Hulp bij het aansluiten van de Anti-Mode 2.0 Dual Core

Started by R0N, October 16, 2012, 20:54:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: R0N on April 15, 2015, 23:18:02
Ja, inderdaad, je hebt een extra pre-out.
Als je nu al last hebt van staande golven in de kamer (en wie heeft dat niet...) dan is een AM de juiste start.
Een sub zal het alleen maar erger maken. Bovendien, als de AM de weergave van de lagere frequenties onder controle heeft, zou een sub nog wel eens niet nodig hoeven zijn. E.e.a. afhankelijk van de situatie en de persoonlijke voorkeuren, die ik vanaf hier niet kan beoordelen.

ron
Staande golven erger door de sub...?,dat hoeft niet perse als je hem dusdanig anders plaatst als de fronts.
Daarbij meerdere sub,s kunnen staande golven juist oplossen.

WillemJ

Ik ben een zeer tevreden gebruiker van een AM 8033 en denk erover een AM Dual Core aan te schaffen en te gebruiken als voorversterker. Ik wil daar dan een sub op aansluiten, en daarnaast een eindversterker voor de hoofdluidsprekers. Die eindversterker die ik wil gaan gebruiken en de sub die ik heb hebben allebei een RCA aansluiting. Kan dat, met bijvoorbeeld een Y kabel, of zit ik bij deze sub vast aan een eindversterker met XLR aansluiting?
Quad 33 & 606-2; Quad 2805; B&W PV1d subwoofer met Antimode 8033 cinema

chansig

Quote from: morca on April 15, 2015, 23:22:53
Staande golven erger door de sub...?,dat hoeft niet perse als je hem dusdanig anders plaatst als de fronts.
Daarbij meerdere sub,s kunnen staande golven juist oplossen.

Precies....

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

R0N

Quote from: WillemJ on May 30, 2015, 13:16:03
Ik ben een zeer tevreden gebruiker van een AM 8033 en denk erover een AM Dual Core aan te schaffen en te gebruiken als voorversterker. Ik wil daar dan een sub op aansluiten, en daarnaast een eindversterker voor de hoofdluidsprekers. Die eindversterker die ik wil gaan gebruiken en de sub die ik heb hebben allebei een RCA aansluiting. Kan dat, met bijvoorbeeld een Y kabel, of zit ik bij deze sub vast aan een eindversterker met XLR aansluiting?

De Dual Core heeft één paar stereo RCA-uitgangen en één paar stereo XLR-uitgangen. Die kunnen beide tegelijkertijd gebruikt worden. Eén van de eindversterkers zal een XLR-aansluiting moeten hebben of je moet een verloopkabel maken van XLR naar RCA.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

R0N

Quote from: morca on April 15, 2015, 23:22:53
Staande golven erger door de sub...?,dat hoeft niet perse als je hem dusdanig anders plaatst als de fronts.
Daarbij meerdere sub,s kunnen staande golven juist oplossen.

Staande golven zijn er altijd, de vraag is alleen of je er last van hebt (of je het hoort)? Dat hangt af van de plaats waar je je bevindt. Je kunt de sub verplaatsen en dan zal ook de waarneming op je luisterplek veranderen. Een andere staande golf of je zit juist in een knoop (en hoort niks).

Als je een langzame sweep doet van bijv 20-150 Hz hoor je de diverse frequenties in verschillende luidsterkten. Dit is het gevolg van de waarneming op één plek en de plaats van de buiken en knopen van de frequenties op die plek.
Neem een vaste frequentie, verplaats je in de ruimte en de luidsterkte zal verschillen.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

morca

Ik heb het over staande golven oplossen op de MLP .
Dat er overal in de ruimtestaande golven over kunnen blijven snap ik ook wel.
Maar daar moet je dan ook niet gaan zitten  ;D

RCduck7

Ik heb 2 mono eindversterkers, een DAC en een LDR gebaseerde digitale volume control. Die laatste gebruik ik dus in de plaats van een preamp en daar sluit ik alsook mijn bronnen op aan.
Sinds de antimode 2.0 een volume control heeft zou ik eigenlijk die kunnen gebruiken in de plaats van mijn huidige LDR unit. Is de Antimode ook digitaal qua volume regeling? Zoja, maar niet persé van het LDR principe dan?

