Ik ben naar een concert/voorstelling geweest van...

Started by Martin_M, September 26, 2005, 11:05:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Barry2001

Quote from: Barry2001 on March 13, 2024, 14:31:17Het ging tot een paar jaar geleden goed, was ook aandacht voor in de media, hangt ook wel van de locatie af. Het lokale poppodium hier (Metropool Hengelo) let er echt op, maar steeds vaker valt me de laatste tijd weer het volume op.

Ik ga naar veel verschillende muziek kijken, metal, indie, maar ook richting klassiek zoals European Philharmonia - Morricone Symphonic as zaterdag in de schouwburg hier in het dorp. Zal niet versterkt zijn.

Heb de earproof dopjes besteld, zal nog laten weten hoe ze me bevallen.

Ben misschien een ouwe l*l van 54, maar vraag me oprecht af waarom ze zo staan te knallen met de muziek, en iedereen om je heen vervolgens met oordopjes in staat. Wordt de beleving ook niet beter van, je verliest in dynamiek ook best veel.

Dopjes van Earproof binnen, nog niet bij een concert kunnen proberen (Morricone was ook weer niet zo hard  ;D ), maar ze zitten in elk geval goed. Ze komen in verschillende maten (1 filter set, kun je overzetten), itt de Alpine sluiten ze goed af. Heb blijkbaar een grote gehooringang, de XL zit me als gegoten, goed gevoel bij.

bmateijsen

#826
Helaas was ik net te laat voor Nick Cave... Zonde... :-/ ...

EDIT: Net opnieuw gekeken en bleek dat ik voor de vrijdag gewoon nog staanplaatsen kon nemen. Fijn! Heel erg veel zin in!

dennisgaal

Quote from: Barry2001 on March 22, 2024, 16:57:43Dopjes van Earproof binnen, nog niet bij een concert kunnen proberen (Morricone was ook weer niet zo hard  ;D ), maar ze zitten in elk geval goed. Ze komen in verschillende maten (1 filter set, kun je overzetten), itt de Alpine sluiten ze goed af. Heb blijkbaar een grote gehooringang, de XL zit me als gegoten, goed gevoel bij.

Ik was in de Ziggo tijdens ADE 2022. Eric Prydz met hologrammen enzo, en voor het eerst in m'n leven ben ik weggelopen om van die partyplugs te halen. De bas was zo sterk dat ik door de druk op het middenrif bijna stond te kokhalzen. Die partyplugs waren 14 euro maar dat is een stuk goedkoper dan een aantal bezoekjes aan een KNO arts en dergelijke. Die afweging had ik in twee seconden gemaakt 🙂

brt

Grappig, ik kende vroeger nooit iemand die Nick Cave tof vond. Heb hem naast Paradiso nog gezien in 013, dat was toen nog niet de grote zaal zoals nu. Nu lijkt het hele ht forum te gaan :)

Ik heb het wel gezien met hem. Ik vind hem iets te veel op een schild geheven de laatste tijd, alsof het een heilige is. Hij heeft natuurlijk nogal wat op z'n bordje gehad, maar hij is mij iets te productief en te weinig selectief en na 4 decennia als zanger fungeren kan hij eigenlijk nog steeds niet goed zingen, dat stoort me.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

chocovla

Dit was me compleet ontschoten. Iedere keer als Nick Cave in NL of Noord-Duitsland kwam was ik te laat met de kaarten. Nu waren er gelukkig nog staanplaatsen :pompom:
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

blue-eyes

Quote from: chocovla on March 23, 2024, 10:57:10Dit was me compleet ontschoten. Iedere keer als Nick Cave in NL of Noord-Duitsland kwam was ik te laat met de kaarten. Nu waren er gelukkig nog staanplaatsen :pompom:


Even zwaaien naar Bjorn dan :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

chansig

Net nog even gekeken. Er zijn nog kaarten als ik het zo zie. En een extra concert of was die 2e datum er al ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RZeemering

Ik ga ook naar Nick Cave. Had hem al een keer gezien op een festival. Dat vond ik erg indrukwekkend. Hij sprak mij toe als een soort muzikale priester. Ik hoefde hem echter niet speciaal weer te zien tot een vriend me mee vroeg. We staan er vrijdag (27ste uit mijn hoofd?)

