Welke E-reader - tot €150,- ?

Started by Xander32, April 9, 2016, 17:32:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Vriendinlief is binnenkort jarig en heeft een e-reader op haar wensenlijstje staan.

Op zoek ben ik naar een degelijke, gebruikersvriendelijke e-reader tot max. €150
Welke zouden jullie kopen en waarom?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sopper

Tablet > E-Reader

Althans, volgens m'n vriendin.
Leest zelden nog op de e-reader en des te meer op een klein 7 inch tablet.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

mikekiwi

Hmm,  hier andersom.  Batterijduur en het e-ink scherm van mijn kobo glo vind ik veel prettiger.  Lekker in bed lezen met de ingebouwde achtergrondverlichting bevalt mij beter dan een tablet....

Geert

Voor een e-reader kom je al snel uit bij Kobo. Zelf heb ik voor het type H2O gekozen vanwege het iets grotere scherm.

Voordelen van een e-reader t.o.v. een  tablet zijn vooral de leesbaarheid in de zon en de al eerder genoemde capaciteit van de batterijen. Verder is een e-reader natuurlijk volledig afgestemd op het lezen van boeken met zijn functies.

Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

br@m

Heb voor mijn vriendin een kobo glo hd gekocht. Ze is er heel blij mee.

En zelf heb ik de aura h20, net iets groter. Vind ik prettiger.

e-ink leest veel prettiger dan een tablet.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dura

Ik ben al lang een fanatiek ereader. Mijn advies zou ook een Kobo zijn, vooral de Glow HD lijkt mij een prachtige reader, zelf heb ik momenteel de voorganger, de Aura. Je kunt ook een Amazon Kindle nemen, en epubs converteren naar Mobi, het formaat dat de Kindles ondersteunen. Sowieso is het gratis PC programma Calibre bijna een must, om te converteren, te taggen en de libraries te beheren.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Xander32

Dank voor het advies ook. Kobo lijkt het merk te zijn waarbij je niet omheen kunt.


Quote from: Dura on April 10, 2016, 08:58:09
Ik ben al lang een fanatiek ereader. Mijn advies zou ook een Kobo zijn, vooral de Glow HD lijkt mij een prachtige reader, zelf heb ik momenteel de voorganger, de Aura. Je kunt ook een Amazon Kindle nemen, en epubs converteren naar Mobi, het formaat dat de Kindles ondersteunen. Sowieso is het gratis PC programma Calibre bijna een must, om te converteren, te taggen en de libraries te beheren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mikekiwi

#8
Quote from: Xander32 on April 10, 2016, 12:55:50
Dank voor het advies ook. Kobo lijkt het merk te zijn waarbij je niet omheen kunt.
Klopt. Vroeger was Sony de grootste, maar die zijn er mee gestopt. Je hebt verder Icarus en de Kindle varianten van Amazon (en nog wat mindere goden). Maar Kobo is op dit moment het merk...

Achtergrondverlichting is ook erg fijn, dat is heel wat beter dan het gepiel met losse lampjes zoals voorheen. Enige nadeel is dat ik de helderheid van mijn Glo nog wel een paar stapjes verder zou willen dimmen dan dat nu mogelijk is. En mijn eerdere Sony had hardwarematige knoppen om de bladzijdes om te slaan, vond ik nog net iets fijner dan touchscreen ( dat heeft Icarus dan weer wel)

Dura

Quote from: Xander32 on April 10, 2016, 12:55:50
Dank voor het advies ook. Kobo lijkt het merk te zijn waarbij je niet omheen kunt.

Ja, naast de Kindles waarbij je enorm vast zit aan Amazon (tenzij je wat handiger bent met Calibre) is Kobo het enige merk dat nog steeds de meest moderne schermen gebruikt en zijn lijn jaarlijks update. De rest is afgehaakt. Jammer, want vooral veel van de Sonys hadden een prima bouwkwaliteit. De Glow HD is echt prima; goed contrast scherm met hoge resolutie en prima front-light, zodat je er onder alle omstandigheden mee kan lezen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

mijkie

Hier heeft de directie een Kobo H2O en die vind ze fantastisch in gebruik, ook het verlichte scherm is top !


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

snopper

Quote from: Dura on April 10, 2016, 13:07:44
Ja, naast de Kindles waarbij je enorm vast zit aan Amazon (tenzij je wat handiger bent met Calibre)
Hier thuis met de regering verschillende kindles in gebruik. De paperwhite (met achtergrond belichting) is het fijnste in het gebruik (zeker 's nachts in bed lezen).
Gebruiken ook hier calibre en om heel eerlijk te zijn is het heel makkelijk te bedienen. Converteren en laden gaat automatisch als de kindle is aangesloten aan de PC.
Doordat wij ook heel veel Duitstalig lezen hebben wij een abo op Kindle unlimited bij amazon. Hier kan je onbegrensd boeken uitlenen voor €8 per maand. Hoog gehalte aan huisvrouwen literatuur, dus de regering thuis is ook hier blij mee ...

Snopper

Geert

Bij de aanschaf van een reader raad ik eenieder aan even op tweakers te kijken. Hier kun je veel goede informatie vinden, ook over calibre.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

CZ79

Hier een Kobo Touch, perfect apparaat, geen achtergrondverlichting (tot de dag van vandaag ook niet gemist). Mooi qua prijs ook en een perfecte batterijduur
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Thx mannen voor jullie reply :thumbs-up:. Ik zal ook eens op Tweakers kijken zoals ook wordt aanbevolen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Zojuist voor hare maje een Kobo GLO HD gekocht, incl. originele lederen case. Er kwam een mooie aanbieding voorbij (€129,-).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT