Welk 5.1 surround systeem voor €500?

Started by Absurd, March 25, 2004, 20:14:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Absurd

Hallo,

Ik ben van plan om van onze zolder een cinema te maken, nu geluid mag en zal niet ontbreken.

Maar wat kan ik nu het beste kopen voor €500 max, dus welke speaker set + receiver.

Tnx,
bye

garmtz

Voor €500 kun je niets fatsoenlijks kopen... Losse componenten gaat zowieso niet lukken, dus kijk naar all-in-one sets van Pioneer, Panasonic of JVC. Die zullen vrees ik echter al duurder zijn. Misschien kun je met een goekdope receiver en 2 luidsprekers beginnen met een el-cheapo DVD-speler?

VlisChris

Stop er paar honderd euro bij en koop een Marantz 4400 en 2 * Tannoy Mx2 oid.
Ben je in totaal 700 euro kwijt. Dan nog een simpel dvdspelertje en je bent iig even voorzien van beeld en geluid. Maar voor 500 euro wordt het heel moeilijk om alles te krijgen. Het lukt misschien wel. Maar dan heb je echt geen kwaliteit in huis. Helaas....
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rappie

zoals hierboven al gezegt wordt, een instap reciever en 2 speakertjes. Die speaker zijn niet vereiste om erg duur te zijn. Ik kocht ook 2 jamo speakers voor 90 euro/stuk met als idee dat ik ze later nog wel zou upgraden. Heb ze inmiddels al 3 jaar en nog niet echt de drang naar een upgrade.  Als je alleen films gaat kijken voldoen die iets goedkopere speakers al vrij snel.

Mijn voorstel is dus Marantz recievertje en 2 goedkope zuiltjes. Dan zit je nog net over je budget heen. Maar heb je wel mooie upgrade mogelijkheden.
Eigenaar van Paulthé

garmtz

Quote from: Rappie on March 26, 2004, 18:41:46
Mijn voorstel is dus Marantz recievertje en 2 goedkope zuiltjes. Dan zit je nog net over je budget heen. Maar heb je wel mooie upgrade mogelijkheden.

Helemaal mee eens!

jeroen_B

Je kunt toch ook op de 2e hands markt gaan kijken?
Alhoewel 500 euro wel erg weinig geld is.

jeroen

Duiker

Op www.dvd.nl is een setje getest.
Als ik de site mag geloven is het wel aardig
het is de Canton Movie 10-MX II.

kijk bij hardwaretests

suc6

FrankB

Ik heb net mijn set te koop gezet voor minder *hint hint*  ;D ;D

maar serieus, voor 500 nieuw is lastig. Dan kom je idd op mediamarkt setjes uit. Tis maar net wat je wilt
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Kerstmanno

Quote from: frenkb on April  5, 2004, 16:09:37
Ik heb net mijn set te koop gezet voor minder *hint hint*  ;D ;D

maar serieus, voor 500 nieuw is lastig. Dan kom je idd op mediamarkt setjes uit. Tis maar net wat je wilt
Set van Frank is heel aardig voor het geld. Nieuwprijs daarvan ligt/lag een stuk hoger dan jouw budget. Als dit echt het max bedrag is wat je kan uitgeven, zou ik daar zeker eens naar kijken.

Popular

Wat betreft het speakersetje kun je misschien eens kijken bij Mordaunt Short. Deze hebben de Premiere 5.1 set (satteliet) en worden door verschillende kanten positief beoordeeld. Ik heb het setje bij MediaMarkt zien staan voor zo'n € 600,-.
Meer informatie vindt je in een topic wat ik eerder heb gestart: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=14433.15.

Absurd

Is het dan niet ok dat ik een:

-Sony STR-DE597 (receiver)
-Sony SA-VE345 (speaker set)

Koop? komt op €550.
( www.kieskeurig.nl )

BOUBOU



Deze speakers bedoel je of niet?

Ik denk niet dat je er veel van mag verwachten, dit lijkt me een typisch megapool setje.
Ik had daar gaan luisteren, was het niet dat ze nu wegens omstandigheden niet meer geopend zijn  ;D

Even zonder gekheid, ik zou ze luisteren voor de aankoop.
Ik vindt de mordauntshort er ook beter uit zien dan die van sony, je het er alleen nog geen receiver bij, maar het is het dubbel en dwars waart om   nog even door te sparen.

http://www.mordauntshort.com/products/index.asp

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

DrBoom

Zou ik echt niet doen die SA-VE345 van Sony, spaar dan minstens door tot de SA-VE545 of de SA-VE835 (kost wel het dubbele maar ja).
Jij beslist uiteraard, maar ik vind die 345 echt voor geen meter klinken, dan kan je beter nog wat doorsparen tot je een goeie €1000 samenhebt voor een set.
Daar kan je al iets leuk mee kopen waar je toch nog enkele jaren plezier van kan hebben.

Walter_PPK

Doe dat alsjeblieft niet. Ik heb ze nog verkocht die sony sub/sat setjes. Het topmodel uit de pascal serie klinkt wel grappig maar voor dat geld kun je al beter kopen. Ik zou deze troep echt links laten liggen.
Je had bv die zuiltjes van de aldi kunnen halen. Verder zou ik me op 2ehands focussen daar kun je meer kwaliteit halen. Zeker voor een budget van 500 euro.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

KJ

Frits van het Hout (www.fritsvanhethout.be) in Utrecht (geloof ik) heeft diverse Magnat sets (vanaf 125 euro) en nu ook een Sherwood receiver & DVD (295 euro) in de aanbieding. Qua klank ken ik zowel de Magnat sets als de Sherwood niet, maar met 500 euro kom je daar wel een heel eind. Succes!

tan1415

interessante setjes...


Maar ik heb voor 500 wel iets leuks gezien: VSXC100 +dv 350 voor 250€ en de Mordaunt short speakers voor 300€. Leuke setje.

Maarre ik zou doorsparen of als je niet kan wachten zo'n uitgestelde betalingsactie.Nu kopen en intussen sparen om volgend jaar alles te betalen.

Absurd

Ok dus de speakers niet, miss beter gaan voor Canton Movie 10-MX II.
Maar de receiver?

Absurd

ik verneem hier juist dat het budget met €500 naar omhoog kan.
Danku geldschieter broer  ;D
Wat kan ik nu het beste kopen voor toch zo weinig mogelijk geld?
Dus nu €1000 MAX

notgib

Quote from: Absurd on April 11, 2004, 20:27:47
Ok dus de speakers niet, miss beter gaan voor Canton Movie 10-MX II.
Maar de receiver?

Canton Movie 10mx-II is een uitstekende keuze. Heb ze zelf al een tijdje en voor een krap budget (ze zijn nu al 295,-!!) kun je simpelweg niet beter krijgen.
Jezus comes! Everyone look busy!