Over Allekabels.nl

Started by Allekabels, April 7, 2016, 14:13:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mokumer45

Een aantal keren moeten proberen de website te openen, toch geluk. Ingelogd en mijn paswoord voor alle zekerheid veranderd. Hierna weer een aantal keren moeten proberen om de website te openen en kon idd na enige tijd inloggen met mijn nieuwe wachtwoord. M.a.w. het gaat wel, maar je hebt wel een aantal pogingen nodig (en veel geduld).
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

RonG

Kom op de site maar kan niet inloggen om het wachtwoord aan te passen. Gelukkig gebruik ik dit wachtwoord nergens anders.

ajbeefde

Vanavond om  19.30 op tv in RTL nieuws.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

abbcdcg

Quote from: ajbeefde on April 15, 2021, 18:34:16
Vanavond om  19.30 op tv in RTL nieuws.

Net gezien. Je kan aan het gezicht van die Constantijn zien dat het niet klopt en er achter de schermen meer speelt.
Zacht gezegd niet blij mee. Heel zacht gezegd....

Raymond187

Quote from: blueray on April 15, 2021, 17:44:51
Als je altijd via ideal betaalt, wordt Iban dan ook opgeslagen door de webwinkel?  Maw van wie zou Iban zijn gelekt?
Niet op de server zelf, maar bij de betaalserver (mollie bv) staan deze gegevens wel opgeslagen.

blueray

Quote from: Raymond187 on April 15, 2021, 19:47:50
Niet op de server zelf, maar bij de betaalserver (mollie bv) staan deze gegevens wel opgeslagen.
Dus dan heeft de hacker van allekabels je IBAN toch niet? Want mollie is niet gehackt?
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

Raymond187

Dat zou idd zo moeten zijn. IBAN heeft sws geen toegevoegde waarde voor je account.

B-art

Wachtwoord gewijzigd en per direct account laten verwijderen en geen zaken meer met ze.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Raphie

Quote from: B-art on April 15, 2021, 20:50:37
Wachtwoord gewijzigd en per direct account laten verwijderen en geen zaken meer met ze.
Hoe dan? want de /account pagina geeft een cloudfare error?
JBL PRX Power!

B-art

Cloudfare error=? Ik kon mijn ww wijzigen en per email account verwijderen laten
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Raphie

ik heb er blijkbaar geen account, kwam er nu wel doorheen, maar geen email en email wachtwoord combi werkt ook niet, dus hoef me geen zorgen te maken. Heb er in het verleden wel eens gekeken maar nooit besteld blijkbaar.
JBL PRX Power!

pameijer

Wachtwoord wijzigen, account verwijderen e.d. heeft helaas geen zin. De gegevens zijn gelekt en staan al in een andere database. Ik heb net ff gekeken en het betreft bij mij alleen naam, adres en email en natuurlijk de bestelgeschiedenis. Het laatste hebben ze niet veel aan. Naam en adres was vroeger voor iedereen openbaar in het telefoonboek. Maar blijft ruk.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Tabcam

Quote from: pameijer on April 15, 2021, 21:23:57
Wachtwoord wijzigen, account verwijderen e.d. heeft helaas geen zin. De gegevens zijn gelekt en staan al in een andere database. Ik heb net ff gekeken en het betreft bij mij alleen naam, adres en email en natuurlijk de bestelgeschiedenis. Het laatste hebben ze niet veel aan. Naam en adres was vroeger voor iedereen openbaar in het telefoonboek. Maar blijft ruk.
Probleem lijkt dat ook ibangegevens zijn gelekt. Daar kunnen ze nu ook een straat e.d. aan koppelen en ik gok dat een geboortedatum ook snel gevonden is. Met een beetje pech ook telefoongegevens.

