Wordpress offline nieuwe site bouwen

Started by Raphie, March 14, 2016, 17:39:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Ik heb een wordpress site live op een domain. Maar nu wil ik graag een variatie bouwen met parallax effecten en menu, zonder de live site aan te passen. En pas the switchen als ik 100% tevreden ben.
Hoe kan ik dit het beste doen? Lokaal of gewoon met FTP op de server een 2e folder aanmaken?
Hoe gaat dat dan met alle symlinks e.d.
Wat is de makkelijkste manier om dit te doen?
JBL PRX Power!

Nosferatu

Zou op een PC een lokale Wordpress installatie maken, de database, instellingen e.d. van de domain website downloaden en importeren, de links in de database aanpassen (zijn plugins voor) zodat die naar 'lokaal'verwijzen en dan lekker gaan stoeien met de 'backup' omgeving.

Andere optie: maak een subfolder aan op je domain en ga daar aan de slag. Als je alles klaar hebt de url forwarden naar de 'nieuwe', is ook geen al te grote aanpassing.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Raphie

Ja, maar met een URL forward krijg je zo'n subfolder als wp1 of test of wat voor naam je die ook geeft, alleen in de root blijf je je domain name zonder dat soort subfolder toevoegingen zien.
Ik denk idd eerst maar eens lokaal stoeien
JBL PRX Power!

abbcdcg

Op een andere domeinnaam aanmaken, en wanneer klaar de domeinnaam wijzigen. Als het goed is worden de links dan meegenomen. Een andere domeinnaam kan natuurlijk ook een subdomein zijn.

Nosferatu

Quote from: Raphie on March 14, 2016, 17:59:45
Ja, maar met een URL forward krijg je zo'n subfolder als wp1 of test of wat voor naam je die ook geeft, alleen in de root blijf je je domain name zonder dat soort subfolder toevoegingen zien.
Ik denk idd eerst maar eens lokaal stoeien
Klopt, t'is maar net hoe je e.e.a. opbouwt. Zelf heb ik <domain>/weblog, <domain>/webmail, <domain>/anderweblog etc. etc., ben je nergens aan gebonden. Daarnaast kan je url rules instellen zodat je vanaf <domain-root> automatisch naar <domain>/weblog o.i.d. gaat. Heb ook een multi-language weblog draaien welke je (dankzij de polylang plugin) zo kunt instellen dat je geen /en, /nl e.d. ziet.

Maar in jouw geval, lokaal een kopie (met b.v. automatic domain changer plugin aanpassen) of met schone database draaien om te stoeien, daarna als het 'af' is de wijzigingen naar je domain brengen.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Raphie

Denk idd dat ik dat ga doen, testen met een lokale versie en wanneer het 100% werkt inkloppen in de live versie
JBL PRX Power!

i2Paq

Je mag anders wel een domein van mij lenen om te rommelen.

Eigen VPS dus je kunt je ding doen.

WP draait er prima op.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70