gezinsdeling

Started by SV..S, April 6, 2016, 12:05:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SV..S

via google kom ik niet op een bevredigend antwoord.

afgelopen week heeft mijn zoon ''per ongeluk'' aankopen gedaan in de apstore.
omdat gezinsdeling aanstaat word dat dus van mijn credit card afgeschreven.
kan ik het nu zo instellen dat alleen ik aankopen kan doen met de card, of zo dat alle leden (dus ook volwassenen) eerst om toestemming moeten vragen om een aankoop te kunnen doen?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

blue-eyes

Ik heb mijn dochter op mijn account zitten. zo ingesteld dat altijd een WW moet worden ingevoerd bij downloads / aankopen uit de store.
Er is een instelling waarmee je kan instellen of voor gratis software ook een WW moet worden ingevoerd, voor betaalde apps of helemaal niet.


(ps. ik neem aan dat je op Apple doelt)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

SV..S

apple idd,

voor mijn dochter lukt dit ook.
echter mijn zoon en vrouw hebben een volwassen account (alhoewel mijn zoon nog maar 14 is).

en ik wil ze allemaal blokkeren, om fouten te voorkomen!




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

CineSmurf

Als jouw eigen device bij instellingen naar "icloud" gaat, zie je daar "gezin", als je daar op klikt zie je de gezinsleden.
Klik vervolgens op een gezinslid, dan krijg ik de optie "vraag om te kopen" die je aan en uit kan zetten. Als je die aanzet werkt ie bij mij als volgt: als mijn zoon een aankoop wil doen, krijg ik een bericht dat hij dat wil en moet ik het goedkeuren, daarna kan hij het downloaden in de appstore.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

CineSmurf

En nog een dingetje: Ik zie net dat wat ik hieronder beschrijf voor mijn dochters werkt. Mijn zoon heeft een eigen tegoed met itunes kaarten. Daar staat in mijn telefoon bij "aankopen" zijn eigen apple-id.
Zie alleen niet zo snel hoe je dat wijzigt...

Anders gewoon apple bellen.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

SV..S

Quote from: CineSmurf on April  6, 2016, 13:01:14
Als jouw eigen device bij instellingen naar "icloud" gaat, zie je daar "gezin", als je daar op klikt zie je de gezinsleden.
Klik vervolgens op een gezinslid, dan krijg ik de optie "vraag om te kopen" die je aan en uit kan zetten. Als je die aanzet werkt ie bij mij als volgt: als mijn zoon een aankoop wil doen, krijg ik een bericht dat hij dat wil en moet ik het goedkeuren, daarna kan hij het downloaden in de appstore.
bij volwassenen staat daar ouder/voogd, die kun je dan machtigen om akkoord te geven aan de kids, dat zoek ik dus niet.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

CineSmurf

Dat stopt bij 18 inderdaad. Maar je kan bij betalingsperiode ook hun eigen apple-id opnemen, dat heb ik dus bij mijn zoon. Die vraagt mij niet om toestemming, maar gaat gewoon van zijn eigen tegoed af.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

SV..S

Quote from: CineSmurf on April  6, 2016, 13:33:25
Dat stopt bij 18 inderdaad. Maar je kan bij betalingsperiode ook hun eigen apple-id opnemen, dat heb ik dus bij mijn zoon. Die vraagt mij niet om toestemming, maar gaat gewoon van zijn eigen tegoed af.
dat begrijp ik niet helemaal.
waar kun je dat vinden, etalingsperiode?

net met apple gebeld, en daar hebben ze niet 1,2,3 een oplossing voor.
met een i-tunes kaart kun je elk lid een tegoed geven maar ga je daar over heen dan word het weer vrolijk van je card afgeboekt.
dus nu kunnen alle volwassenen gewoon bv een nieuwe imac bestellen.... en Jos maar betalen  ;D

nu is dat wel terug te draaien, maar niet alle aankopen draai je zo makkelijk terug!




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15