Het grote Dune HD SOLO 4K Topic

Started by master30, April 17, 2016, 15:26:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

fredenivanca

Is het ook mogelijk om met deze IPTV te kijken? en is is er duidelijk verschil met de dune HD solo 4k lite wat beeld betreft. Hoor graag
groet fred
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

EricR

De speler draait op Android dus er zijn ongetwijfeld IPTV apps op te installeren. Wat betreft het beeld zijn er twee grote verbeteringen:

Volledige HDR ondersteuning
4k60p
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

Martinus

Quote from: EricR on April 26, 2018, 11:44:07
Voor de geïnteresseerden in een opvolger; de Pro4K is nu direct leverbaar bij Divxplayer.eu!

finally
............

MaxxMark

Let er wel op dat de huidige versie nog kinderziektes heeft. En omdat de move naar 100% android is kan het zijn dat daardoor zaken anders zijn dan je verwacht/hoopt :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

blue-eyes

Quote from: Edliver on December 17, 2017, 15:19:51
Marmitek , of een ander merk , heeft een zogenaamde extender voor de IR bediening van toestellen in een kast.
Als Je de IR "ledjes" kleeft op het onvanger "oog" en dit geheel afdekt heb Je hier geen problemen meer .


Oud topic, maar voor mij nu even relevant :)

Weet iemand dit? Ik heb wel een Marmitek extender kabels, alleen zijn dit van een ander formaat, de IR uitgang van de Dune vereist een dunner jack stekker.
Dus dan is een plakkertje op het oog ook prima ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

stevefilmfreak54

Heb gelezen dat deze Dune dolby atmos afspeelt, klopt dat?

Reden waarom ik dit vraagt is dat ik namelijk probleem ervaart met mijn Nvidia shield TV (die speelt echt alles af) en daardoor ben ik terug gegaan naar deze Dune, sommigen van mijn films zijn dolby atmos, als ik een atmos film ging kijken met de Shield dan ging atmos branden in mijn AVR.

Als ik een atmos film wilt kijken op de Dune dan zie ik in mijn AVR geen melding dat dolby atmos wordt afgespeeld, moet ik wat veranderen in de instelling van de dune? als dat zo is welke instellingen?

BVD
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Kjelt

Digitale audiomodus op origineel bitstream zetten en via HDMI.
Onder setup -> audio

stevefilmfreak54

Quote from: Kjelt on May 24, 2020, 18:52:07
Digitale audiomodus op origineel bitstream zetten en via HDMI.
Onder setup -> audio


Bedankt Kjelt je foto heeft mij de oplossing gegeven, mijn dank is groot
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

stevefilmfreak54

Heb sinds kort een NAS Synology DS218play, iemand weet hoe ik deze kan installeren op mijn DUNE? Instellingen graag want ik ben hierin echt een leek.

OF:

Is het mijn Dune installeren op mijn NAS?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

master30

Zijn de opvolgers van deze Dune nu veel beter?
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

stevefilmfreak54

Quote from: master30 on October 28, 2020, 19:59:53
Zijn de opvolgers van deze Dune nu veel beter?

Hier kan je best wat lezen over de HD Pro 4k II en de goedkopere Realbox 4k: https://www.futeko.com/newforum/index.php

Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

riwi

Quote from: master30 on October 28, 2020, 19:59:53
Zijn de opvolgers van deze Dune nu veel beter?
De VXP scaler in de Solo is beter dan de android chip in de 4k pro.

Verder is het vooral de mogelijkheid van HDMI 2.0 die de 4k pro aantrekkelijker maakt. Er is nu een 4k pro2, die ik verder nog niet ken.
Ik vind de HDR prestaties van de 4k pro niet zo goed. Kan je beter de Oppo voor gebruiken.

En de android omgeving kwa YouTube is prima, maar Netflix werkt slecht want de Dune is niet officieel gecertificeerd voor Netflix.

Stef

De nieuwe Duneplayers kunnen blijkbaar nog altijd last hebben van banding.....
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

master30

Quote from: riwi on October 29, 2020, 17:32:11
De VXP scaler in de Solo is beter dan de android chip in de 4k pro.

