Het grote Dune HD SOLO 4K Topic

Started by master30, April 17, 2016, 15:26:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

Quote from: MaxxMark on July 14, 2021, 12:03:43
hoewel ik de nieuwste Dune 4K pro II heb, ben ik eigenlijk niet onverdeeld enthousiast en zou ondanks dat ik heel veel dunes heb gehad nu twijfelen over of ik hem wel zou nemen.
Interessant, wat is je grootste bedenking momenteel bij Dune?

Quote from: riwi on July 14, 2021, 14:21:16
Ik ben geen intensieve gebruiker van de movie wall. Maar ik denk dat het antwoord op al je vragen nee is. Geen NL beschrijving, geen extra genres. Sortering weet ik niet, kan ik checken op de 4k pro.
Thanks! De NL filmbeschrijvingen zou voor mij sowieso al een showstopper zijn. Heb nu een Zidoo, maar het lijkt erop dat de Zidoo dit ook niet heeft. Bij Dune stond er 'various languages' maar ik kan nergens vinden welke languages beschikbaar zijn voor de my collection poster wall. Als Dune ook niet de NL taal in zich heeft, is overstappen op Dune voor mij niet zinvol helaas.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Raymen

#1076
Ja eerlijk gezegd kijk ik dat altijd in het engels
Dat boeit me niet zo dat het geen nederlands is

Ik kijk eigenlijk naar de film en de posterwall is een leuke bijkomst

Daarbij vind ik die van dd zidoo ook nog 1 van de mooiste hebben
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

MaxxMark

Ik lijk nog steeds issues te hebben met image-banding. Daarnaast pochen ze met Android support en daarmee zaken als Netflix in 4K. Dat is ondertussen een keer stuk gegaan door wijzigingen aan de kant van Netflix en iedereen wijst naar elkaar en niemand fixt het.

Daarnaast werkt audio-pass-throug vanuit Android apps (Bijv. XBMC / Kodi) niet correct waardoor je alleen normale 5.1 audio hebt en geen HD-Audioformats/Atmos/DTS-X.

Ook heb ik soms nog wel eens het gevoel dat het veel minder een alles-eter is dan het vroeger was. Evenals dat ik mijn bedenkingen heb over of het altijd wel correct de Auto-framerate / Auto-resolution goed toepast.

Er waren genoeg kleine dingetjes dat ik met de Pro 4K ii nu het gevoel had om eens van de Dune af te stappen en iets anders te proberen. Ik heb daar echter totaal geen idee of dat wel 'beter' gaat zijn.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

riwi

Quote from: sandervg on July 14, 2021, 16:24:11
Thanks! De NL filmbeschrijvingen zou voor mij sowieso al een showstopper zijn. Heb nu een Zidoo, maar het lijkt erop dat de Zidoo dit ook niet heeft. Bij Dune stond er 'various languages' maar ik kan nergens vinden welke languages beschikbaar zijn voor de my collection poster wall. Als Dune ook niet de NL taal in zich heeft, is overstappen op Dune voor mij niet zinvol helaas.

Ik ben het net nogmaals aan het checken. Als ik in de algemene taalinstelling van de Dune nederlands kies dan gaat de My Collection beschrijving ook in het nederlands. Hij lijkt alleen veel films niet meer te herkennen (kwa poster/thumbnail) . Dat is misschien omdat bij het indexeren hij op engels stond.

Genre's toevoegen kan ik niet vinden , ik denk dat dat niet kan.

Nieuwe films vind hij hier wel. Eventueel kan je niet gevonden films mbv de imdb tt nummers toevoegen/koppelen.

Maargoed ik heb op de NAS PC's die ik heb bij alle media dune_folder.txt met bij behorende background en folder plaatjes staan. Dus als ik met de normale file browser er doorheen blader krijg ik al het artwork te zien (zonder de beschrijving) dus ik gebruik in de  praktijk de My Collection app niet.

stootvoeg

Heb t geprobeerd met de imdb nummers
echter zonder resultaat

of ik vul ze verkeerd in

kijk nu net naar imdb btw, maar waar staat t imdb nummer nu inees??

sandervg

Hi Riwi dank voor het testen. Mede dankzij jou test, heb ik dit nóg een keer bij de Zidoo gedaan, en ook daar is het me nu gelukt om de posterwall in NL te krijgen. De Zidoo mag dus blijven. Heb toch iets meer vertrouwen in de Zidoo voor lange termijn support. Het voelt een beetje alsof Dune marktaandeel aan het verliezen is. Is ook bijna nergens meer te koop in Nederland terwijl vroeg dat ding echt overal in het schap lag zoals bij Wifimedia en zo.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

riwi


stootvoeg

och och domme ik............
natuurlijk, in de adresbalk..

moet je deze met of zonder tt invullen?  bedankt!

riwi

#1083
Quote from: stootvoeg on July 16, 2021, 16:34:35
och och domme ik............
natuurlijk, in de adresbalk..

moet je deze met of zonder tt invullen?  bedankt!

Bij mij zegt ie naast het IMDB ID invulveld  "numbers only", dus zonder de "tt"

Ik heb het alleen hoeven te doen met rare korte titels of titels waarvan er meerdere films zijn soms.

