Over Allekabels.nl

Started by Allekabels, April 7, 2016, 14:13:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AudioEnZo

Hier wel mail gehad dat het ook mijn account betrof en dat ze het wachtwoord hadden gewist. Bij een 1e keer weer inloggen zou gevraagd worden om een nieuw wachtwoord in te vullen.

Dus hop, naar hun site, kon dus gewoon met het "gewiste" wachtwoord inloggen [emoji849]

Evengoed maar een nieuwe gemaakt...

StefaanD

#76
Quote from: Hanky Panky on April 16, 2021, 14:11:00
Daarom gebruik ik voor webwinkels e.d. andere wachtwoorden dan voor belangrijkere zaken. Misschien toch maar eens naar een wachtwoordmanager kijken.
Wachtwoord manager zou ik sterk aanraden, ik kan echt niet meer zonder. Voor heel belangrijke zaken maak ik ook gebruik van 2FA met een Yubikey hardware key.

Ga zelf nog een stap verder gaan en overal een uniek e-mailadres gebruiken of veranderen voor de sites die ik nog gebruik zodat als er iets toekomt op dat specifiek e-mailadres dat die via die site is verzonden er een belletje gaat rinkelen.

Zoiets kan je doen als je een eigen domein naam hebt of de Gmail + e-mail truc toepassen ttz als je e-mail adres [email protected] hebt dan kan je bv [email protected] gebruiken. Mails verzonden naar dat adres komen dan ook gewoon netjes toe in je hoofd e-mailadres [email protected]

[edit]tien was me iets voor  :colgate: [/edit]

rassama

#77
Hier geen mail ontvangen  >:( Gelukkig gebruikte ik ook bij allekabels een uniek wachtwoord wat ik overal doe sinds ik een password manager gebruik (aanrader! Kan niet vaak genoeg gezegd worden).

Ik ga in ieder geval nooit meer iets bij allekabels bestellen. Er hoort niets mis te gaan maar het kan soms gebeuren en dan vind ik het belangrijk hoe daar mee omgegaan wordt. In dit geval is de reactie van het bedrijf dusdanig dat ik nul vertrouwen meer in ze heb.

Quote from: pameijer on April 16, 2021, 08:21:18
Beetje kort door de bocht. IT is gewoon voor de meeste mensen een ingewikkeld iets en hackers zijn per definitie de anderen een stap voor. Dit soort dingen gebeuren en horen er helaas gewoon bij.

Dit is pertinent niet waar. Dit soort dingen horen er niet bij. Als je een webwinkel hebt mag je producten verkopen maar daar komt ook een wettelijke en morele plicht bij ten aanzien van het beveiligen van gegevens. Helaas denken te veel bedrijven dat ze hier op kunnen beknibbelen en dat is niet oké. Daarom hoop ik van harte dat de Autoriteit Persoonsgegevens de middelen krijgen om dit soort zaken te beboeten. De boetes moeten zo hoog en de 'pakkans' zo groot zijn dat het niet meer rendabel is om te beknibbelen op beveiliging.

Hoe dan ook, de manier waarop hier mee omgegaan is sowieso onvergevelijk.

abbcdcg

Ik vond die Soueren in het nieuws al genoeg verbergen, maar als ik dit nu op de site lees heb ik toch een bijsmaak.

Quote
Veilig winkelen 
Bij ons winkelt u veilig en vertrouwd. Uw persoonsgegevens worden via een beveiligde verbinding verstuurd en zijn opgeslagen op beveiligde servers. Wij verstrekken uw gegevens nooit aan derden.


Wat ben ik blij dt ik al een paar jaar een password manager gebruik en voor ieder account een ander password toe pas. En o zo blij dat ik daar mijn Postbus gegevens in het account had staan.

Ik probeer nu om mijn account daar te wissen, iemand de optie gezien waar dat kan?

jazzy

#79
Quote from: Tien on April 16, 2021, 15:15:43
Die 5000 mensen die eerst gemaild zijn door hen, waren mensen met een specifiek mailadres voor allekabels (dus zoiets als [email protected]). Deze mensen konden namelijk als eerste achterhalen dat hun mailadres was gelekt. Ze hoopten daarmee dat de kous af was, maar dat bleek anders in februari.