Mijn huidige DAC heeft een optical in maar mijn toekomstige dac zal enkel maar coax hebben, heeft de antimode dus niet. Hoe zien jullie waar ik de Antimode kan inzetten?

Van bron naar dac digitaal - van dac analoog uit naar antimode analoog in - van antimode analoog uit naar eindversterkers. Omzeil ik dan de ingebouwde dac van de antimode maar behoud ik dan zijn volume controle? Het is natuurlijk niet de bedoeling om 2 dacs op een rij in de keten te hebben.

En wat als ik dan toch mijn LDR volume unit wil blijven gebruiken en enkel gewoon wil gebruik maken van de room correction van de antimode 2.0?

Hopelijk heb ik het niet al te ingewikkeld gemaakt. :sigh:
Hyperionsound speakers HPS-938 front, HPS-906 rear, 2 HWS-586 als center. versterking door Dussun V8i en een passive EVA II volume control voor de fronts en Dussun D9 voor surround en center. Surround processor Emotiva UMC-1. Bronnen MHZS CD88G CD player met Metrum Quad DAC. Entertainment PS3,XBOX360,Wii en retro consoles.

R0N

Quote from: RCduck7 on September  8, 2016, 17:32:59
Ik heb 2 mono eindversterkers, een DAC en een LDR gebaseerde digitale volume control. Die laatste gebruik ik dus in de plaats van een preamp en daar sluit ik alsook mijn bronnen op aan.
Sinds de antimode 2.0 een volume control heeft zou ik eigenlijk die kunnen gebruiken in de plaats van mijn huidige LDR unit. Is de Antimode ook digitaal qua volume regeling? Zoja, maar niet persé van het LDR principe dan?

Mijn huidige DAC heeft een optical in maar mijn toekomstige dac zal enkel maar coax hebben, heeft de antimode dus niet. Hoe zien jullie waar ik de Antimode kan inzetten?

Van bron naar dac digitaal - van dac analoog uit naar antimode analoog in - van antimode analoog uit naar eindversterkers. Omzeil ik dan de ingebouwde dac van de antimode maar behoud ik dan zijn volume controle? Het is natuurlijk niet de bedoeling om 2 dacs op een rij in de keten te hebben.

En wat als ik dan toch mijn LDR volume unit wil blijven gebruiken en enkel gewoon wil gebruik maken van de room correction van de antimode 2.0?

Hopelijk heb ik het niet al te ingewikkeld gemaakt. :sigh:

Allereerst, waarom wil je een Anti-Mode? Waarschijnlijk omdat je teveel laag hebt in de kamer. Dat probleem wil je dus oplossen.
Een AM20DC is daar prima geschikt voor. Deze AM gebruikt een digitaal gestuurde analoge volumeregeling.

In jouw situatie zou ik de huidige DAC behouden en hierop de AM aaansluiten via Toslink. Je kunt je bron ook via Toslink aansluiten, je gebruikt de AM dan alleen voor de roomcorrection.
Als je van de AM20DC digitaal uit gaat, gebruik je niet de volumeregling van de AM. Die werkt alleen bij analoog uit. In dat geval gebruik je je LDR volumeregeling.

Samenvattend, je plaatst de AM20DC tussen de LDR en de DAC met behulp van Toslink.
Ga je een andere DAC gebruiken zonder Toslink, dan wordt het lastig. Je kunt dan gebruik maken van een Toslink naar Coax omzetter. Digitale omzetters hoeven het signaal niet nadelig te beïnvloeden. Het is data, nog geen muziek.
Lees ook nog even pagina 8 van de gebruikershandleiding.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

RCduck7

Ok, jouw uitleg samen met de handleiding maakt veel duidelijk. En ja, in het ene geval zal ik dan een toslink/coax omzetter nodig hebben.
Zoals deze hier bvb. https://www.amazon.com/Digital-Optical-Converter-HD-SPECIALTY-AV/dp/B0068UBF8W
wel een beetje jammer dat dit soort omzetters een voeding nodig hebben. Das weeral een stekker erbij in het stekkerblok.
Maar ik zie al dat ik veel mogelijkheden heb.

Ik begrijp je wel waarom je vraagt waarvoor ik de AM2.0 zou gebruiken en refereert naar "teveel laag".
In mijn situatie is het net het omgekeerde. Iets te weinig! Resultaat is dat ik bijna constant het volume hoger wil zetten om dit te compenseren.
Ik heb zelfs vrij grote vloerstaanders (Hyperion HPS-938). Een vrij grote zolder die ik wat verkleind heb met gipsplaten wanden en wat glaswol van 6cm dik in de muur. Maar de muren zijn waarschijnlijk niet dik genoeg om de het laag goed binnen de kamer te houden.
De kamer in de zolder is 5,50 meter op 5 meter. Hopelijk werkt de antimode ook om het laag te versterken en niet alleen te reduceren op de luisterplek???

Zoniet denk ik dat ik misschien zo een Spatial Black Hole Sub zou overwegen .
http://www.spatialaudio.us/black-hole/
Iemand daar al ervaring mee? PM mag dan ook daar dit niet echt het geschikte topic voor is.
Hyperionsound speakers HPS-938 front, HPS-906 rear, 2 HWS-586 als center. versterking door Dussun V8i en een passive EVA II volume control voor de fronts en Dussun D9 voor surround en center. Surround processor Emotiva UMC-1. Bronnen MHZS CD88G CD player met Metrum Quad DAC. Entertainment PS3,XBOX360,Wii en retro consoles.

R0N

Quote from: RCduck7 on September  8, 2016, 21:57:27
.........
Ik begrijp je wel waarom je vraagt waarvoor ik de AM2.0 zou gebruiken en refereert naar "teveel laag".
In mijn situatie is het net het omgekeerde. Iets te weinig! Resultaat is dat ik bijna constant het volume hoger wil zetten om dit te compenseren.
Ik heb zelfs vrij grote vloerstaanders (Hyperion HPS-938). Een vrij grote zolder die ik wat verkleind heb met gipsplaten wanden en wat glaswol van 6cm dik in de muur. Maar de muren zijn waarschijnlijk niet dik genoeg om de het laag goed binnen de kamer te houden.
De kamer in de zolder is 5,50 meter op 5 meter. Hopelijk werkt de antimode ook om het laag te versterken en niet alleen te reduceren op de luisterplek???

Nee, de AM20DC versterkt niet het laag. Dips blijven dips omdat het versterken er van andere problemen geeft.
Het verbaast me dat jouw luidsprekers geen laag geven. Waarschijnlijk zit je op de verkeerde plek. Een analyse met de AM20DC zou dat kunnen bevestigen.
Wat ik hier lees, kan de speaker genoeg laag weergeven.

Quote from: RCduck7 on September  8, 2016, 21:57:27Zoniet denk ik dat ik misschien zo een Spatial Black Hole Sub zou overwegen .
http://www.spatialaudio.us/black-hole/
Iemand daar al ervaring mee? PM mag dan ook daar dit niet echt het geschikte topic voor is.

Eerst maar eens meten voordat je verdere aankopen doet. Meten is weten en een goede basis om verdere stappen te zetten.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

chansig

De muren niet dik genoeg om het laag tegen te houden ?

Dus als ik mijn ramen opzet heb ik minder laag ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RCduck7

Quote from: R0N on September  9, 2016, 00:00:53
Nee, de AM20DC versterkt niet het laag. Dips blijven dips omdat het versterken er van andere problemen geeft.
Het verbaast me dat jouw luidsprekers geen laag geven. Waarschijnlijk zit je op de verkeerde plek. Een analyse met de AM20DC zou dat kunnen bevestigen.
Wat ik hier lees, kan de speaker genoeg laag weergeven.

Eerst maar eens meten voordat je verdere aankopen doet. Meten is weten en een goede basis om verdere stappen te zetten.

ron

Ik ken wel iemand met een AM2.0. Ik was van plan hem toch eens uit te nodigen en hopelijk weet ik dan meer.
Maar zoals je zegt is het interessant om eens een meting uit te voeren. Dit zal ik eens opzoeken hoe dit kan en wat ik daar nodig voor heb.