Kjelt

Het viel me wel altijd op dat niet alle titels gevonden worden.
Meestal de allernieuwste titels, ook al geef je het nummer in.
Half jaar later had je meer succes.
Althans met de 4k solo was dit het geval.

stootvoeg

Klopt helemaal.

Hij vond er verleden week 4 niet. Nu ineens wel.

stevefilmfreak54

Heb deze mediaspeler, ben aan het uitproberen om hem samen met mijn NAS te communiceren zowel als NFS als SMB heb van alles geprobeerd, hij geeft mij geen toegang tot networkmap.

Iemand met een oplossing?

Als het niet lukt met deze Dune dan heeft het geen zin voor mij om een nieuwe Dune aan te schaffen, dus HULP! HULP! >:( :'( :'(
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Kjelt

#1087
Welke SMB versie gebruik je er zijn drie versies. 1.0 en 2.0 zou moeten werken.
Verder zorg dat je de workgroup shared en dat het netwerk domein hetzelfde is.
Als je via de Dune op de smb map klikt voor de eerste keer moet je gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Daarna zou het moeten werken

Voorbeelden zijn van Synology NAS andere merken andere settings.

stevefilmfreak54

Quote from: Kjelt on August  3, 2021, 17:44:34
Welke SMB versie gebruik je er zijn drie versies. 1.0 en 2.0 zou moeten werken.
Verder zorg dat je de workgroup shared en dat het netwerk domein hetzelfde is.
Als je via de Dune op de smb map klikt voor de eerste keer moet je gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Daarna zou het moeten werken

Voorbeelden zijn van Synology NAS andere merken andere settings.

Max SMB is SMB3
Min SMB is SMB2

Vele mensen zeggen NFS is het betere?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

stevefilmfreak54

Probeer mijn Dune HD Solo 4k aan mij NAS (Synology 218 play) te verbinden, het lukt mij niet, niet met NFS en ook niet met SMB, heb alles ingevuld bij de Dune, krijg hetzelfde antwoord zowel met NFS en SMB "GEEN TOEGANG TOT NETWERKMAP"

Is er iemand die mij kunt helpen aub?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

scoc

Heb je al eens geprobeerd om hetzelfde netwerkpad te benaderen via een Windows pc met dezelfde user id/pwd die je ingeeft op de Dune. Als het daar ook niet zou werken kan het nog iets te maken hebben met foute share en/of geen rechten oid.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

jeroen_v

#1091
Quote from: stevefilmfreak54 on August  5, 2021, 12:25:28
Probeer mijn Dune HD Solo 4k aan mij NAS (Synology 218 play) te verbinden, het lukt mij niet, niet met NFS en ook niet met SMB, heb alles ingevuld bij de Dune, krijg hetzelfde antwoord zowel met NFS en SMB "GEEN TOEGANG TOT NETWERKMAP"

Is er iemand die mij kunt helpen aub?

De share is over het algemeen "Media" of "Video" en daar leg je je verbinding op en dus niet op het Volume zelf. Dat Volume2 (of 1) is iets wat door het Linux OS zelf gebruikt wordt om een disk(array) aan te duiden.

Edit: typo

Kjelt

Inderdaad even op een windows pc naar de nas toe om te kijken hoe de folder naar buiten toe qua naam wordt gepresenteerd. In jouw geval vermoed ik alleen video.

stevefilmfreak54

Quote from: Kjelt on August  5, 2021, 14:10:43
Inderdaad even op een windows pc naar de nas toe om te kijken hoe de folder naar buiten toe qua naam wordt gepresenteerd. In jouw geval vermoed ik alleen video.

Klopt wat je zegt, 1 map staat music en het andere staat video en als ik ze opent dan zie ik al mijn films en muziek, op de laptop dan, dus ik moet /volume 2/ verwijderen en alleen "music" en/of "video" gebruiken.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

scoc

Quote from: stevefilmfreak54 on August  5, 2021, 14:32:01
Klopt wat je zegt, 1 map staat music en het andere staat video en als ik ze opent dan zie ik al mijn films en muziek, op de laptop dan, dus ik moet /volume 2/ verwijderen en alleen "music" en/of "video" gebruiken.

Daar lijkt het op. En ook ... krijg het eerst werkend vanaf een Windows pc dan ben je zeker. \\<<ip>>\video\
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

eduard

maar ziet de nfs browser ze niet gewoon je kan daarna een vaste link maken.

stevefilmfreak54

Quote from: scoc on August  5, 2021, 15:56:15
Daar lijkt het op. En ook ... krijg het eerst werkend vanaf een Windows pc dan ben je zeker. \\<<ip>>\video\

Vanaf mijn windows pc, naar verkenner, NAS openen, music en video, open ik video zie ik al mijn films, klikte net op een en het ging gewoon open en begon af te spelen, dus dat werkt wel. ;D
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

stevefilmfreak54

Quote from: eduard on August  5, 2021, 16:10:54
maar ziet de nfs browser ze niet gewoon je kan daarna een vaste link maken.

En, dat doe je hoe?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

riwi

via de netwerk browser op de dune ernaartoe browsen en dan popup menu en toevoegen als netwerk koppelijg of zoiets.

Je kan dan ook zien hoe het pad precies moet zijn. Ik denk voor NFS /video

gerard1

Bij mij duurt het meestal wel een tijd, voordat de boel zichtbaar is op de netwerk browser.
Ik doe het ook op die manier.