.
Enkele klikken op je Synology NFS activeren, in RO-zetten en klaar.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

skank1

Quote from: michael.reynaers on April 23, 2016, 09:02:37
Subtitle addon werkt niet  da vind ik toch een minpunt is dat alleen als je de wrapper installeerd ?  Wat is het verschil als ik kodi gebruik zonder de wrapper  of met .

als je de wrapper gebruikt, dan gebruik je interne speler van himedia en niet die van kodi, waardoor je tijdens het afspelen met een andere gui zit en dus bv de sub addon niet werkt, 2 bemerkingen hierbij
- je hebt nog veel andere mogelijkheden om subs te hebben via je nas, server of gewoon direct bij de downloads incl nl subs ipv via je mediaplayer, is dus eigenlijk niet echt een issue
- zoals ik zei is er een kodi dev die mss alles mogelijk maakt binnen kodi en geen wrapper meer maar dat is afwachten en niet voor direct
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: dennism on April 23, 2016, 10:02:30
Dat viel mij ook al op, kan me dit eigenlijk niet voorstellen, anders is het wel een software blunder van de eerste klasse, en voor veel mensen inderdaad een dealbreaker verwacht. De Media players die ik installeer (voor mezelf en voor anderen) maken allemaal gebruik van Read-Only accounts zodat het per ongeluk deleten van media niet mogelijk is. Daarnaast is natuurlijk het niet toestaan van wachtwoorden totaal niet meer van deze tijd met malware als Cryptolockers die tegenwoordig ook al je netwerk kunnen afstruinen om je bestanden te gijzelen.

idd ofwl nfs dan ofwel via een workaround die er nu blijkbaar zou zijn... zie http://www.android-mediaplayer.de/index.php/Thread/1897-Tool-Auto-Mount-Multimedia-shared-folder-without-root-HImedia-Q5-3D4k/
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

dennism

#41
Quote from: jvanhambelgium on April 23, 2016, 11:13:56
Dealbreaker ? Gewoon NFS gebruiken.
Enkele klikken op je Synology NFS activeren, in RO-zetten en klaar.

Ik zelf gebruik ook NFS voor R/O, voor mij zelf zou dit ook zeker geen dealbreaker zijn. Ik ken er echter genoeg die hier niet aan willen, dan wel vanwege incompatibiliteit met Windows (geen zin om meerdere soorten shares te onderhouden, of er de kennis niet voor hebben), of ze willen voor de kinderen de share met geweld / horror / noem maar op enkel met password toegankelijk hebben wat met NFS niet direct gaat. Dus ja, voor een deel van de doelgroep (zeker zonder technische achtergrond) zie ik dit wel als mogelijke dealbreaker of in ieder geval een minpunt t.o.v. spelers die hier geen moeite mee hebben.

Uiteraard niet voor iedereen,maar laten we eerlijk zijn SMB authenticatie is nu niet direct een cutting edge techniek, als je software daar niet mee om kan gaan is dat imho op zijn best een flinke slordigheid die eigenlijk niet meer voor zou mogen komen in hedendaagse software die gebruik maakt / kan maken van SMB. 

Die workaround ziet er ook niet al te handig uit trouwens, als ik die even snel bekijk kan je als je workaround gebruikt denken dat je lokaal op je mediaplayer wat verwijderd (van de SD card), maar eigenlijk gooi je dan de complete inhoud van je share weg.  Kan het mis hebben, heb er namelijk niet heel uitgebreid naar gekeken, maar het ziet er op zijn niet zonder risico uit, en zeker niet als iets waar de gemiddelde thuisgebruiker gebruik van zou moeten maken. 

skank1

waarom zou jne eigenlijk een map met fims een paswoord op zetten?????????????????????
omdat je kids het niet zouden zien?  Dat kun je helemaal anders oplossen binnen kodi
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

holco

Omdat mn Synology NAS daarom vraagt, niks geheimzinnig aan content of zo hier  ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

skank1

Quote from: holco on April 23, 2016, 17:05:12
Omdat mn Synology NAS daarom vraagt, niks geheimzinnig aan content of zo hier  ;)

Kun je het niet bypassen zodat het niet moet?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

dennism

#45
Quote from: skank1 on April 23, 2016, 17:08:40
Kun je het niet bypassen zodat het niet moet?

Op Synology standaard niet meer sinds DSM 6.0, volgens mij via SSH en het editen van config files is het wel uit te zetten, maar zal na iedere update weer terug zijn. En de command line is ook niet iets waar iedereen zomaar in wil rommelen.

