De Harmonizer; UPDATE 6 april 2016

Started by i2Paq, March 16, 2016, 08:52:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

i2Paq

Een wijze les geleerd vandaag: Voortaan dus eerst zien en dan pas oordelen.

Eerst maar even gekeken of de fabeltjesfabrikant hier een sponsor is  :D

Na op een buurforum eea. gelezen te hebben wilde ik jullie het volgende niet onthouden.

Lees het volgende stuk eens door in het kader van "liever gebakken lucht dan Haagse Bluf".

Sonore Audio Harmonizer.

"De Harmonizer is een speaker die volledig door Sonore Audio is gemodificeerd.

Deze speaker verbeterd het geluid in het hele audiosperctrum.

Deze unieke vinding zorgt voor een grote opwaardering van uw set door het toevoegen van een enorme verfijning in het geluidsbeeld en in de ambiance zoals u nog niet eerder heeft gehoord.

De speaker is inmiddels veelvuldig op audioshows getest door het publiek. Ook mensen met een minder goed gehoor nemen een duidelijke verbetering in het geluidsbeeld waar.
"

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

erik s.

2000 euro voor een paar aangepaste tweeters is iig flink aan de prijs.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

knubbe

Een heel erg mooi gezicht is het ook niet :D en dan druk ik me heeeel zachtjes uit..
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

op eigen verzoek verwijderd.

#3
Is dit niet gewoon zoiets als die Tannoy supertweeters?

In dat geval verbaast het mij dat ze voor een band tweeter hebben gekozen.

CZ79

#4
Ik heb deze in combi met Avalon gehoord en (werkelijk niets meer standaard aan de bandtweeter gelaten) en het verschil is aanzienlijk
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Op een ander forum zag ik de foto staan van de gebruikte stroomvoorziening. Sonore netkabels in een standaard gamma stekkerblok. Het stekkerblok was "vakkundig weggewerkt" door een kistje.

Geweldig.....en dat men in staat is geweest om verschillen etc te horen is natuurlijk een godswonder gezien het gebruikte stekkerblok. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

#6
stekkerblok daargelaten doet de gemodde bandtweeter echt wel wat, of het de prijs waard is....nee dat denk ik niet (eerste model was ook €300 per paar en niet €2000)....Edit kleine correctie de €300 was voor de kale tweeter zonder enige vorm van modificatie
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Geen idee....ik heb het nog niet gehoord. Zal ws ook niet gaan gebeuren. MAar als ik de kans krijg dan zal ik hem zeker niet laten schieten.

Maar ik vind dat stekkerblok gewoon grappig...maar men zal dat wel rechtredeneren door middel van audiofiele argumenten.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

vreemd inderdaad, maar goed dit gaat niet over de kabels ansich alswel de tweeter en ook een Tannoy supertweeter kan wat toe voegen net als deze variant
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Klopt...ik stop over het gebruikte stekkerblok.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

De laatste zin is ook een mooie:

QuoteCock is zelf dusdanig overtuigd van de kwaliteiten van de Harmonizers dat hij potentiële klanten gerust vraagt direct te beslissen over de aanschaf (van zo'n € 2.000,-); inspelen of langere tijd op proef luisteren is in zijn ervaring niet nodig.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

erik s.

Het is met dit soort dingen natuurlijk de vraag of je met die 2000 euro je set op een andere manier zo veel beter kan laten klinken, dat is natuurlijk eigenlijk meer de vraag dan of het dit kwa productiekosten waard is.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Sodejuu

Mag ik er even op reageren? Het 2 aderig stekkerblokje was te leen, omdat de demogever zijn eigen stekkerblok door alle hektiek niet in de auto gedaan had. Dit was het enige stekkerblok (mag de naam eigenlijk niet hebben) dat er in de zaak aanwezig was. Het deed het uitermate uitstekend. Die kist was er niet voor de camouflage voor gezet. Het kwam toevallig gewoon zo uit. Ze had net zo goed ergens in een hoek kunnen staan.

Dan de Harmonizers zelf. Ik geef toe dat het een behoorlijk bedrag is voor een stel bandtweeters in een kunststof kastje. Bij die club zitten een paar gedegen "flat-earthers" die vaak hun eigen oren niet geloven. Ze waren echter allemaal stuk voor stuk overtuigd van de positieve werking van de Harmonizers. In hoeverre je het bedrag ervoor over hebt ligt aan je zelf. Als je het zelf eens wil meemaken, neem dan contact op met Sonore (www.sonore.audio) voor een luisterafspraak en oordeel daarna aub pas.