Ik hoop dat de banken eens wat andere gegevens vragen om he identiteit te controleren, mij lijken de "standaardvragen" nogal eens te eenvoudig ook online te vinden :nopompom:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

PascalP

Dit geven ze nu zelf aan op hun website, wachtwoorden zijn dus versleuteld en hoef me dus (hoop ik) geen zorgen ze maken dat met mijn email/wachtwoord combi op andere sites wordt ingelogd.
Maar uit voorzorg toch maar alles wijzigen nu.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Vervolg
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Kjelt

Quote from: jazzy on April 15, 2021, 17:18:49
Als dit inderdaad is zoals het gebeurt is dan zal er een forse boete gaan volgen.
Een bedrijf kan pas melding doen als ze het constateren.
De meeste bedrijven incl. hele grote bedrijven hebben dit totaal niet in de gaten dat via een achterdeur stukje bij beetje informatie wordt weg gesluisd.
Je zou dit aktief moeten monitoren.

Raymond187

Quote from: Kjelt on April 15, 2021, 21:51:06
Je zou dit aktief moeten monitoren.
Er moet een constante monitoring op zitten.

WW versleutel  kan je ook altijd weer decrypten.

Ik heb hier wel besteld, maar nooit een account aangemaakt  O0

Raphie

De cypher van de wachtwoorden is zwak, dus ga er maar vanuit dat deze ook op straat liggen.
JBL PRX Power!

mikekiwi

Quote from: Raphie on April 15, 2021, 22:07:01
De cypher van de wachtwoorden is zwak, dus ga er maar vanuit dat deze ook op straat liggen.
Yep, inderdaad:


PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Kjelt

#46
Dat is stupide je slaat een wachtwoord nooit op, ook niet versleuteld.
Je slaat de hash op van een wachtwoord en je hashed het ingetypte wachtwoord bij inloggen en vergelijkt dit met elkaar. Ik geloof dit niet want dan zijn het geen amateurs maar kleuters in die webwinkelsoftware.
Voor de leken een hash is een oneway functie met geen enkele mogelijkheid kun je deze terug naar het origineel herleiden.

Kjelt

Ter aanvulling het enige wat je dan kan doen is een lookuptable maken van bv een woordenboek met meest voorkomende wachtwoorden en dan zou je in theorie die eruit kunnen halen.

PascalP

Zojuist deze mail binnen:


Beste klant van Allekabels,

Laten we beginnen om onze welgemeende excuses aan te bieden voor
eventuele overlast welke gepaard gaat met dit datalek en het feit dat
dit nu pas duidelijk is geworden. Gelukkig is uw wachtwoord NIET gelekt!

Ons bedrijf is op 23 augustus 2020 slachtoffer geworden van een hack
door cybercriminelen en heeft daar meteen melding van gemaakt bij de
Autoriteit Persoonsgegevens en de technologische beveiliging maximaal
opgeschroefd. Ondanks het feit dat de wachtwoorden van de klanten   
zijn versleuteld werd hedenmorgen in de media melding gemaakt dat   
er wachtwoorden van klanten zijn gekraakt. Uit intern onderzoek van 
Allekabels is komen vast te staan dat het om een minderheid van de   
klanten gaat. Alleen de wachtwoorden van klanten die zich voor 1     
september 2018 geregistreerd hebben, kunnen worden gekraak Voor u is
het belangrijk om te weten dat het NIET om uw wachtwoord gaat.

Om de belangen van u als klant maximaal te beschermen heeft Allekabels
besloten om onmiddellijk de wachtwoorden van deze klanten te wissen.
Deze klanten zijn inmiddels van deze maatregelen op de hoogte gesteld,
maar dat geldt dus niet voor u.

Het is denkbaar dat u de komende periode oneigenlijk wordt benaderd met
bijvoorbeeld phishing e-mail. Allekabels roept u dan ook op om extra
waakzaam te zijn, hetgeen in deze tijd sowieso verstandig is.

Indien u hier aanvullende vragen over heeft verwijzen wij u graag naar
onze website https://www.allekabels.nl/faq-1504.php. Op een speciaal
ingerichte informatiepagina zullen wij onze websitebezoekers up-to-date
houden omtrent dit datalek.

Wij zijn bijzonder geschrokken van deze cyberhack en zal de kwestie
diepgaand onderzoeken en alle noodzakelijke maatregelen nemen. We
stellen alles in het werk om de belangen van u als klant optimaal te
beschermen.
--
Met vriendelijke groet,
Constantijn Souren
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Maar als ik dan in mijn bestelhistorie kijk zie ik het teruggaan tot 2014, dus heb wel degelijk voor 2018 een account gemaakt...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono