SDI de moeite waard?

Started by azagtoth@office, March 24, 2004, 11:52:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

azagtoth@office

Hi,

Ik heb op dit moment een pioneer 747 via component aangesloten op een holo3dII met rgbhv board en een barco 801s voor de projectie.

Mijn vraag is: is het de moeite waard op mijn oineer te upgraden met sdi, of ga ik niet veel verschil zien?

Ik vind de upgrade namelijk vrij kostbaar, en ik wil dan ook wel duidelijk resultaat zien.

Met vriendleijke groet,

Patrick

J.A.F._Doorhof

Hi,
Dit is een speler waar ik bijna volmondig op kan aangeven neen.
Volgens mij is de winst met SDI op die speler minimaal omdat er al goede DAC's in de speler zelf zitten.
Meestal is SDI een ENORME winst bij de wat goedkopere spelers zoals bv de Panasonics en de goedkopere pioneers dan is het verschil bijna schokkend.

Bij bv de Marantz DV8300 was het verschil tussen SDI en Component zelfs in het voordeel van component ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

azagtoth@office

Hi Frank,

Thanks voor je reply. Ik vermoedde al zoiets maar wilde het toch zeker weten.

Ik blijf dus lekker bij component :)

Mvg,

Patrick

jaco

1e indruk in mijn Meridian speler is dat SDI toch wel wat extra's brengt. Tenminste in de hogere frequenties is het beeld schoner en strakker.

Jaco

Rob_Dingen

Hoi

SDI is in de regel inderdaad schoner als component en het zou goed kunnen zijn als het in een goed loopwerk ingebouwd word een verbetering kan brengen.
Maar ook bij mij gaf de Denen A11 een beter beeld op component als de Panasonic RA82 met SDI.
Toch laat ik in de Denon ook SDI in bouwen.

Rob

garmtz

Quote from: Rob_Dingen on July 14, 2004, 16:33:23
SDI is in de regel inderdaad schoner als component en het zou goed kunnen zijn als het in een goed loopwerk ingebouwd word een verbetering kan brengen.
Maar ook bij mij gaf de Denen A11 een beter beeld op component als de Panasonic RA82 met SDI.
Toch laat ik in de Denon ook SDI in bouwen.

Ben dan toch benieuwd wat SDI in de A11 gaat doen in vergelijking met zijn component uitgang. Misschien moeten ze eens upsampling gaan toepassen op 8-bit SDI signalen... :)

J.A.F._Doorhof

Zit er ook aan te denken voor de 598.
Bij de DV8300 was het alleen duidelijk andersom :D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Ik heb na de vorige post nog wat extra DVD's gedraaid, en het lijkt inderdaad of de DVD's waar de hogere frequenties niet uitgefilterd zijn echt scherper en meer gedetailleerd zijn. Een goed voorbeeld is 5th Element Superbit. Die is echt scherper via SDI dandat ik via component kijkt.

Helaas heb ik ook ontdekt dat ik een klein probleem (terug) heb. Er zit een van onder naar boven scrollende balk op component. Dat hadden we vroeger ook in oude software versies met de Holo.
Ik zal eerst mijn PC eens even opschonen zodat ik zeker weet met welke software ik draai..

JAco

Rob_Dingen

Hoi Jaco

Haal ook een van de 2 aansluitingen eens los sdi of component.

Rob

jaco

#9
SDI los gehaald, issue blijft. Kan inderdaad een soort van aardloopje in de 800 zijn. Maar SDI signaal is uitermate strak.
Zou ook kunnen dat de SDI mod een beetje als een zender werkt, die hangt misschien 1 cm van de Video DAC af.
Dan zou een koperen plaatje ertussen wellicht een oplossing zijn.
Composiet door dezelfde DAC is wel goed.

De data en de clock singalen zijn van de stekker op de backplane gehaald. Daar staat bij mijn speler meer spanning op dan op de input van de DAC, want er zitten 33 Ohm weerstandjes tussen de bus en de DAC op die lijnen.
Ook de SDI print is daar iets op aangepast door JVB.

Ik vermoed dat het dus een stralings iets is. Te veel belasting op de signaalbus geloof ik niet zo, want de zaak is bedoeld om meerdere insteekkaarten naast elkaar op de bus te plaatsen, vandaar ook het iets hogere spanningsnivo waarschijnlijk.

Ik heb als eerste maar mijn Holo PC de immersive software compleet opnieuw geinstalleerd. Om uitte sluiten dat het daar vandaan komt.

Jaco

Spacebass

Bestaat er geen mogelijkheid om de kaarten zover mogelijk uit elkaar te plaatsen?

Als je het zeker wilt weten zou je ook de kaart er weer uit kunnen halen (indien technisch/softwarematig mogelijk)

Dan hoef je geen uren te besteden aan je PC verhaal  ;)

jaco

Het is een mod, geen echte kaart. Hij krijgt voeding van de voeding van de speler (netjes met een stekker) en dan zijn de benodigde signaal en clock lijnen afgetapt van de connector van de Video Encoder (DAC kaart) op de backplane.
Dus het als kaart eruithalen is niet zo makkelijk.

Jaco

Spacebass

Ahh jammer, maar goed als je er voorheen geen last van had en nu wel en je de holosoftware ook niet gewijzigd hebt, dan lijkt het erop dat de Mod een beetje de oorzaak is...

Heb je het al op het meridianforum gepost?  Misschien dat daar iemand soortgelijke problemen heeft gehad?

jaco

Nee daar nog niet gevraagd.
Ik zal eerst nog kijken wat het precies is, en dan verder gaan.

Jaco

jaco

Ik heb de voedings draad van de SDI moD iets verlegd, en nu is het probleem weg. Zal dus wel een issue geweest zijn met de voedingsdraad die een klein magnetich veld of zo om zich heen had ???

Nu ik een paar films gezien heb, kan ik een iets betere mening geven.
Het beeld is net een tikje scherper doordat de details net wat beter zijn. Dit komt omdat de hogere frequenties beter doorkomen. Verder is het beeld iets helderder dan mijn component output, dus het vertekent nu wat, maar dat is wel bij te stellen voor een beter vergelijk.

Ik kan geen vermindering van die diepte in het beeld waarnemen. Dat is iets wat Frank opmerkte en hij dacht iets minder te zien worden bij een Marantz speler. Maar misschien let ik niet op de juiste zaken, want ik zie eingelijk geen verschil in de scene's die ik zo bekeken heb.

Al met al zeer tevreden met deze SDI modificatie.

Jaco

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview