Google Nik collection gratis

Started by rovinggecko, March 25, 2016, 23:16:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rovinggecko

Gebruik het al jaren, maar nu gratis te downloaden.

Veel verschillende opties om je foto's te editen vanuit bv lightroom.
Color en HDR efex gebruik ik regelmatug.

Aanrader, zeker voor deze prijs.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Kingpin

Na meer dan 5 jaar gebruik te hebben gemaakt Google Nik Collection is deze waarschijnlijk deze week automatisch geupdate naar de DXO versie  :wacko:
Kan dat zomaar ? Want het blijkt dat je er nu dus weer voor moet betalen, en dat alleen maar omdat deze meer compatible is met de huidige MAC/Windows omgevingen en software (en toekomstige updates).

Beetje vreemd is ook dat er nagenoeg geen echte vernieuwingen qua editing (ja het ziet er wat gelikter uit) zijn. Waarom kan ik de Google versie niet meer gebruiken ... beetje vreemd dat een ander bedrijf dan zomaar een update mag uitvoeren.
BTW ik gebruik CS6 (gekocht, complete versie).

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Erik

Kun je de oude versie niet meer gebruiken dan? zag ze idd een paar weken terug al in DX0 voor hoop centjes dacht toen hetzelfde
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Leeuwarden

Die hoop centjes valt erg mee, in eerste instantie was het indertijd € 150, daarna € 0 en nu € 69. Als je even had opgelet had je het recent voor € 50 kunnen aanschaffen. Een van de weinige filtersetjes die ik persoonlijk iedere cent waard vind.

Kingpin

Gaat niet om het geld, wel de manier hoe het is gegaan.
beetje vreemd om 2x te betalen voor.... Ja waarvoor eigenijk, een ander jasje.
en het feit dat dit gewoon stiekem op de achtergrond uitgevoerd is zonder popup.
Erger nog, een aantal andere plugins binnen mijn cs6 waren gewoon weg, die heb ik opnieuw weer moeten installeren.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Leeuwarden

Dat is inderdaad vreemd. Maar software is tegenwoordig niet meer kopen maar huren. Aan de ene kant niet blij mee, aan de andere kant nooit gezeur met versies.

Kingpin

Op m'n werk idd abbo van CC, thuis legale Cs6 versie. Je kan er een leuk marketing verhaaltje omheen breien maar qua photoshop mis ik niets aan m'n CS6 versie.

Ik zal eens kijken wanneer Nik op m'n werk eindigt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

pi

Dank voor de link! Ik had al via archive.org org zitten kijken, maar dit werkt beter :)

Kingpin

Net even geïnstalleerd, werkt weer prima, en je hebt gelijk de laatste (niet meer ondersteunende) versie.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Erik

DXO vind ik voornamelijk leuk voor de prime denoising daar kan toch weinig tegenop.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#11
Quote from: Leeuwarden on October  8, 2018, 14:40:49
Die hoop centjes valt erg mee, in eerste instantie was het indertijd € 150, daarna € 0 en nu € 69. Als je even had opgelet had je het recent voor € 50 kunnen aanschaffen. Een van de weinige filtersetjes die ik persoonlijk iedere cent waard vind.
je hebt idd gelijk ik dacht even dat je elk filter apart moest kopen voor die 69.
Zelf nu meer aan het spelen met snelle ai oplossing als  photolemur of topaz ai gigapixel. Die laatste kan soms echt detail toevoegen die er niet was maar soms zie je ook geen verschil. Vooral bij wat minder scherpe jpgs doet die goed werk. De eerste doet vooral leuk werk met vakantiefotos en stedentrips waar je niet elke foto in LR will bewerken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill