Het grote Dune HD SOLO 4K Topic

Started by master30, April 17, 2016, 15:26:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Flavio

Quote from: Raymond187 on January 18, 2018, 19:29:20
k heb vanmiddag een solo lite ontvangen. Nu heb ik een NFS kppeling gemaakt naar mijn NAS, als i kdeze in my collections toevoeg en indexeer, dan krijg ik zo,n mooie wall, met artwork. Klik ik erop, dan zie ik alle info, maar zodra ik op afspelen klik, dan zegt hij dat de file leeg is.

In het boekje kan ik er niks over vinden...daar staat sowieso geen ruk in  :nopompom:

Als ik bij netwerk kijk en dan door de files browse, dan zie ik alleen mapjes, en daarin de bestanden, die ik wel kan afspelen.

Enig idee, waarom ik niet vanuit de collection kan afspelen?

Thanks

Ik denk dat dit te maken heeft met bepaalde rechten die je aan je shares op je NAS moet toewijzen.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

EricR

Rechten lijkt me inderdaad het meest waarschijnlijk. Misschien heeft die rechten om de mappen te lezen maar niet de bestanden die erin staan.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

Raymond187

#1027
Thanks.

Zal eens kijken, wel vreemd, want de rechten staan altijd zo, en met de Dune prime 3.0 werkte het gewoon.

Kan het niet vinden. Bij elke verbinding, NFS, user and groups etc etc heeft guest read only, en IP van de Dune is overal toegevoegd.

Martinus

Quote from: EricR on January 11, 2018, 11:28:15
Ik zie dat er al flink wat huidige modellen te koop staan, voor de aanbieders vast fijn om te weten:
De verwachte leverdata volgens de Europese distributeur zijn als volgt:
Neo en Sky modellen: maart
Pro 4K: mei
Pro 4K Ultra in Q3

Nog steeds deze tijdlijn?! En waar dan?!
............

Flavio

Wat zijn de verschillen tussen een Dune Solo 4K en de nieuwe Dune Solo 4K Base?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Ralph71

Quote from: Flavio on February  7, 2018, 10:56:09
Wat zijn de verschillen tussen een Dune Solo 4K en de nieuwe Dune Solo 4K Base?

4Kp60 and HDR support: Next-generation 4K Dune HD media player with 4Kp60, HDR, BT.2020, HDMI 2.0a
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Martinus

#1031
Quote from: Ralph71 on February  7, 2018, 15:43:01
4Kp60 and HDR support: Next-generation 4K Dune HD media player with 4Kp60, HDR, BT.2020, HDMI 2.0a

4Kp30

staat in de data sheet van de 4k base.... ???


edit: specsheet bij wifimedia is kennelijk verkeerd gelinkt, de sheet is van de "gewone" base.
............

maximus79

Quote from: Ralph71 on February  7, 2018, 15:43:01
4Kp60 and HDR support: Next-generation 4K Dune HD media player with 4Kp60, HDR, BT.2020, HDMI 2.0a
Zie dat niet staan.


https://dunehd-europe.com/index.php?page=solo4kbase

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

EricR

Quote from: Flavio on February  7, 2018, 10:56:09
Wat zijn de verschillen tussen een Dune Solo 4K en de nieuwe Dune Solo 4K Base?

De Solo 4k beschikt over een Z-Wave chip en de Solo 4K Base niet, voor de rest zijn ze hetzelfde.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

EricR

Quote from: Martinus on February  4, 2018, 20:49:21
Nog steeds deze tijdlijn?! En waar dan?!

Nog geen wijzigingen meegekregen, dit zijn de verwachte data bij de Europese distributeur en deze zal ze zo snel mogelijk bij een hoop retailers beschikbaar maken.
Wie de eerste is/zijn weet ik niet maar bij de vorige release was dit Wifimedia.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

henrykb

voordat ik hem terugstuur maar even hier vragen.
Vandaag de dune 4k solo base binnen, echter gaat het niet best.
Als ik de stroom erop doe, gaat het lichtje even blauw, krijg ik beeld loading.
Dan na een seconde of 5 wordt het lichtje rood, maar in beeld blijft nog steeds loading.
En dan gebeurd er helemaal niks meer, ook met de afstandsbediening geen succes om
hem weer terug aan te zetten.
Maar sowieso vreemd dat ie schijnbaar in standby gaat, maar loading wel in beeld blijft.

Denk dat ie gewoon kaduuk is, maar wie weet heeft iemand een idee voor mocht ik toch iets
fout doen.

henrykb

nog ff update. . was trouwens ex demo.
eerste keer opstarten kwam er een filmpje die denk ik hele dag speelde.
maar nu wil ik hem eerst proberen met firmware.
kan dat alleen met een hdd of ook met usb ?
Wel geprobeerd maar scherm met logo blijft ook tijdens update. . en uiteindelijk blijft probleem hetzelfde.

fredenivanca

Heb je al een factory reset geprobeerd? Als het een ex demo betreft staan er misschien instellingen die niet helemaal samen gaan met jouw configuratie. Er is trouwens een nederlands talig dune forum.
misschien dat je daar iets wijzer wordt.
http://dunehd-forum.nl/index.php
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D1 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

henrykb

dank je.. maar neem aan voor een factory reset moet ik wel in de dune settings komen, en kom niet voorbij het Dune Loading scherm  :hmmm:

fredenivanca

Ik zei dit omdat je misschien ook het een en ander met de afstandbediening kan doen. Ik weet wel dat als er een andere display instelling staat ingesteld dat je ook niet verder komt, en dit kan je met de afstandbediening veranderen. Ik zou dan ook even het solo 4k lite forum doorspitten want daar wordt een heleboel besproken.  En over het algemeen als je daar een specifieke vraag post krijg je vrij snel respons. succes
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D1 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

henrykb

Heb inderdaad je goede raad opgevolgd, en me daar ingeschreven.. en het probleem gepost.
En klopt, display kun je met de Mode button wijzigen. Maar heb niets gelezen helaas dat je ook een factory reset kan doen met de AB.

fredenivanca

Heb je ook geprobeerd de mode te wijzigen? Ik heb de solo 4k lite maar die bleef in het begin ook hangen daarop. even een kwestie van uitproberen, baad het niet dan schaad het ook niet
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D1 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

henrykb

#1042
Doe ik ..

Dune forum zegt gewoon leeg txt bestandje, en wijzigen naar onderstaand, op een root van een usb, en dune opstarten. Schijnbaar een trigger om de factory settings terug te zetten. Ben benieuwd.

Wat ik wel even wil toevoegen is dat ik de volgende regel heb gebruikt : dune_boot_reset_settings.flag omdat de hierboven genoemde regel niet werkte. : dune_boot_settings.flag

Wat kan het leven toch lekker simpel zijn, werkwijze als hierboven, en hopla.. start op met initiele setup. Draait als een tierelier.
bedankt fredenivanca voor de goede verwijzing.

Moony

Er gebeurd weinig op het gebied van de (beloofde) software ontwikkeling/verbetering.
Laatste versie van de firmware voor de HD Solo Lite is van 2 juni 2017....

Er zijn verbeteringen beloofd van bv de movie wall scaper, want wat werkt die toch slecht en is het ook nog eens erg gebruiksonvriendelijk verwerkt in het menu.
En ook heb ik nog steeds problemen met weergave van subs die in het mkv bestand zitten gemuxt (dus geen externe .srt/.sub bestanden), die subs worden gewoon niet weergegeven, en zijn ook niet te selecteren.
Deze problemen heb ik met de hd prime 3.0 nooit gehad.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

riwi

#1044
Quote from: Moony on March  9, 2018, 18:42:10
En ook heb ik nog steeds problemen met weergave van subs die in het mkv bestand zitten gemuxt (dus geen externe .srt/.sub bestanden), die subs worden gewoon niet weergegeven, en zijn ook niet te selecteren.
Deze problemen heb ik met de hd prime 3.0 nooit gehad.

Heb je onder setup -> playback -> subtitles -> Enable subtitles by default for files al bekeken?
Die kan op No, Yes, External Only en Internal Only gezet worden bij mij.

Je kan ook nog een subtitle preference instellen daar : external of internal voor als ze beide aanwezig zijn.

subtitles in mkv files werken prima hier.

gerard1

#1045
Ik denk dat het om de Vob subs gaat, die hebben ze eruit gehaald bij de dune, zou geregeld worden, maar er komen geen updates meer lijkt wel.
Die solo is een beetje einde verhaal denk ik, vandaar dat ze waarschijnlijk overal gedumd worden.
zie link


http://dunehd-forum.nl/index.php?topic=75.0

Moony

#1046
Bedankt riwi maar die instelling staat goed.

Het lijkt erop dat het idd vob subs zijn, ik heb het ook enkel bij de mkv's van een bepaalde releasegroep.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

EricR

Voor de geïnteresseerden in een opvolger; de Pro4K is nu direct leverbaar bij Divxplayer.eu!
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2