Het grote Dune HD SOLO 4K Topic

Started by master30, April 17, 2016, 15:26:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

Weet iemand of het een instelling is?

Ik heb dit bestand

Harry.Potter.BOXSET.2001-2011.2160p.UHD.BDRIP.x265.AC3-AOC

En gebruik de Dune 4K

Ik krijg ipv zwarte boven en onder balken groene balken te zien...

Maar via Kodi op de TV of op mijn PC, heb ik gewoon zwarte balken.

Iemand een idee?

Thanks

juliocruz

Hoi, ik heb een Dune Solo Lite 4K mediaspeler gekocht, maar ik heb een probleem bij het afspelen van bluray files en grote M2TS bestanden van mijn Synology server via NFS. De bluray files stoppen elke 10/20 seconden even en bij de grote M2TS bestanden is het beeld na een seconde of 10 niet meer vloeiend en het geluid begint dan ook direct te haperen en stopt zelf helemaal. Het vreemde is dat de grote M2TS bestanden via UPNP wel goed worden afgespeeld. Hopelijk kan iemand mij helpen om alles werkend te krijgen. Alvast bedankt!

Kjelt

Ik gebruik zelf altijd SMB en nooit issues.
Check ook dat je netwerk nic van de Dune net als de rest van je switches en Synology op 1000Mb/s 1Gb/s staat.
Welke Synology is het trouwens?

stevefilmfreak54

Quote from: Kjelt on March 31, 2023, 07:52:58Ik gebruik zelf altijd SMB en nooit issues.
en Synology op 1000Mb/s 1Gb/s staat.

Wat bedoel je hiermee Kjelt? En, waar is zoiets te vinden bij Synology?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Kjelt

Dat je netwerkverbinding 1Gb/s is want soms wil een switch wel eens naar 100Mb/s gaan, vrij weinig voor blurays.

Control Panel - Network - Network Interface

338807D9-D786-44F3-ABF3-0F8709D56D58.jpeg

stevefilmfreak54

Quote from: Kjelt on March 31, 2023, 14:45:59Dat je netwerkverbinding 1Gb/s is want soms wil een switch wel eens naar 100Mb/s gaan, vrij weinig voor blurays.

Control Panel - Network - Network Interface

338807D9-D786-44F3-ABF3-0F8709D56D58.jpeg

Net gechecked, bij mij is het net zo als die van jou, bedankt Kjelt :headbanging:
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

juliocruz

Bedankt voor je bericht, Kjeld. Alles staat op 1000MB. Mijn Synology is DS216se. Ik klikte net de Dune op SMB maar vervolgens kreeg ik de melding (leeg). Hoe kan ik SMB instellen?

Raymond187

De Dune solo 4k gebruikt SMB v1 helaas. En QNAP heeft bv in hun laatste FW SMB v1 uitgeschakeld, omdat dit een zeer onveilig protocol is. Wellicht dat ze bij Synology ook zo slim zijn om dat per default uit te zetten.

Op de QNAP kan ik het via SSH weer aanzetten, want NFS krijg ik niet werkend op de Dune :/

denoontje

Op laatse versies van synology os staat smb v1 idd uit. Je kunt dat in de config weer inschakelen.

Kjelt

#1109
Quote from: juliocruz on April  1, 2023, 17:12:37Bedankt voor je bericht, Kjeld. Alles staat op 1000MB. Mijn Synology is DS216se. Ik klikte net de Dune op SMB maar vervolgens kreeg ik de melding (leeg). Hoe kan ik SMB instellen?
Kom op mensen we zitten in de 21e eeuw.
95% van je vragen zijn opgelost via google of youtube:


0DFA634F-0EC2-4597-8462-65F7AFB774BF.jpeg

Kjelt

Quote from: Raymond187 on April  1, 2023, 17:35:07De Dune solo 4k gebruikt SMB v1 helaas. En QNAP heeft bv in hun laatste FW SMB v1 uitgeschakeld, omdat dit een zeer onveilig protocol is. Wellicht dat ze bij Synology ook zo slim zijn om dat per default uit te zetten.

Zal ik moeten checken, echter als je router dicht staat (geen port forwarding of open poorten) en je Wifi wachtwoorden zijn goed veilig heb je weinig issues denk ik.