Greetz,
Sodejuu

- I think it's better to have ideas. You can change an idea. Changing a belief is trickier. - Logic is a systematic method of coming to the wrong conclusion with confidence - It is impossible to make anything foolproof because fools are so ingenious

MaxxMark

Gezien de titel verwachtte ik een AudioQuest USB kabel of Netwerkkabel topic, maar het was gelukkig iets genuanceerder :)

Als we het over speakers hebben en de aansturing er van ben ik altijd veel sneller geneigd om er wat serieuzer naar te kijken. Een betere representatie van het bronsignaal (door verbeterde hardware, versterking, aansturing, filtering, etc.) zal een verandering/verbetering van de ervaring veroorzaken.

In dit geval had ik twee vermoedens:
1. De tweeter (die boven het frequentiebereik van het gehoor werkt) handelt alle hoogfrequenties af. Mogelijk dat het beter klinkt dan als die er niet was omdat hij optreedt als een hoogfrequent filter. Ofwel, het gebruiken van een filter die de frequenties van die tweeter niet produceert zou een gelijkwaardig resultaat kunnen geven.
2. De tweeter produceert frequenties die interfereren met lagere frequenties. Met als resultaat dat er subtiele verschillen in lagere tonen ontstaan. Die hoge frequenties hoor je dus niet, maar de interferentie met de lagere frequenties wel.

Al met al wel leuk, maar ik denk dat je die 2k prima eerst op andere plekken kunt besteden :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

martin778

#14
Ik vind zoiets altijd lachwekkend, zomaar een extra tweeter op een willekeurige speaker plaatsen en dan allemaal klaarkomen over hoeveel beter het wel of niet klinkt, geen enkele metingen mbt. fase, filtering, frequentieverloop etc, helemaal niets.

Zouden ze het wel durven om een meetcurve te plaatsen met en zonder supertweeters?
Tegenwoordig kun je bij veel fabrikanten custom OEM bestellen dus get bewijs dat de tweeter werkelijk zo zwaar gemodificeerd is, is moeilijk te vinden.
Op het eerste gezicht is het gewoon een normale Fountek ribbon met de originele folie maar met een gedempte achterkant.

Ik krijg steeds het gevoel dat je een audiofiel echt alles aan kunt praten zolang het mooi eruitziet en maar genoeg kost. :'(
Als de laatste zin van het verslag echt serieus bedoeld is, dan kun je gelijk zien voor wie ze een potentiele klant zien... :-X

i2Paq

Quote from: Sodejuu on March 16, 2016, 18:17:26
Mag ik er even op reageren? Het 2 aderig stekkerblokje was te leen, omdat de demogever zijn eigen stekkerblok door alle hektiek niet in de auto gedaan had. Dit was het enige stekkerblok (mag de naam eigenlijk niet hebben) dat er in de zaak aanwezig was. Het deed het uitermate uitstekend. Die kist was er niet voor de camouflage voor gezet. Het kwam toevallig gewoon zo uit. Ze had net zo goed ergens in een hoek kunnen staan.

Wat dus maar weer duidelijk maakt dat fancy kabels en stekkerblokken geen enkele invloed hebben......

Of ga je nu beweren dat met allemaal kloppende stekkerblokken en kabels het nog beter zou zijn geweest?

Quote
Dan de Harmonizers zelf. Ik geef toe dat het een behoorlijk bedrag is voor een stel bandtweeters in een kunststof kastje. Bij die club zitten een paar gedegen "flat-earthers" die vaak hun eigen oren niet geloven. Ze waren echter allemaal stuk voor stuk overtuigd van de positieve werking van de Harmonizers. In hoeverre je het bedrag ervoor over hebt ligt aan je zelf. Als je het zelf eens wil meemaken, neem dan contact op met Sonore (www.sonore.audio) voor een luisterafspraak en oordeel daarna aub pas.

Dat soort mensen ken ik ook, zo overtuigd van hun eigen gelijk dat iets wat anderen vinden pertinent niet waar is.

Of ze lopen mee om er over te kunnen opscheppen dat ze "het ook hebben/horen/ervaren".

Nu kom ik misschien zeer cynisch over, en dat ben ik ook.

Neemt niet weg dat ook ik ervaren heb dat een andere Interlink-kabel wel degelijk iets deed.

Net zo dat een Supra netfilter meer rust gaf in de achtergrond.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

erik s.

Quote from: i2Paq on March 17, 2016, 11:13:31
Wat dus maar weer duidelijk maakt dat fancy kabels en stekkerblokken geen enkele invloed hebben......

Of ga je nu beweren dat met allemaal kloppende stekkerblokken en kabels het nog beter zou zijn geweest?


