Mytek Brooklyn

Started by conqubite, April 8, 2016, 11:17:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

conqubite

#25
Kan ik daar al wat info over vinden ergens? En een richtprijs?

zoldar

heb je al ervaring met MQA bestanden?

er wordt veel over gepraat maar niemand met luisterervaring
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

conqubite

#27
Jazeker.... Welliswaar alleen demobestanden maar dat geeft al een aardig goed beeld. Als ik de rest van mijn leven MQA kan beluisteren is het klankmatig geen big deal om de rest van mijn installatie de deur uit te moeten doen.
Ik heb het op een ander forum proberen te verwoorden. Even copy en paste..

Ik vind het lastig om de woorden te vinden om het te omschrijven maar het lijkt erop dat de muziek uit elkaar wordt getrokken en dat de gelaagdheid ten opzichte van elkaar beter te onderscheiden is. Daardoor ontstaat er een stuk meer ruimtelijkheid in de muziek. Scheiding tussen instrumenten is beter te volgen. Ook een hele live achtige presentatie met nog net een tandje meer dynamiek dan standaard. Driedimensionaler is misschien wel een goede korte omschrijving. Daarnaast is elke hardheid verdwenen, heel analoog. Ik merk als de mqa inschakelt dat het dan wat luider wordt dan als het niet als mqa file wordt afgespeeld.

Aanvullend nog... hi reze audio kan ook heel mooi zijn. Maar MQA doet iets (met de timing geloof ik) wat bijzonder is. Klinkt ook echt "analoog". Elke digitalte hardheid is verdwenen. Ik heb nog van niemand gehoord die MQA gehoord heeft en niet onder de indruk is en het niet beter vind dan reguliere flac's. Maar zoals altijd zelf luisteren en oordelen. En MQA bestanden zijn ook gewoon flac bestanden. Kun je dus gewoon met elke dac als flac afspelen.

Overigens nog ter indicatie. Ik heb redelijk wat jaren gespeeld met de wetenschap dat mijn analoge set (thorens TD320 met benz micro ace element en heed quasar phonopre) superieur was t.o.v. mijn digitale set. But no more.... times have changed. Digitaal rules bij mij thuis, big time zelfs. Mijn analoge set kan het (lang) niet meer bolwerken, enkele uitzonderingen daargelaten maar dat ligt dan aan de bron (lp tegen de flac).

Leeuwarden

Quote from: conqubite on September 20, 2016, 10:56:58
Kan ik daar al wat info over vinden ergens? En een richtprijs?

Nee, niets over bekend. Grote Baas heeft het zelf op CA verteld...

Leeuwarden

Wat MQA betreft zouden ze de kogel eens stevig door de kerk moeten jagen... Schiet niet op terwijl er teveel over wordt gepraat.

zoldar

klopt. content is king.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Isflicka

Quote from: Leeuwarden on September 20, 2016, 12:25:23
Nee, niets over bekend. Grote Baas heeft het zelf op CA verteld...
Bedoel je soms de Altair? Die is er al even en is zeker geen vervanger van Aries.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Leeuwarden

Nee, die bedoel ik niet...

conqubite

hmmm toch iets te voorbarig...  :plain: :dry: Hij staat nu weer fixed op 32 bit.. Dat hoort niet. Dus dan automatisch ook geen mqa.. Maar denk dat dit vooral komt door de laptop....  En hij was net zo stabiel afgelopen paar dagen....  :( Nog maar even paar dagen aankijken. Anders misschien toch de importeur maar eens mailen of die meer weet..

Leeuwarden

Binnenkort komt er een geüpgrade Brooklyn op de markt. De Brooklyn+. Andere DAC chip en geüpgrade voeding en een verbeterde volumeregeling. Ben benieuwd of er ook een upgrade mogelijkheid komt voor bestaande gebruikers net zoals bij de Manhattan...
Het ding zou 16 oktober op de markt moeten komen...  Naar verluid was ie al te horen afgelopen weekend in Rotterdam bij het hoofdtelefoon gebeuren in het plaatselijke WTC.

conqubite

Ik heb al een verbeterde voeding... :tongue2: Verbeterde volumeregeling boeit me niet en andere chip vooralsnog ook nog niet.
Upgrade gaat geld kosten dus ik denk dat ik die oversla. Maar goed, zeg nooit nooit... ;)

Jumping Jack

Interessant apparaat, die Brooklyn. Dan nog een Brooklyn amp erbij en je hebt een mooie set...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Leeuwarden

Ik ga de mijne zo even te koop zetten :pompom: Check de markt!

Jumping Jack

 ;D.

Hebben de bezitters hier rechtstreeks bij Mytek gekocht?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Leeuwarden

Ja, was pijnloze handeling.

Sjettepet

De nieuwe Brooklyn DAC+ kost 2195,- Euro, scheelt 10% met de reguliere variant.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Jumping Jack

Quote from: Sjettepet on October 17, 2017, 14:51:08
De nieuwe Brooklyn DAC+ kost 2195,- Euro, scheelt 10% met de reguliere variant.

Klopt. In combi met de amp voor 3.995. Ik ben wel tempted eigenlijk...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Leeuwarden

Quote from: Jumping Jack on October 17, 2017, 14:53:49
Klopt. In combi met de amp voor 3.995. Ik ben wel tempted eigenlijk...

Zou ik wel even informeren of dat de nieuwe of de oude dac is. Deze "aanbieding" staat er namelijk al een tijdje. En als het de oude dac is kan je beter die van mij overnemen, ben je weer goedkoper uit :-)

Jumping Jack

Het is de "+" versie, de "oude" staat er niet meer tussen. Neemt niet weg dat die "oude" vast en zeker een top-apparaat is hoor!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Ik was vandaag aan het bakken en moest aan dit topic denken  :D

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Leeuwarden


fietser

#46
Quote from: Leeuwarden on September 20, 2016, 10:45:41
Auralic komt met een opvolger van de Aries. Heb zelf de versie met de Femto klokjes, geen spijt van gehad.
Ik ook niet. Overigens wordt de opvolger wel een stukje duurder G2 streamer voor alsnog ongeveer 4k
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

StereoMike

Quote from: Jumping Jack on November  2, 2017, 19:02:33
Ik was vandaag aan het bakken en moest aan dit topic denken  :D
LOL
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

chansig

Quote from: Jumping Jack on November  2, 2017, 19:02:33
Ik was vandaag aan het bakken en moest aan dit topic denken  :D

;D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.