Van luisterplek veranderen kan misschien goed zijn voor het laag maar ik zit nu wel ideaal qua stereo beeld vind ik. De speakers staan langs de rechte muur van de zolder, langs het hellend dak heb ik ook geprobeerd maar dan krijg ik een meer ingesloten en harder geluid. En ik kan daar dan trouwens ook geen beeldscherm gangen. Maar het is zeker niet zo dat ik veeeeeel te weinig laag heb voor mijn oren. Maar ik voel de inpakt wat minder i.v.g. met mijn huiskamer met de kleinere speakers. Ik zat daar dan ook dicht tegen een muur met mijn rug.
De speakers hebben geen achterpoort maar een voorpoort wat kan verklaren dat ze ook niet heel veel bass geven. Mijn kleinere speakers hebben dit wel.
Hyperionsound speakers HPS-938 front, HPS-906 rear, 2 HWS-586 als center. versterking door Dussun V8i en een passive EVA II volume control voor de fronts en Dussun D9 voor surround en center. Surround processor Emotiva UMC-1. Bronnen MHZS CD88G CD player met Metrum Quad DAC. Entertainment PS3,XBOX360,Wii en retro consoles.

RCduck7

Quote from: chansig on September  9, 2016, 08:18:44
De muren niet dik genoeg om het laag tegen te houden ?

Dus als ik mijn ramen opzet heb ik minder laag ?

Gr. Hans

Als het grote schuiframen zijn die de hele muur van op de grond in beslag nemen zou dit wel kunnen dat je minder laag voelt.

Het is een kamer in kamer principe op mijn zolder. Buiten de luisterkamer is langs 3 muren er een hellend dak tot op de grond. Zonder de muren zou het laag meer blijven hangen in de hoeken. Maar ik ga zeker eens kijken voor basstraps op de kamer, dit staaat trouwens ook op mijn verlanglijstje. Maar beter na een meting dan...
Hyperionsound speakers HPS-938 front, HPS-906 rear, 2 HWS-586 als center. versterking door Dussun V8i en een passive EVA II volume control voor de fronts en Dussun D9 voor surround en center. Surround processor Emotiva UMC-1. Bronnen MHZS CD88G CD player met Metrum Quad DAC. Entertainment PS3,XBOX360,Wii en retro consoles.

Cantodea

Heel waarschijnlijk staat je luisterstoel op een plaats waar een serieuze dip in het laag is. Ik zou zeker eens beginnen met een andere luisterpositie. De luidsprekers plaatsen in de lengterichting van de kamer wil ook wel eens helpen voor het laag. Veel mensen zitten ook veel te ver af van hun speakers. Ik zelf zit relatief dicht, mijn speakers staan 220cm uit elkaar, vanuit het midden van de tweeter gemeten en zit op 270cm van de speakers. Ik zou dus eerst de luisterpositie en eventueel de plaats waar de speakers staan eens herzien en zoals Ron al vermelde, meten!
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

RCduck7

Quote from: Cantodea on September 11, 2016, 09:21:23
Heel waarschijnlijk staat je luisterstoel op een plaats waar een serieuze dip in het laag is. Ik zou zeker eens beginnen met een andere luisterpositie. De luidsprekers plaatsen in de lengterichting van de kamer wil ook wel eens helpen voor het laag. Veel mensen zitten ook veel te ver af van hun speakers. Ik zelf zit relatief dicht, mijn speakers staan 220cm uit elkaar, vanuit het midden van de tweeter gemeten en zit op 270cm van de speakers. Ik zou dus eerst de luisterpositie en eventueel de plaats waar de speakers staan eens herzien en zoals Ron al vermelde, meten!

jaja, ze staan langs de lengte nog wel en ik zit in een perfecte driehoek van 250cm op 250cm. Ik kan de speakers nog wel een 20 tal cm dichter tegen de muur schuiven. Nog dichter is af te raden bij mijn speaker voor het stereobeeld.
Hyperionsound speakers HPS-938 front, HPS-906 rear, 2 HWS-586 als center. versterking door Dussun V8i en een passive EVA II volume control voor de fronts en Dussun D9 voor surround en center. Surround processor Emotiva UMC-1. Bronnen MHZS CD88G CD player met Metrum Quad DAC. Entertainment PS3,XBOX360,Wii en retro consoles.