Waarom zou dat niet kunnen, jij merk ook verschil met je Supra blok.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Audiofiel

Ik zat even naar de datum te kijken, maar nee, het is nog geen 15 dagen later... ???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Hanky Panky

Als er mensen bestaan die voor een paar honderd euro aan stickers op hun CD's of kabels plakken teneinde een 'beter' geluid te krijgen dan zou ik als producent ook een snake oil product in de markt te zetten  :angel:

Ik mis alleen het argument 'jouw installatie is niet goed genoeg om de verschillen te kunnen waarnemen' nog en dan is de cirkel weer rond. Of vierkant, of ovaal of.... wat je maar wilt  :colgate:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

chansig

En doof wordt ook regelmatig gebruikt...of anderen horen het ook dus het is zo. Enige zelfreflectie is een lastig gegeven. En dan doel ik met name op de vraag: Zou het kunnen dat wat ik hoor niet klopt ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hanky Panky

Quote from: chansig on March 17, 2016, 16:22:30
En doof wordt ook regelmatig gebruikt...of anderen horen het ook dus het is zo. Enige zelfreflectie is een lastig gegeven. En dan doel ik met name op de vraag: Zou het kunnen dat wat ik hoor niet klopt ?

Gr Hans

Nee, dat is op de man spelen en dat mag niet op dit forum  :D :D :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

RogerS

Tja ik wil hier even ook mijn bevinding geven over de Harmonizer. Ik ben lid van Audioclub Limburg en heb de presentatie bijgewoond. Zelf beschouw ik mij als een scepticus ten aanzien van allerlei "tuning" devices en maak er thuis dan ook geen gebruik van. Ik was echter zeer verrast door de harmonizers. Met de harmonizers aan klonk de muziek mij veel prettiger in de oren en zou ik deze graag eens thuis willen uitproberen.

Om verschillende redenen heb ik hier van afgezien.
Ten eerste: Niet de mogelijkheid hebben om ze rustig thuis te kunnen beluisteren zonder Sonere erbij. En ja ik zou de Harmonizers ook een paar dagen willen beluisteren om de initiële enthousiasme eruit te halen.
Ten tweede de prijs. Met mijn surround installatie zou ik er dan 5 nodig hebben en dan zit je op een bedrag van 5000 euro. Dat is nog meer dan ik voor 5 speakers zelf betaald heb... Zeker ook omdat je betreffende Fountek driver, een type groter dan die ik in mijn XTZ heb zitten, als eindgebruiker voor 125 euro kunt kopen. Ik zou dan ook 500 euro, voor de modificatie met een plastic kapje, een reëlere prijs vinden. De prijs van 1000 euro is ook nog exclusief aansluitsnoer...

En toch raad ik iedereen aan om, als je in de gelegenheid bent, deze Harmonizers eens te beluisteren.
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

op eigen verzoek verwijderd.

Nee, bedankt.

En dan later op de dag zeker ook nog snoertjes vergelijken?

;D

i2Paq

Quote from: RogerS on March 17, 2016, 19:23:17
Tja ik wil hier even ook mijn bevinding geven over de Harmonizer. Ik ben lid van Audioclub Limburg en heb de presentatie bijgewoond. Zelf beschouw ik mij als een scepticus ten aanzien van allerlei "tuning" devices en maak er thuis dan ook geen gebruik van. Ik was echter zeer verrast door de harmonizers. Met de harmonizers aan klonk de muziek mij veel prettiger in de oren en zou ik deze graag eens thuis willen uitproberen.

Om verschillende redenen heb ik hier van afgezien.
Ten eerste: Niet de mogelijkheid hebben om ze rustig thuis te kunnen beluisteren zonder Sonere erbij. En ja ik zou de Harmonizers ook een paar dagen willen beluisteren om de initiële enthousiasme eruit te halen.
Ten tweede de prijs. Met mijn surround installatie zou ik er dan 5 nodig hebben en dan zit je op een bedrag van 5000 euro. Dat is nog meer dan ik voor 5 speakers zelf betaald heb... Zeker ook omdat je betreffende Fountek driver, een type groter dan die ik in mijn XTZ heb zitten, als eindgebruiker voor 125 euro kunt kopen. Ik zou dan ook 500 euro, voor de modificatie met een plastic kapje, een reëlere prijs vinden. De prijs van 1000 euro is ook nog exclusief aansluitsnoer...

En toch raad ik iedereen aan om, als je in de gelegenheid bent, deze Harmonizers eens te beluisteren.

Vergeet niet dat deze "exclusieve" prijs de verkoop drukt en dat betekend dat de prijs zo hoog moet zijn om toch wat te verdienen wat het product dus "exclusief" maakt wat de verkoop drukt wat betekend dat de prijs zo hoog moet zijn om toch wat, ehhh, dat zeg ik.

En dat alles dus voor een driver van 125,- met een onduidelijke modificatie?

Ben ik nou zo slim of jullie zo dom? Of, wacht.......

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70