En gisteren aan het fotograferen geweest bij Kim Wilde in de Oosterpoort Groningen.
Ik vond het gaaf om haar even te zien en te horen. Verder werd ik er niet heel warm van. Wel mooi om te zien was hoe blij ze is op het podium te staan en interactie met het publiek te hebben.
Ik vond het te druk om weer me de zaal in te wurmen om meer te bekijken, dus de echte hits heb ik gemist.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

vergeerr72

#833
Afgelopen vrijdag naar een optreden van Hekz geweest in het parktheater in Alphen a/d rijn.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Mooie foto's, dat heb je vast vaker gedaan 😄
Is dit hobby- of beroepsmatig?

Quote from: RZeemering on April  6, 2024, 13:53:07Ik ga ook naar Nick Cave. Had hem al een keer gezien op een festival. Dat vond ik erg indrukwekkend. Hij sprak mij toe als een soort muzikale priester. Ik hoefde hem echter niet speciaal weer te zien tot een vriend me mee vroeg. We staan er vrijdag (27ste uit mijn hoofd?)

En gisteren aan het fotograferen geweest bij Kim Wilde in de Oosterpoort Groningen.
Ik vond het gaaf om haar even te zien en te horen. Verder werd ik er niet heel warm van. Wel mooi om te zien was hoe blij ze is op het podium te staan en interactie met het publiek te hebben.
Ik vond het te druk om weer me de zaal in te wurmen om meer te bekijken, dus de echte hits heb ik gemist.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

RZeemering

Dat heb ik zeker vaker gedaan. Het is mijn werk :)
 Ik hou me met zakelijke fotografie bezig in de breedste zin van het woord.
Concertfotografie doe ik vooral omdat ik het erg leuk vind. Daarom niet al te vaak, dan gaat de leukigheid eraf ;)
Ik ben 1 van de best veel fotografen van SPOT (organisatie van Oosterpoort en Stadsschouwburg, en andere culturele plekken) En ik mag ook dit jaar weer het bevrijdingsfestival Groningen doen met mijn fotovriend Knelis (een bekende fotograaf uit Groningen).
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Xander32

Tof, een mooi, creatief vak (ambacht?).

Quote from: RZeemering on April 14, 2024, 14:55:01Dat heb ik zeker vaker gedaan. Het is mijn werk :)
 Ik hou me met zakelijke fotografie bezig in de breedste zin van het woord.
Concertfotografie doe ik vooral omdat ik het erg leuk vind. Daarom niet al te vaak, dan gaat de leukigheid eraf ;)
Ik ben 1 van de best veel fotografen van SPOT (organisatie van Oosterpoort en Stadsschouwburg, en andere culturele plekken) En ik mag ook dit jaar weer het bevrijdingsfestival Groningen doen met mijn fotovriend Knelis (een bekende fotograaf uit Groningen).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

RZeemering

Ik vind het wel een ambacht inderdaad. Er zijn nogal wat vaste waardes waar je creatief mee om kunt gaan ;)
Voor de rest is het zeker voor de helft om kunnen gaan met mensen. Zonder dat lukt goede foto's maken niet. Bij concertfotografie is dat wat minder van belang. Hoewel bij de kleinere podia er wel degelijk contact is vaak. Je krijgt meer cadeautjes van de bands als ze voelen dat je vooral mooie platen wil maken.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

brt

Altijd gezegd dat als Pulp weer bij elkaar komt ik ze wil zien. 24 mei komen ze naar Afas!

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

bokkes

Zaterdag 2e keer naar https://pinkfloydproject.nl/ geweest.
Erg benieuwd hoe September gaat worden !!!

Henkjan_O

Gisteren was ik in Carré voor Nits die vierden dat ze er al 50 jaar zijn.   :pompom:
   
:worship: wat een absolute topklasse groep is dat toch,
:worship: 50 jaar zorgen dat je relevant blijft, vernieuwen en toch jezelf blijven,
:worship: doorgaan na alle ellende van de afgelopen tijd (brand in hun honk, enge ziekte van de zanger) 
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Struis

Afgelopen week bij Pieter Derks en Bert Visscher, maar dat is misschien niet wat jullie bedoelen op voorstelling ;)
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.