Cantodea

Als ik het goed begrijp, dan zit je ongeveer in het midden van de luisterruimte? Beter is om de 1/3 regel toe te passen. Verdeel de ruimte in drie gelijke delen en plaats je stoel op 1/3 van de ruimte, dus op ongeveer 183 cm van de achterwand, als je ruimte 550cm lang is. Op die manier vermijd je al te veel breedbandige dips. Als je nu ongeveer in het midden van de ruimte zit zal je heel waarschijnlijk met een (grote) dip zitten tussen de 65 en 90 Hz. Als je die regel toepast, zal de dip verschuiven naar 150 à 200 Hz en zal die minder diep zijn. Dippen en bulten zijn nooit helemaal te vermijden, tenzij je de ruimte akoestisch aanpast en met elektronica (DSP) corrigeert.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

RCduck7

Quote from: Cantodea on September 12, 2016, 08:16:05
Als ik het goed begrijp, dan zit je ongeveer in het midden van de luisterruimte? Beter is om de 1/3 regel toe te passen. Verdeel de ruimte in drie gelijke delen en plaats je stoel op 1/3 van de ruimte, dus op ongeveer 183 cm van de achterwand, als je ruimte 550cm lang is. Op die manier vermijd je al te veel breedbandige dips. Als je nu ongeveer in het midden van de ruimte zit zal je heel waarschijnlijk met een (grote) dip zitten tussen de 65 en 90 Hz. Als je die regel toepast, zal de dip verschuiven naar 150 à 200 Hz en zal die minder diep zijn. Dippen en bulten zijn nooit helemaal te vermijden, tenzij je de ruimte akoestisch aanpast en met elektronica (DSP) corrigeert.

Nee, toch niet in de midden. De ruimte is in feite 5m50 breed, langs de 5m50 staan dus de speakers. En ik heb dan 5 meter diepte om in 3 te delen. Situatie nu, gemeten van het middelpunt van mijn lichaam zit ik dus 3m40 ver van de voorste muur en op 1m60 van de achterste muur. Maar door het hellend dak heb ik gemeten van de achterzijde van mijn hoofd maar 110cm. Dus vrij ideaal. Meer naar achter schuiven helpt wel om meer laag te krijgen maar niet zoveel als bij stenen muren. En nog meer naar achter schuiven brengt dan andere problemen met zich mee. Ook zou ik dan de speakers meer naar het midden van de kamer moeten schuiven omdat de luisterpositie dan nog meer achteraan is. Vooraan waar de speakers staan is er wel een volle muur misschien moet ik toch maar nog eens luisterpositie en speakers gaan wisselen. Zal wrs beter zijn voor het laag maar dan heb ik nog verder akoestische oplossingen nodig voor het hoog door het hellend dak waar dan de speakers zouden staan in de veranderde opstelling.
Hyperionsound speakers HPS-938 front, HPS-906 rear, 2 HWS-586 als center. versterking door Dussun V8i en een passive EVA II volume control voor de fronts en Dussun D9 voor surround en center. Surround processor Emotiva UMC-1. Bronnen MHZS CD88G CD player met Metrum Quad DAC. Entertainment PS3,XBOX360,Wii en retro consoles.

RCduck7

Even een paar foto's ter verduidelijking. De muur waar de luidsprekers staan heeft een voorzetwand van zo een 10cm dik met 5cm geluidsisolatie, soort matrassenschuim, afgewerkt met 2 lagen superisolerende zware knauf gipsplaten en een dik behang er over om de hardheid van de platen te breken en om reflecties tegen te gaan. Dit tegen een vaste stenen muur. De zijkant opgetrokken muren met 12,5mm gewone gipsplaten met daarin 6cm glaswol en de achterkant 15mm vezelplaat. Achter de muren is opbergruimte. De zijmuren zijn ongeveer 150cm hoog tot het hellend dak. Achteraan is het maar 85cm hoog opgetrokken om geen ruimte te verliezen. De zolder is bijna af, nog wat afwerking rest. In de hoeken staan dozen, sommige zitten vol met gerief en andere zijn leeg. Zou dit er misschien iets mee te maken kunnen hebben??
Hyperionsound speakers HPS-938 front, HPS-906 rear, 2 HWS-586 als center. versterking door Dussun V8i en een passive EVA II volume control voor de fronts en Dussun D9 voor surround en center. Surround processor Emotiva UMC-1. Bronnen MHZS CD88G CD player met Metrum Quad DAC. Entertainment PS3,XBOX360,Wii en retro consoles.