Quote from: skank1 on April 23, 2016, 16:10:47
waarom zou jne eigenlijk een map met fims een paswoord op zetten?????????????????????
omdat je kids het niet zouden zien?  Dat kun je helemaal anders oplossen binnen kodi

Omdat er ook andere methoden dan Kodi zijn om anders bij de data te komen. Geen password op een share betekend in de basis gewoon dat die share vanaf ieder apparaat dat SMB kan praten openlijk bereikbaar is, tenzij je allerlei andere maatregelen gaat nemen. Met een password op de share is het echter ook gewoon afgeschermd van PC's / tablets / andere media players en noem maar op. Dat je iets af kan schermen / inrichten in Kodi (of een willekeurige andere applicatie) is handig, maar als je wil dat data (om welke reden dan ook) gewoon niet openlijk op het netwerk beschikbaar is, heb je gewoon accounts / passwords nodig voor SMB shares. Vandaar dat ik ook zeg dat het gewoon een enorm onhandige design fout is van de software op het apparaat dat het niet om kan gaan met SMB authenticatie terwijl het zo simpel te implementeren behoort te zijn. Kinderen zijn tegenwoordig verrekte handig met techniek en ik snap best dat sommige mensen niet willen dat ze op hun slaapkamer in eens per ongeluk naar Friday the 13th o.i.d. aan het kijken zijn i.p.v. <instert willekeurige populaire kinderserie> omdat ze in het verkeerde mapje aan het rond klikken waren.

michael.reynaers

Dus de wrapper dient enkel voor de interne speler te gebruiken voor bepaalde bestanden die kodi niet pakt zijn er nog andere voordelen . De bestanden die ik afspeel pakt kodi wel allemaal dus heb ik de wrapper niet nodig of kan ik de wrapper installeren en de kodi speler toch gebruiken ,mischien dat je ergens kiest welke speler hij gebruikt .

Quote from: skank1 on April 23, 2016, 13:14:26
als je de wrapper gebruikt, dan gebruik je interne speler van himedia en niet die van kodi, waardoor je tijdens het afspelen met een andere gui zit en dus bv de sub addon niet werkt, 2 bemerkingen hierbij
- je hebt nog veel andere mogelijkheden om subs te hebben via je nas, server of gewoon direct bij de downloads incl nl subs ipv via je mediaplayer, is dus eigenlijk niet echt een issue
- zoals ik zei is er een kodi dev die mss alles mogelijk maakt binnen kodi en geen wrapper meer maar dat is afwachten en niet voor direct

skank1

Quote from: michael.reynaers on April 24, 2016, 16:16:20
Dus de wrapper dient enkel voor de interne speler te gebruiken voor bepaalde bestanden die kodi niet pakt zijn er nog andere voordelen . De bestanden die ik afspeel pakt kodi wel allemaal dus heb ik de wrapper niet nodig of kan ik de wrapper installeren en de kodi speler toch gebruiken ,mischien dat je ergens kiest welke speler hij gebruikt .

Je kan kiezen ja maar waarom zou je kiezen, kodi speler doet niet alles, wrapper wel.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

michael.reynaers

Als ik een film stream wil ik gewoon mijn ondertiteling downloaden via de subtitles addon zoals ik gewoon ben zonder gedoe , het gaat ook via andere manieren had ik gezien , maar als de ondertiteling niet goed is moet ik weer vanalles doen . Dus als ik het goed heb zou ik de kodi speler kunnen gebruiken als ik een film stream van het net en de interne speler gebruiken als ik een film kijk vanaf mijn nas hier staan toch overal subtitles bij de film .


Nu zag ik bij de q5 pro dat er geen fan bijzit en bij de 10 wel ik gebruik nu een android speler en deze word serieus warm en valt dan wel eens uit (kodi). Dus ga ik liever voor de 10

pameijer

Als je een video bekijkt via de wrapper wordt hij dan in Kodi wel als bekeken afgevinkt als je hem afgekeken hebt?
Nog een vraag: hoe werkt de remote? Vind ik zelf 1 v.d. belangrijkste dingen bij een player, hij moet lekker snappy zijn, goed reageren op input en ook als je door een lange lijst navigeert dan moet hij soepel naar beneden lopen. De enige player die dat tot nu toe goed doet (van wat ik weet dan) is de ouwe Apple TV 1st Gen met CrystalBuntu er op. Dan kun je de in een lange lijst gewoon de knop naar beneden ingedrukt houden en loopt de interface mooi gelijkmatig naar beneden.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!