Ik hoop niet dat je je hier speciaal voor geregistreerd hebt want dat is precies wat ik gisteren ook al zei in https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=157358.msg3464398#msg3464398 :) Welkom op het forum in ieder geval!
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

Raphie

JBL PRX Power!

modde239

Quote from: Hanky Panky on April 16, 2021, 14:11:00
Daarom gebruik ik voor webwinkels e.d. andere wachtwoorden dan voor belangrijkere zaken. Misschien toch maar eens naar een wachtwoordmanager kijken.

Ik gebruik al jaren Keepass2Android super wachtwoord manager en nog gratis ook. ;)

denoontje

hier ook mail gehad.

Geen Optie gevonden om account te issen dus maar naar klantenservice gemaild dit op te heffen.

Wat is voor mac en iphone een goed wachtwoordmanager, is safari goed genoeg als die sterke wachtwoorden genereerd?

Raphie

Maakt voor de hash niet uit, een , of % of @ is net zo random als alfabet karakter
Men raadt namelijk jouw wachtwoord niet, maar heeft het algemene wavhtwoord om het jouwe zichtbaar te naken. Hebben ze er één dan hebben ze ze allenaal.
JBL PRX Power!

modde239

Quote from: denoontje on April 16, 2021, 19:31:38
hier ook mail gehad.

Geen Optie gevonden om account te issen dus maar naar klantenservice gemaild dit op te heffen.

Wat is voor mac en iphone een goed wachtwoordmanager, is safari goed genoeg als die sterke wachtwoorden genereerd?

Keepass is erg goed.

rassama

Quote from: denoontje on April 16, 2021, 19:31:38
is safari goed genoeg als die sterke wachtwoorden genereerd?

Ja.

Als je het oké vindt om te betalen voor goede software kan ik 1Password aanraden wat erg goed is op iOS en Mac.

StefaanD

#86
Of Bitwarden als je een gratis versie zoekt die alle platforms ondersteunt. 1Password ondersteunt ook alle belangrijke platforms maar geen idee of je alles lokaal kan houden. Toen in het gebruikte tot versie 6 stond de kluis op iCloud.

Nu gebruik ik Bitwarden met lokale Storage en 2FA met een hardware sleutel als extra veiligheid.

Sleuteltoegang op macOS is de gemakkelijkste manier en daarvoor hoef je niks extra te installeren. Deze gebruikt in principe ook iCloud als je het over meerdere toestellen (macOS, iOS, ...) wilt gebruiken.

abbcdcg

Quote from: denoontje on April 16, 2021, 19:31:38
hier ook mail gehad.

Geen Optie gevonden om account te issen dus maar naar klantenservice gemaild dit op te heffen.

Wat is voor mac en iphone een goed wachtwoordmanager, is safari goed genoeg als die sterke wachtwoorden genereerd?

Dashlane gebruik ik naar tevredenheid.
De autofill werkt niet altijd perfect, kleinigheidje. Ik denk dat er een aantal goed werken, probeer ze even en je hebt een voorkeur. (Dashlane, Keepass, 1Pasword)

kermy

Hier reuze tevreden over Bitwarden, dit na jaren LastPass gebruikt te hebben. Maar nadat dit bedrijf is overgenomen hebben ze een aantal trucjes uitgehaald.

Onder andere een automatische betaling via Paypal niet meer accepteren, zonder bericht, zo verviel je terug naar de gratis versie, en werd de betaalde versie 3 maal zo duur.

Een aantal maanden daarna was de gratis versie alleen nog maar bruikbaar op 1 apparaat, maar toen was ik al overgestapt naar Bitwarden, en inmiddels ook daar de betaalde versie van.


Met vriendelijke groet,

Kermy

denoontje

Quote from: StefaanD on April 16, 2021, 21:20:24
Of Bitwarden als je een gratis versie zoekt die alle platforms ondersteunt. 1Password ondersteunt ook alle belangrijke platforms maar geen idee of je alles lokaal kan houden. Toen in het gebruikte tot versie 6 stond de kluis op iCloud.

Nu gebruik ik Bitwarden met lokale Storage en 2FA met een hardware sleutel als extra veiligheid.