Cantodea

#43
Ik zou sowieso de luidsprekers in de lengterichting plaatsen. Hoever staan de luidsprekers van de muur, vanaf de achterkant van de speaker gemeten? Mijn luisterruimte heeft ook schuine wanden, ik heb daar helemaal geen last van. Uw luisterruimte ziet er op foto wel kleiner uit dan 27,5 vierkante meter. De dozen en dergelijke zou ik inderdaad eens wegnemen. Ik zie ook veel harde oppervlakken. Kamerbreed tapijt zou al veel kunnen doen. Dit maakt de kamer aanzienlijk "rustiger klinken".

Mijn luisterkamer is rondom in grenen plankjes. Ik heb aan één wand een mooi wandtapijt opgehangen en op de vloer kamerbreed tapijt. Dit zorgt voor een goede akoestiek, waarmee ik wil zeggen, een nagalmtijd tussen 0,200 en 0,500 seconden over de gehele frequentie breedte gemeten. Met de AntiMode Dual Core erbij bekom ik een zeer goede weergave. Zeer strak en afgronddiep laag. Met de Antimode kan je het geluid ook "tunen" naar eigen smaak, door middel van een housecurve en toepassing van PEQ. Zo trek ik voor mezelf het hoog en het midden iets op met de PEQ.

Mijn advies voor jou: ruim de kamer eens mooi op en begin eerst eens te meten. Alleen met meten kan je zien wat er niet goed is. Met zo'n mooie set moet je toch wel tot goede resultaten kunnen komen
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

chansig

Misschien gewoon eens gaan meten. Het is nu allemaal een beetje dit en een beetje dat.

Nog even en er komt iemand en die zegt dat je een andere netkabel moet gaan proberen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Cantodea

Quote from: chansig on September 13, 2016, 07:27:35
Misschien gewoon eens gaan meten. Het is nu allemaal een beetje dit en een beetje dat.

Nog even en er komt iemand en die zegt dat je een andere netkabel moet gaan proberen.

Gr. Hans

+1  ;)
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

R0N

Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

RCduck7

Quote from: Cantodea on September 13, 2016, 06:17:01
Ik zou sowieso de luidsprekers in de lengterichting plaatsen. Hoever staan de luidsprekers van de muur, vanaf de achterkant van de speaker gemeten?


Mijn advies voor jou: ruim de kamer eens mooi op en begin eerst eens te meten. Alleen met meten kan je zien wat er niet goed is. Met zo'n mooie set moet je toch wel tot goede resultaten kunnen komen

De luidsprekers staan 80cm van de achtermuur, voorraan hek ik 118cm.  Wat niet wil zeggen dat mij speakers 38cm diep zijn. Ze zijn dieper maar ze staan natuurlijk naar de luisterpositie gedraaid. Ik zal vandaag al eens de kamer opruimen. Meting uitvoeren zal vandaag niet meer lukken. Metingen doe ik best met REW?? Zal eens gaan kijken of ik de micro van mijn surroundreceiver kan gebruiken met REW. Ik moet dit allemaal nog een beetje uitzoeken hoe dit werkt.
Alvast al heel erg bedankt voor de hulp. ;)
Hyperionsound speakers HPS-938 front, HPS-906 rear, 2 HWS-586 als center. versterking door Dussun V8i en een passive EVA II volume control voor de fronts en Dussun D9 voor surround en center. Surround processor Emotiva UMC-1. Bronnen MHZS CD88G CD player met Metrum Quad DAC. Entertainment PS3,XBOX360,Wii en retro consoles.