April begint goed voor mijn kringloopwinkel-karma.

Started by DSD-13, April 3, 2016, 23:36:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DSD-13

Dus er zijn en paar kringloopwinkels die ik regelmatig bezoek. De meeste verkopen natuurlijk low-end spullen, soms zie ik iets beters... maar niet echt genoeg om mij afscheid te laten doen van waar ik nu blij mee ben. Een "WOW" en "holy s**t" factor krijg ik niet veel... (De meeste platen en CDs zijn of 'top 20 hits' compilaties of klassiek, niet echt mijn stijl...)

En laat ik niet beginnen over de miljarden crappy DVD, CD, cassette, all-in-one stereo, platenspelers, VCR, CRT, receiver, versterker electronica wat zich daat ophoopt. Is handig om goedkoop een set te halen, maar niet veel meer. Komt soms wel iets mooi (Heb er een Marantz SD555, Technics SL-J3 en SONY TC-S7 gekocht)

Maar omdat het toch leuk is om te onderzoeken (Je komt wel eens iets vaag tegen...een micro-casette dictaphone, ultra-sound masseer machine...creditcard-formaat CD-R.) ben ik laats weer gegaan.

Paar interresante dingen gevonden, uiteindelijk een 30-pin geheugen module gekocht en een Ethernet card voor een early 90's apple computer because why not.

Tot ik bij de tweede winkel kwam...daar stond, bij de plaaten en CD zooi...oh..my..god WT!!!

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.



KillerbeeNL

wow , wat is dat toch mooi spul.
Mijn oom had vroeger een stereo-toren welke met alle apparaten een meter of 2 hoog was en daar stond volgens mij een Tandberg bandrecorder.

Imposant die draaiende banden 👍👌
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Geert

Quote from: KillerbeeNL on April  7, 2016, 19:06:09
wow , wat is dat toch mooi spul.
Mijn oom had vroeger een stereo-toren welke met alle apparaten een meter of 2 hoog was en daar stond volgens mij een Tandberg bandrecorder.

Imposant die draaiende banden 👍👌
Na eerst een Teac A3300SX te hebben gehad, heb ik mij destijds een Tandberg TD20A aangeschaft. Dat waren inderdaad stoere apparaten om te zien met die grote spoelen.

Gek om nu te moeten constateren dat apparaten met betere kwaliteit in je achterzak kunnen worden opgeborgen, tesamen met een voorraad muziek waar je destijds jaloers op was geweest.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

patsijb

ik heb ook wel ns iets leuks op de kop getikt bij n rommelmarkt of kringloop
5 euro betalen en dan erachter komen dat t veelvoudige waard is