Zerixi

Quote from: Kjelt on April  9, 2023, 10:12:50Zal ik moeten checken, echter als je router dicht staat (geen port forwarding of open poorten) en je Wifi wachtwoorden zijn goed veilig heb je weinig issues denk ik.


als alles in orde is, zal er geen probleem zijn ^^

Kjelt

Ik zit trouwens te kijken maar met firmware
Version "220630_0727_r20" (BETA version)

Hebben ze dit al gefixed.
Wel vreemd dat er nog geen echte versie is uitgebracht  >:(

Quote from: https://dune-hd.com/firmware/realvision4kduo/All models: Improved compatibility with SMB1/SMB2/SMB3 protocols when browsing and mounting SMB shares in specific environments.

gerard1

The.Fall.of.the.House.of.Usher.S01E01.A.Midnight.Dreary.1080p.NF.WEB-DL.DDP5.1.Atmos.H.264-FLUX

Bovenstaand wil de dune solo lite niet afspelen, eigenlijk speelt hij de laatste tijd geen nieuwe NF bestanden meer.
Is het een andere codec en tijd voor een nieuwe speler?

xynyx

Mijn Dune is allergisch voor de vele subtitles in een NF bestand. Wellicht de oorzaak...?

riwi

Ik heb net getest met een nog wat oudere Dune Base 3.0 en een Dune Base3D. Ik heb vooral met H.265, HDR en 2160p bestanden dat de oude Dunes deze niet willen spelen. Soms blijft het beeld gewoon zwart en soms zegt ie dat hij dit format niet aankan. Maar de meeste H.264 en 1080p spelen nog wel OK, zelfs met de Base 3.0 die al heel oud is.

Subtitles zou een probleem kunnen zijn zoals xynyx zegt.

Mijn Dune Real Vision 4k speelt wel alles af.

gerard1

Dank jullie wel, dan zal ik het daar zoeken.

gerard1

Ga toch maar voor een nieuwe speler, ik zat te denken aan zidoo z9xpro of aan dune.
Ik lees ook iets over AV1 hard decoding die de de Zidoo heeft.

De Dune Real Vision 4k is ondertussen ook al een oudje, hebben ze daar al een opvolger van?


riwi

#1118
Quote from: gerard1 on October 30, 2023, 19:39:09Ga toch maar voor een nieuwe speler, ik zat te denken aan zidoo z9xpro of aan dune.
Ik lees ook iets over AV1 hard decoding die de de Zidoo heeft.

De Dune Real Vision 4k is ondertussen ook al een oudje, hebben ze daar al een opvolger van?


Ik heb de orginele Dune real vision 4k. De huidige is de Dune real vision 4k plus. 4GB ram en 32GB flash ipv 2GB ram en 16GB flash.

Ik heb eergisteren de Dune Pro Vision 4k solo besteld om een van de oudjes te vervangen.

De Zidoo Z9X is ook een mooie speler.

gerard1

#1119
De Zidoo heeft AV1 ( geen idee hoe belangrijk dat is ) de Dune niet.
En Android 11 inplaats van 9.

Mijn voorkeur gaat uit naar een dune, maar twijfel wat betreft bovenstaande, loopt dune op achter?

riwi

De Zidoo Z9x heeft dezelfde hardware als de Dune Vision serie.
Ik heb al jaren Dune's en heb dune_folder.txt en plaatjes voor artwork in mijn film folders staan zodat de Dune er een mooi overzicht van laat zien. Vandaar mijn voorkeur voor de Dune.
Ik zag dat de Zidoo vanzichzelf al een mooie videowall maakt. Die is denk ik iets mooier dan de videowall die de Dune genereert. Al zijn ze bij Dune daar hard mee bezig nog steeds.

De Dune prijs is ook aangepast zie ik : de real vision 4k was 200 euro, en de plus versie is nu 300 euro

gerard1


gerard1

De Dune Pro Vision 4k solo heeft alle afspeel problemen voor mij opgelost.
Nu zou ik daar een harde schijf in willen plaatsen, het liefst met 5400 toeren, worden niet zo warm, en minder trillingen ?

Welke schijf hebben jullie in de speler zitten en trillen die niet?

sschot

Waarom geen SSD? Trilt niet en minder slijtage gevoelig denk ik.

Als je geen SSD slot hebt, kan je mogelijk iets met

StarTech.com M.2 NGFF SSD naar 2,5 inch SATA-adapter / converter

Heb hier verder geen ervaring mee, maar lijkt me mogelijk interessanter als een 2,5 HDD
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

gerard1

De reden is omdat een ssd veel te duur is voor grote opslag, een 3,5 HD is stukken goedkoper vandaar dat ik niet aan een SSD denk.