Verder is het vooral de mogelijkheid van HDMI 2.0 die de 4k pro aantrekkelijker maakt. Er is nu een 4k pro2, die ik verder nog niet ken.
Ik vind de HDR prestaties van de 4k pro niet zo goed. Kan je beter de Oppo voor gebruiken.

En de android omgeving kwa YouTube is prima, maar Netflix werkt slecht want de Dune is niet officieel gecertificeerd voor Netflix.

Bedankt voor de info, laat ik hem mooi staan.  :colgate:
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

jeepee

Laatste 2 weken speelt mijn Dune geen iso bestanden meer af. Kies ik een iso dan verschijnt er zwart beeld en blijft het zwart.

jrvd

Heeft iemand al IPTV draaien op een Dune HD Solo 4K?

stootvoeg

Mijn Dune HD player kan niet meer op mijn WIFI.....

Dit komt omdat mijn (USB) Dune HD Air dongle kapto is.

Echter deze is niet meer verkrijgbaar (volgens mij.......).

Weet iemand of er een vervangende USB Dongle bestaat ter vervanging van deze wifi dongle??

Of waar de Dune HD air dongle nog te koop is (wil niet bij amazon)

jrvd

Bestaat er van de Dune HD SOLO 4K een type I en een type II en zo ja, wat is het verschil?
bedankt.

riwi

Volgens mij alleen een Solo 4k en een Solo 4k lite. De lite zonder de videowall en nog wat kleinere verschillen (geen ssd mogelijk).

Hier zie je alle modellen van Dune ongeveer. https://dune-hd.com/firmware/

sandervg

Ik ben op zoek naar een goede 4K mediaplayer. Ik heb een paar vragen over de nieuwste Dune mediaplayers:
- Kun je de filminfo van 'mycollection' zoals korter beschrijving van de film ook in het nederlands krijgen?
- Kun je sorteren op filmduur en kun je sorteren op rating (bv. van IMDB of moviemeter score)?
- Kun je zelf extra film-genres aanmaken?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

Geen dune gebruiker op het forum die mijn vragen kan beantwoorden?  :coffee:
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

MaxxMark

Nee, sorry, ik had je vraag wel gelezen, maar ik gebruik de mycollection van mn Dune niet :)

Er zijn echter geen nieuwere firmwares de laatste tijd, en hoewel ik de nieuwste Dune 4K pro II heb, ben ik eigenlijk niet onverdeeld enthousiast en zou ondanks dat ik heel veel dunes heb gehad nu twijfelen over of ik hem wel zou nemen.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

riwi

Quote from: sandervg on July  7, 2021, 00:31:02
Ik ben op zoek naar een goede 4K mediaplayer. Ik heb een paar vragen over de nieuwste Dune mediaplayers:
- Kun je de filminfo van 'mycollection' zoals korter beschrijving van de film ook in het nederlands krijgen?
- Kun je sorteren op filmduur en kun je sorteren op rating (bv. van IMDB of moviemeter score)?
- Kun je zelf extra film-genres aanmaken?

Ik ben geen intensieve gebruiker van de movie wall. Maar ik denk dat het antwoord op al je vragen nee is. Geen NL beschrijving, geen extra genres. Sortering weet ik niet, kan ik checken op de 4k pro.

Ik heb overigens net een nieuwe Dune HD Real Vision 4k besteld. Komt deze week binnen hopelijk. Met dezelfde chipset (Realtek RTD1619DR) als de Zidoo z9x. https://www.futeko.com/browse.php
Deze kan dan ook dolby vision en UHD en BD menu's van Iso en Folders.

MaxxMark

Ik wist helemaal niet dat ze (wéér) een nieuwe serie hadden geïntroduceerd!
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

stootvoeg

Heb mijn zoek en indexeringsfunctie ruim een jaar niet gebruikt...........

voor die mooie covers op je tv te krijgen van je films.

Heb er nu weer eens 4 toegevoegd, indexeringsresultaten verwijderd en gedraaid.

Hij vind de laatste 4 nieuwe (2021) helaas niet.

is dit normaal, firmware??

Of is hier een fout dor mij begaan?

EN / OF is er n alternatief voor. Voor zo'n mooie videowall!