Sleuteltoegang op macOS is de gemakkelijkste manier en daarvoor hoef je niks extra te installeren. Deze gebruikt in principe ook iCloud als je het over meerdere toestellen (macOS, iOS, ...) wilt gebruiken.


Heb alleen "probleem" dat mijn apple id op telefoon anders is als op mijn macbook/ipad.
Kun je dan die sterke door apple macbook safari wachtwoorden op een of andere manier "delen" met andere apple id?

ajbeefde

Quote from: jazzy on April 16, 2021, 16:53:13
Ik hoop niet dat je je hier speciaal voor geregistreerd hebt want dat is precies wat ik gisteren ook al zei in https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=157358.msg3464398#msg3464398 :) Welkom op het forum in ieder geval!

Volgens mij ligt de eer bij RTL Nieuws die dit naar buiten heeft gebracht.  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

mikekiwi

#91
Vraagje over degenen die met meerderen thuis een passwordmanager gebruiken: hebben jullie een family-account of volstaat als je thuis vaak dezelfde computer + browser gebruikt ook een 1-persoons account (waarin je bijv. met tags een onderscheid maakt). Of gaat hij dan piepen als er 2 verschillende accounts zijn voor bijv LinkedIn, FB, Twitter, etc....?

Of is het tijd dat dit wordt afgesplitst naar een apart topic?  8)

EDIT: laat bovenstaande vraag maar zitten, heb hem getransporteerd naar het dedicated topic over passwordmanagers....

SV..S

Sterker nog, daar is al een topic over ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

mikekiwi


SV..S





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

zandbak

Quote from: abbcdcg on April 16, 2021, 16:43:53


Ik probeer nu om mijn account daar te wissen, iemand de optie gezien waar dat kan?
Ik heb een mailtje gestuurd naar [email protected] met het verzoek al mijn gegevens uit hun bestanden te wissen.


"Bedankt voor uw bericht.

Wij zullen uw account laten verwijderen door onze IT afdeling.
Wij willen u adviseren alle facturen goed te bewaren ten behoeve van garantie, deze kunnen wij na het verwijderen niet meer inzien.

Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,
X "

Allekabels is totaal niet transparant in hun berichtgeving als ik dit topic op tweakers zo lees:
https://tweakers.net/nieuws/180558/allekabels-wachtwoorden-van-accounts-ouder-dan-september-2018-zijn-te-kraken.html

Voor mij ook de reden om geen zaken meer te doen met dit bedrijf.
Marantz SR 7008

Tien

#96
Quote from: jazzy on April 16, 2021, 16:53:13
Ik hoop niet dat je je hier speciaal voor geregistreerd hebt want dat is precies wat ik gisteren ook al zei in https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=157358.msg3464398#msg3464398 :) Welkom op het forum in ieder geval!
Dank (dat zou je als admin moeten kunnen zien ;-) maar nee, ik hing hier even rond voor wat anders en toen viel mijn oog hierop).

Ik had even geen directe verwijzing (wel eentje van de Telegraaf) naar het artikel dat ik had gezien en dat ik toevoegde dus dat was wat ik wilde posten.

Overigens vandaag een mail op een ander 'named' mailaccount over dat mijn password gelekt is. Met dat account heb ik in 2017 enkel een vraag gesteld over een product.
Het lijkt erop dat ze nu met hagel gaan schieten (excuus als dat al gezegd is).

Ralf67

#97
Net rare e-mail gehad, en gelijk maar account opgezegd.


denoontje

Ik heb ook mail gehad dat ze account nu verwijderen op mijn vraag


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

i2Paq

Quote from: Hanky Panky on April 16, 2021, 14:11:00
Daarom gebruik ik voor webwinkels e.d. andere wachtwoorden dan voor belangrijkere zaken. Misschien toch maar eens naar een wachtwoordmanager kijken.

Precies, een makkelijk WW maar voor anderen moeilijk te raden.

Voor de echt belangrijke zaken een andere e-mail adres en WW.

Maar, zelfs dat e-mail adres is reeds via een hack naar buiten gekomen. Een hack bij een gerenommeerde organisatie. Dus "veilig" is slechts een schijnveiligheid.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70